زمان : 04 Shahrivar 1391 - 11:51
شناسه : 56276
بازدید : 2995
بهره برداري از 90 پروژه سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به مناسبت هفته دولت بهره برداري از 90 پروژه سازمان جهاد كشاورزي استان يزد به مناسبت هفته دولت رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد از افتتاح 90پروژه اين سازمان با اعتباري بالغ بر 85 ميليارد ريال در مناطق روستايي و كشاورزي استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

سيدجمال سجادي پور پروژه هاي مذكور را در بخش هاي آب و خاك ، دام و طيور ، صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون ، باغباني و منابع طبيعي و آبخيزداري برشمرد و افزود با بهره برداري از اين پروژه ها ، 86 نفر به كارگمارده خواهند شد.

وي بيشترين تعداد پروژه را در بخش آب و خاك با 72 مورد عنوان نمود كه در اين ارتباط فعاليتهاي مختلفي درزيرشاخه هاي احياء و مرمت قنوات ، احداث كانال انتقال آب ، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار ، احداث استخرهاي كانال انتقال آب ، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار ، احداث استخرهاي دومنظوره و با اعتباري بالغ بر 18ميلياردو 750ميليون ريال صورت گرفته است .

سجادي پور همچنين به بهره برداري از 4 پروژه در حوزه  صنايع كشاورزي و مكانيزاسيون شامل كارخانه توليد سالاد الويه و بسته بندي ، سردخانه صنعتي  و دو واحد پسته پاك كني با اعتبار 14 ميليارد و 689 ميليون ريال و اشتغالزايي 51 نفر اشاره نمود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد افتتاح 10 واحد دام و طيور در زمينه پرورش گاو شيري ، پرواربندي گوساله و گوسفند و پرورش مرغ گوشتي با اعتباري بالغ بر 44 ميلياردو 793 ميليون ريال واشتغال آفريني براي 35 نفر و همچنين 3 مورد فعاليتهاي منابع طبيعي و آبخيزداري شامل تثبيت بستر و ديوار ساحلي و كنترل سيل و علاوه برآن 1 پروژه زيربنايي  مجتمع گلخانه اي شامل راه ،برق و آب را از جمله ديگر پروژه هاي قابل بهره برداري اين سازمان در هفته دولت برشمرد.