زمان : 26 Farvardin 1386 - 22:33
شناسه : 5598
بازدید : 848
تعداد 128 فقره تصادف در سطح استان يزد در ايام تعطيلات نوروزي تعداد 128 فقره تصادف در سطح استان يزد در ايام تعطيلات نوروزي

تعداد 128 فقره تصادف در سطح استان يزد در ايام تعطيلات نوروزي



به گزارش يزدفردا به نقل از  روابط عمومي استانداري يزد، مدير كل دفتر فني استانداري و دبير شوراي ترافيك استان يزد گفت: در ايام تعطيلات نوروزي (25 اسفند 85 الي 15 فروردين ماه 86) تعداد 128 فقره تصادف در سطح اين استان رخ داده كه بر اثر آن متأسفانه 46 نفر جان خود را از دست دادند.

وي افزود: از اين ميزان 40 نفر در تصادفات جاده اي خارج از شهرها و 6 نفر در داخل شهرها فوت شدند.


مهندس مهدي سالاري اظهار داشت: امسال استان يزد در مقايسه با سال قبل از نظر ميزان تصادفات درون شهري رشد نداشته اما در بخش تصادفات برون شهري تعداد فوت شدگان 1/81 درصد افزايش يافته است كه حدود 50درصد مربوط به سه فقره تصادف در جاده هاي ابركوه- سورمق(7نفر) بافق- بهاباد(9نفر) و تنگ چنار- مروست(4نفر) مي باشد. دبير شوراي ترافيك استان اضافه كرد: بيشتر تصادفات منجر به فوت افراد در محورهاي فرعي استان رخ داده و 5 نفر از فوت شدگان تصادفات درون شهرها مربوط به موتورسيكلت سواران بوده كه به دليل عدم استفاده از كلاه ايمني و وارد شدن ضربه به سر فوت شدند. مهندس سالاري علت اكثر تصادفات را سرعت غير مجاز ذكر كرد و گفت: كميته ارزيابي تصادفات منجر به فوت برون شهري در محل حادثه تشكيل و علت حادثه و نحوه امداد رساني به آسيب ديدگان مورد بررسي قرار مي گيرد. وي با بيان اينكه جاده هاي اصلي استان از كيفيت خوبي برخوردار هستند تصريح كرد: 40 درصد تصادفات منجر به فوت اخير ناشي از سرعت غير مجاز و واژگوني خودرو بوده است. وي ضرورت تجهيز پليس راه به دوربينهاي كنترل سرعت به منظور كاهش ميزان تصادفات را خاطر نشان ساخت. دبير شوراي ترافيك استان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود به بيان آمار تصادفات سال 85 استان پرداخت و گفت: بر اساس آمار دريافتي از نيروي انتظامي، پزشكي، قانوني و دانشگاه پزشكي شهيد صدوقي سال گذشته در مجموع 14 هزار و 500 فقره تصادف در سطح استان يزد رخ داده كه از اين ميزان 12 هزار و 331 فقره در داخل شهرها و 2 هزار و 169 مورد در خارج از شهرها به وقوع پيوسته است. مهندس سالاري ادامه داد: بر اثر اين تصادفات تعداد 17 هزار و 760 نفر مجروح و 462 نفر فوت شده اند كه 271 نفر در تصادفات برون شهري و 191 نفر در داخل شهر جان خود را از دست داده اند.

وي تصريح كرد: 162 نفر از فوت شدگان تصادفات استان موتورسيكلت سواران بودند وي گفت سال گذشته عامل انساني يا به عبارتي عدم توجه رانندگان به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي در تصادفات منجر به فوت استان نقش اساسي داشته است. وي ادامه اجراي طرح برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف توسط نيروي انتظامي استان را يادآور شد و اظهار اميدواري كرد با اطلاع رساني صحيح و انجام فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي در سطح جامعه آمار تصادفات موتورسواران كاهش يابد. مهندس سالاري تجهيز پليس راه به وسايل و امكانات مورد نياز، كاهش شيب جاده ها، اصلاح نقاط حادثه خيز جاده اي، تجهيز پايگاه هاي امداد جاده اي به وسايل مناطق را از اولويتهاي كاري سال 86 استان در بخش ترافيك ذكر كرد و گفت قرار است درصد قابل توجهي از اعتبارات استان براي رفع كمبودها هزينه شود.

يزدفردا