زمان : 01 Ordibehesht 1386 - 18:07
شناسه : 5675
بازدید : 803
ساخت كارخانه توليد " شمش فولادي " در يزد آغاز شد ساخت كارخانه توليد " شمش فولادي " در يزد آغاز شد
          

 ساخت كارخانه توليد " شمش فولادي " در يزد آغاز شد




ساخت كارخانه " شمش فولادي " با ظرفيت توليد سالانه ‪ ۶۵۰‬هزار تن ، عصر چهارشنبه با حضور معاون وزير صنايع و معادن آغاز شد.

به‌گزارش ايرنا، اين كارخانه در مجاورت فولاد آلياژي ايران و با يك هزار و ‪ ۴۱۱‬ميليارد ريال اعتبار طي مدت ‪ ۳۰‬ماه ساخته مي‌شود.

آهن اسفنجي ، قراضه، روانسازها، الكترود گرافيتي و روانكارها از مواد اوليه و مصرفي كارخانه توليد شمش فولادي يزد است كه با راه‌اندازي آن براي ‪ ۳۲۵‬نفر به طور مستقيم و دو هزار و ‪ ۲۷۵‬نفر غيرمستقيم ايجاد اشتغال خواهد كرد.

معاون وزير صنايع و معادن در مراسم كلنگ زني اين پروژه ، بر اجراي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي تاكيد كرد و گفت: طبق اين اصل بايد از سرمايه‌گذاري دولتي پرهيز و امور را به بخش خصوصي واگذار كنيم.

"احمدعلي هراتي نيك " ، واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي را به بخش خصوصي از برنامه‌هاي مهم سال جاري سازمان توسعه و نوسازي اعلام كرد و افزود: در حال حاضر پنج درصد سهام صنعت مس و بخشي از سهام فولاد مباركه در بورس ارايه شده است.

به گفته وي، سهام فولاد خوزستان نيز تا آخر ارديبهشت ماه سال جاري به بخش خصوصي واگذار مي‌شود.

استاندار يزد نيز در اين مراسم گفت: اين استان از لحاظ تنوع در صنعت فولاد ، آهن و معادن بسيار غني است.

"ابوالقاسم عاصي"، حضور بخش خصوصي را در توسعه صنعت فولاد ضروري دانست و اظهارداشت: اصلي‌ترين تلاش ما نيز ايجاد زيرساخت‌ها در بخش فولاد ، صنعت و معدن است.

مدير عامل فولاد آلياژي ايران نيز توليدات اين شركت را در سال گذشته ، ‪ ۱۷۷‬هزار تن ذكر كرد و گفت: طي اين مدت همچنين ‪ ۲۰‬هزار تن انواع فولاد آلياژي به ارزش ‪ ۱۶‬ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار دلار به خارج از كشور صادر شد.

"حكم‌الله بابايي" توليدات اين شركت را در سال جاري ‪ ۲۵۰‬هزار تن پيش‌بيني كرد و افزود: فولادهاي توليدي اين شركت شامل عمليات حرارت پذير، سخت‌شونده سطحي ، ميكروآلياژ و فنر است كه به كشورهاي آلمان ، فرانسه ، استراليا ، ايتاليا، امارات و ارمنستان صادر مي‌شود.

وي اظهار داشت: فولاد آلياژي توليد شده، در صنايع خودروسازي، ابزارسازي و همچنين در ساخت تجهيزات نفت ، گاز و پتروشيمي استفاده مي‌شود.

كارخانه فولاد آلياژي ايران در ‪ ۲۴‬كيلومتري شمال يزد قرار دارد.

يزدفردا