زمان : 19 Tir 1403 - 10:34
شناسه : 55964
بازدید : 2685
 یحیی‌زاده: تعامل هنری با کشورهای اسلامی سازنده‌تر از کشورهای آسیایی است یحیی‌زاده: تعامل هنری با کشورهای اسلامی سازنده‌تر از کشورهای آسیایی است


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، پیشنهاد تولید مشترک سینمایی و مستند کشورهای ایران و چین را ناموفق دانست.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، درباره پیشنهاد ساخت تولیدات سینمایی و مستند با همکاری کارگردان‌های ایرانی و چینی گفت: کشور چین از لحاظ فرهنگی با ایران متفاوت است و به طور حتم این تفاوت‌های فرهنگی در تولیدات سینمایی نیز خود را نشان خواهد داد.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ایران فیلم‌های چینی جایگاه مناسبی ندارد، بنابراین اگر ایران و چین تولیدات مشترک سینمایی و مستند خود را آغاز کنند، بدون شک نمی‌تواند آن‌گونه که لازم است مخاطب خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه بهتر است از فیلمسازان ایرانی برای ساخت فیلم‌های با ارزش استفاده کرد افزود: در تولید فیلم‌های مشترک باید با احتیاط قدم برداشت، چراکه نگاه ملت ایران نسب به واردات چین نگاه منفی‌گرایی است و باید به جای هزینه برای ساخت تولیدات مشترک ایران و چین به هنرمندان ایرانی بها داده شود تا بتوانند تولیدات خود را به بهترین شکل ارائه دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به  ضروریت تبادل فرهنگی میان کشورهای بیداری اسلامی ادامه داد: کشورهایی که در آن موج بیداری اسلامی شکل گرفته، نقطه عطفی برای تولیدات فرهنگی است و می‌توان گفت تعامل میان کشورهای اسلامی بسیار موثرتر از تولیدات مشترک ایران و چین است. /