زمان : 26 Farvardin 1386 - 23:12
شناسه : 5609
بازدید : 990
شهر يزد در سال گذشته شاهد يك هزار و ‪ ۵۳۹‬مورد آتش سوزي و حادثه بود شهر يزد در سال گذشته شاهد يك هزار و ‪ ۵۳۹‬مورد آتش سوزي و حادثه بود
شهر يزد در سال گذشته شاهد يك هزار و ‪ ۵۳۹‬مورد آتش سوزي و حادثه بود 


مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني يزد گفت: سال گذشته يكهزار و ‪ ۵۳۹‬مورد آتش سوزي و حوادث مختلف در اين شهر ، اتفاق افتاد.

به‌گزارش روز شنبه اين سازمان محمدرضا حفيظي افزود: ‪ ۹۸۶‬مورد از اين تعداد ، آتش سوزي و بقيه حوادث بود.

وي عوامل اصلي آتش سوزي را به ترتيب وجود ضايعات،آتش سوزي عمدي، مايعات قابل اشتعال، الكتريسيته، نشست گاز و آتش بازي كودكان ذكر كرد.

حفيظي گفت: ‪ ۲۹۸‬مورد از آتش سوزي‌ها در معابر و گذرگاهها ، ‪ ۱۸۱‬مورد در منازل مسكوني، ‪ ۱۶۳‬مورد وسايل نقليه ، ‪ ۱۵۳‬مورد در واحدهاي تجاري و بقيه در مراكز صنعتي بوده‌است.

وي با اشاره به مهمترين حوادث به وقوع پيوسته گفت: در اين مدت ، ‪۲۵۳‬ مورد آبگرفتگي معابر و منازل ، ‪ ۹۴‬مورد به دام انداختن حيوانات موذي و وحشي، ‪ ۲۴‬مورد نشت گاز، ‪ ۱۹‬مورد ريزش چاه و هشت مورداتفاقات بالابر (آسانسور) گزارش شد.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني يزد اظهارداشت:با پيشگيري‌هاي انجام شده و آموزش‌هاي مناسب ، آتش سوزي‌ها و حوادث ، تلفات انساني نداشته است.

وي گفت: سال گذشته ، ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۷۹۰‬نفر از شهروندان يزدي در اين زمينه آموزش ديدند.

حفيظي‌از شهروندان خواست در موقع بروز حوادث و حريق با خونسردي كامل با تلفن ‪ ۱۲۵‬تماس گرفته نوع و محل دقيق حادثه را اعلام كنندتاماموران بتوانند در كمترين زمان ممكن به محل حادثه برسند.

بر اساس آخرين سرشماري سراسري نفوس و مسكن كه در سال گذشته اجرا شد استان يزد ، ‪ ۹۸۸‬هزار نفر جمعيت دارد كه حدود ‪ ۳۵۰‬هزار نفر آنان در شهر يزد ساكن هستند.