زمان : 11 Shahrivar 1391 - 19:37
شناسه : 56603
بازدید : 6203
آيا گندم توليدي كشاورزان ارزش قيمت كاه را هم ندارد؟؟؟ دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس: آيا گندم توليدي كشاورزان ارزش قيمت كاه را هم ندارد؟؟؟ "مسعودرضا بندگی" از ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: "مهندس رهنمایی" رئیس نظام صنفی کشور و هئیت مدیره نظام صنفی استان یزد امروز وظیفه خطیری را بر عهده دارند و باید در این مقوله به صدای کشاورزان توجه کنند و وضعیت بحرانی فعلی را مرتفع نمایند.

طبس- حقانی- سرپرستی یزدفردا: دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با یزدفردا از پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم گلایه کرد و گفت: در این رابطه با نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی مذاکراتی انجام داده ایم که امیدواریم با توجه به عضویت ایشان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، مراتب از طریق مجلس پیگیری شود.

"مسعودرضا بندگی" از ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: "مهندس رهنمایی" رئیس نظام صنفی کشور و هئیت مدیره نظام صنفی استان یزد امروز وظیفه خطیری را بر عهده دارند و باید در این مقوله به صدای کشاورزان توجه کنند و وضعیت بحرانی فعلی را مرتفع نمایند.

متن نامه دبیر نظام صنفی کارهای کشاورزی طبس به وزیر جهاد کشاورزی به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر خلیلیان وزیر محترم جهاد کشاورزی

آيا گندم توليدي كشاورزان ارزش قيمت كاه را هم ندارد؟

با سلام

احتراماً، ضمن تبريك به مناسبت هفته دولت به استحضار مي رساند كه كشاورزان از بابت قيمت گندم و كاه هنوز در حيرت اند!

جناب وزير آيا هيچ به فصل برداشت سال آينده ( 1392 ) فكر كرده ايد كه چه چيزي را بايد دور كنيم؟ با توجه به خشكساليهاي 16 ساله ايران و خشكسالي اخير كشورهاي توليد كننده گندم كه اين نگراني را براي همه به وجود آورده و از طريق خبرگزاريها مطلع شده ايم كه قيمت محصولات كشاورزي چندين درصد نسبت به گذشته افزايش يافته است، آيا براي خودكفايي ايران اسلامي كه به فرموده امام راحل در همان اوايل پيروزي انقلااب اسلامي فرمودند :« گندم بكاريد استقلال درو كنيد » فكري كرده ايد؟

كشاورزان مي انديشند كه اگر گندم بكارند صرفه اقتصادي خواهد داشت؟ يا اينكه به قول نايب رئيس محترم كميسيون اقتصادي مجلس كه اشاره بسيار درست و به جا به پايين بودن  بهاي خريد تضميني دارند، يا باز هم بايد شاهد حضور گوسفندان در گندم زارها باشيم؟

آقاي وزير هنوز كه تا فصل كشت گندم و جو فرصتي يك ماهه باقي مانده است لطفاً هر چه زودتر قيمت خريد تضميني گندم و جو را به صورت كارشناسي شده و تمام شده اعلام فرماييد وگرنه در برداشت آينده بايد به فكر واردات گندم و جو باشيد، كه اين عملاً استقلال و خودكفاايي كشور را زير سوالل مي برد.

لذا نظام صنفي كارهاي كشاورزي شهرستان طبس پيشنهادهايي دارد كه اين محصول استراتژيك و ديگر محصولات به توليد انبوه برسند:

  1.  بهبود وضعيت كود شيميايي تا كشاورزان از اين بلا تكليفي و گراني كود رهايي يابند كه اين مي توان با جايگزين كردن كودهاي عالي و ميكرو اين مسئله را حل نمود و آن هم باز بايد وزارت جهاد كشاورزي در اين زمينه پيش قدم باشد.
  2. در اختيار گذااشتن تسهيللات سهل و ارزان قيمت جهت خريد تراكتور و ادوات كشت و برداشت
  3. منطقه اي شدن كشت محصولات در استانها با توجه به عملكرد آن استان و اولويت خريد با محصولاتي باشد كه دولت پيشنهاد داده است.
  4. ايجاد بازار عرضه مستقيم فروش محصولات كشاورزي جهت كوتاه نمودن دست واسطه ها.
  5. پرداخت يارانه به نهاده هاي بخش كشاورزي مثل برق چاه موتورها، كود، بذر، سم و ماشين آلات و ادوات كشاورزي.
  6. اجراي درست بيمه محصولات كشاورزي و بازنگري در نحوه دريافت حق بيمه سهم دولت و كشاورز و پرداخت خسارت احتمالي.
  7. اجراي درست قانون بيمه تامين اجتماعي كارفرما و كشاورزان بخش كشاورزي.
  8. اختصاص اعتبار ارزان قيمت به چاه موتورهاي كشاورزي جهت لايروبي چاه موتور همانند قنات ها.
  9. نظارت بيشتر بر توليدات كارخانجات سازنده كمباين، تراكتور و ادوات كشاورزي جهت بهتر شدن كيفيت محصول.

و حال مجدداً از جنابعالي كه سكان هدايت كشتي طوفان زده كشاورزي را در دست داريد تقاضا داريم که به اين موارد عنايت بيشتري داشته باشید.

باشد كه در راستاي راهنمايي و دستورات دلسوزان نظام جمهوري اسلامي قدمي هر چند ناچيز در جهت خودكفايي ايران اسلامي برداريم .     

مسعودرضا بندگی

دبیر اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس