زمان : 01 Ordibehesht 1386 - 16:47
شناسه : 5667
بازدید : 706
وزير نيرو در گفت‌وگو با فارس خبر داد: سهام 7 نيروگاه به زودي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود وزير نيرو در گفت‌وگو با فارس خبر داد: سهام 7 نيروگاه به زودي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود

         وزير نيرو در گفت‌وگو با فارس خبر داد

: سهام 7 نيروگاه به زودي به بخش خصوصي واگذار مي‌شود  



خبرگزاري فارس: وزير نيرو گفت: روال واگذاري سهام 7 نيروگاه به بخش خصوصي سال گذشته طي شده و به زودي عرضه خواهد شد.


پرويز فتاح در حاشيه همايش مديران ارشد شركت هاي مادر تخصصي ساتكاب و صبا به خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: هفته گذشته مصوبه واگذاري نيروگاه ها در هيأت دولت به تصويب رسيد كه طبق اين مصوبه وزارت نيرو موظف به واگذاري سهام نيروگاه ها شده است.
وي افزود: با توجه به دولتي بودن نيروگاه ها بايد اساسنامه آنها اصلاح شود.
فتاح خاطرنشان كرد: مراحل واگذاري سهام 7 نيروگاه دولتي به بخش خصوصي سال گذشته در سازمان خصوصي سازي طي شده و به زودي سهام اين 7 نيروگاه در اولين مرحله واگذار خواهد شد.
وزير نيرو در پاسخ به اين سوال فارس كه اسامي اين 7 نيروگاه كدام است گفت: عن قريب اسامي اين نيروگاه ها اعلام و بلافاصله مراحل انتقال انجام خواهد گرفت.
فتاح گفت: باقي نيروگاه ها نيز بعد از طي مراحل واگذار خواهند شد.

*
تأكيدات وزير نيرو در واگذاري سهام شركتها

اين اظهارات وزير نيرو در حالي بيان شد كه وي باحضور در همايش مديران ارشد شركت هاي مادر تخصصي ساتكاب و صبا در موارد مختلف به ايراد سخنراني پرداخت.
فتاح در رابطه با نحوه واگذاري سهام زيرمجموعه هاي وزارت نيرو تأكيد كرد: در واگذاري سهام زيرمجموعه ها بايد كارمندان و كارگران شركت هاي قابل واگذاري در اولويت قرار گيرند و سپس بخشي از سهام به خانواده صنعت از جمله بازنشستگان تعلق گيرد.
وي تصريح كرد: اين نظر دولت و ما است.
فتاح ضمن اشاره به اين مطلب كه واگذاري سهام شركتها امسال بايد اوج بگيرد گفت: واگذاري ها بايد به گونه اي باشد كه مطمئن شويم بعد از انتقال وضعيت شركت ها بهتر مي شود و با خريد شركتها و سپس اخراج كارگران و فروش داراييها تيرخلاص به توليد شليك نمي‌شود.
وي با درخواست از مديران در نحوه واگذاريها ابراز داشت: مديران بايد در واگذاريها هوشمندي ، برنامه ريزي و دقت داشته باشند و مواردي چون روش واگذاري، نحوه، ميزان، زمان و درصد واگذاري ها را مدنظر قرار دهند.
فتاح تأكيد كرد: اينكه نيروگاه جديد بسازيم و سهام آن را واگذار كنيم روال حتمي و قطعي است اما نحوه و شرايط واگذاريها و قراردادها از درجه اهميت بسياري برخوردار است.
وي كه در سخنراني يك ساعته خود از مسائلي چون افزايش كيفيت و رقابت، اميدواري ها و نگرانيها ، تأكيد بر استقلال و عدم وابستگي به خارج، قيمت تمام شده محصولات و خدمات و.... صحبت كرده بود در خاتمه ابراز داشت: وزارت نيرو بايد در زمينه اصل 44 قانون اساسي كارنامه قابل قبول و مثبتي ارائه كند و از فضاي شعار و اعلام اعداد وارقام صرف پرهيز كند چراكه نمي خواهيم چوب حراج بر اموال بيت المال بزنيم.