زمان : 14 Shahrivar 1391 - 13:42
شناسه : 56738
بازدید : 2887
شش کشور جهان در یزد سرمایه گذاری کردند شش کشور جهان در یزد سرمایه گذاری کردند رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: سرمایه گذاران شش کشور جهان در قالب 13 طرح اقتصادی، صنعتی و تولیدی در این استان سرمایه گذاری کردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " مراد علی میر " روز سه شنبه در نشستی افزود: از مجموع مجوزهای سرمایه گذاری خارجی در استان، شش پروژه متعلق به سرمایه گذاران هندی، دو پروژه متعلق به سرمایه گذاران ترکیه ای و بقیه مربوط به کشورهای آلمان، هلند، پاکستان و ایرلند می باشد. 

وی اظهار داشت: زمینه فعالیت این پروژه ها فولاد، نانو لاستیک، ابزار دقیق، کاشی و سرامیک، استخراج معدن و پالایشگاه GTL  می باشد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد، از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید برای استان صادر شده است که مجموع سرمایه گذاری خارجی این پروژه ها افزون بر 72 میلیون دلار است.

وی گفت: در این راستا، دو مجوز دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری کشور قرار دارد که مجموع سرمایه  گذاری خارجی این پروژه افزون بر 330 میلیون دلار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان سرمایه گذاری کشور حجم سرمایه گذاری خارجی وارده شده به استان در سال 90، حدود 11 میلیون دلار بوده است که از این جهت استان یزد دارای رتبه مناسبی در بین استان های مختلف کشور می باشد.

نایب رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد گفت: در سالجاری در راستای اطلاع رسانی پتانسیل های و مزیت های سرمایه گذاری استان ضمن برگزاری قریب به 10 جلسه با گروههای مختلف سرمایه گذار خارجی ، زمینه بازدید این گروهها از طرح ها و پروژه های مورد علاقه طرف خارجی نیز فراهم شده است.

میر اضافه کرد: در راستای نظارت بر روند سرمایه گذاری و پیشرفت های خارجی و نهایتا رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری خارجی ضمن بازدید از پروژه های و کارخانجات دارای سرمایه گذاری خارجی، پیگیری های لازم در خصوص رفع موانع و مشکلات آنها صورت گرفته و یا در دست اقدام می باشد.