زمان : 02 Ordibehesht 1386 - 23:26
شناسه : 5682
بازدید : 3639
سفر مشاوران ژاپنی به استان یزد سفر مشاوران ژاپنی به استان یزد

سفر مشاوران ژاپنی به استان یزد


به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: « واتانابی» محقق آموزش ، برنامه ریزی و ارزیابی موسسه سفر ژاپن و خانم « ماتسوشیتا» مسئول برنامه گروه کاری توسعه اقتصادی به استان یزد سفر کردند.
هدف از این سفر کسب دیدگاه و شناسایی ظرفیتهای همکاریهای بین المللی ژاپن و کشور جمهوری اسلامی ایران برای توسعه صنعت گردشگری کشور و برقراری تعاملات بیشتر دو کشور در این زمینه بود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به میهمانان ژاپنی به استان گفت: شهر یزد اولین شهر خشت خام جهان و دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز ایتالیا است.

مهندس سیفی با بیان اینکه یزد به علت داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان یکی از قطب های گردشگری جهان محسوب می شود تصریح کرد: مساجد، بافت تاریخی ، بادگیرها، آسیاب های تاریخی و آب انبارها جلوه ای زیبا از سبک معماری سنتی یزد است.

وی اظهار داشت: یزد با پیشینه ای به قدمت فرهنگ و تمدن بشری از جاذبه های فراوان و متنوعی در زمینه های تاریخی، گردشگری و فرهنگی برخودار است که بسیاری از آنها میراث مشترک بشری به شمار می آید.

مهندس سیفی با بیان اینکه 30 دفتر خدمات و آژانس مسافرتی و بیش از 100 راهنمای تور و بلد محلی در استان یزد فعالیت می کنند تصریح کرد: ما آمادگی داریم از طریق دفاتر خدمات مسافرتی پذیرای توریست های ژاپنی با تخفیف ویژه باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای گسترش مبادلات با کشور ژاپن و همکاریهای بین المللی دارند تصریح نمود: آماده دریافت طرح و پیشنهاد متخصصان و کارشناسان ژاپنی برای " مجموعه توریست کویری " هستیم.



رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد دارای 32 منطقه اکوتوریستی ، 35 غار طبیعی و دست نخورده و منابع گردشگری و تاریخی ارزشمند است، درخواست ارائه راهکارهابرای معرفی جهانی و بهره برداری صحیح از این منابع و همچنین پیشنهاد و ارائه راهکار در جهت مقاوم سازی بناهای باستانی استان و بافت تاریخی نمودند.

مسئول برنامه گروه کاری توسعه اقتصادی موسسه ژاپن نیز در این جلسه گفت:: امروزه جهانگردی در جهان به علت اهمیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان یک صنعت به شمار می آیند و تا حدود زیادی جایگاه واقعی خود را در کسب درآمد پیدا کرده است.

خانم ماتسوشیتا افزود: ما هر ساله در کشور ژاپن سمینارهای تخصصی برگزار می کنیم که متخصصان و کارشناسان گردشگری و جهانگردی در این سمینار حضور دارند و با ارائه سوالات از سوی افراد با مشورت این گروه خبره راهکارهایی ارائه می شود.

وی گفت: در کنار برگزاری سمینارهای تخصصی گردشگری، دوره های آموزشی با هدف رونق صنعت گردشگری و ارائه راهکارهای نظری و عملی به علاقه مندان برگزار می شود.

محقق آموزش ، برنامه ریزی و ارزیابی موسسه ژاپن نیز گفت: در سفر ما به ایران در کنار بازدید از آثار باستانی و سایت های تاریخی از ایرانیان که در سال های گذشته این دوره های آموزشی را سپری کردند، نظر سنجی می شود و نقاط قوت و ضعف دوره های آموزشی بررسی و توسط کارشناسان و متخصصان گردشگری تجزیه و تحلیل می شود.

آقای واتانابی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته 56 نفر ایرانی در دوره های آموزشی جهانگردی شرکت کردند اظهار داشت: از مقامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز برای شرکت در دو سمیناری که در سال جاری در کشور ژاپن برگزار می شود، دعوت به عمل خواهد آمد.

گفتنی است میهمانان ژاپنی به اتفاق" پروفسور هادا"( استاد توسعه گردشگری دانشگاه اقتصاد یوکوهاما) و "خانم یاسودا" از مسجد جامع ، موزه آب ، باغ دولت آباد، بافت تاریخی، مجموعه امیر چقماق ، آتشکده زرتشتیان و کاروانسرای زین الدین بازدید نمودند.