زمان : 20 Farvardin 1386 - 15:40
شناسه : 5576
بازدید : 761
بي احترامي به پرچم جمهوري اسلامي ايران از سوي بعضي از نهادهاي رسمي بي احترامي به پرچم جمهوري اسلامي ايران از سوي بعضي از نهادهاي رسمي

بي احترامي به پرچم جمهوري اسلامي ايران از سوي بعضي از نهادهاي رسمي







پرچم هر کشوري مظهر استقلال و هويت آن کشور است و علائم و نشانه هاي آن هر کدام داراي معني و مفهومي خاص در جهت اتحاد و همبستگي ملّي و باورهاي آن جامعه محسوب مي شود. بديهي است تغيير اين علائم و نشانها يک نوع بي احترامي و دهن کجي به آن کشور است. متأسفانه در سالهاي گذشته و بويژه در دوران مدعيان اصلاحات ديده مي شد که به طور گسترده تغييراتي در پرچم حتي در کتابهاي درسي ايجاد مي شد(!) و اين پديده شوم هنوز هم بعضاً جريان دارد و بعضي از نهادهايي رسمي اقدام به تغيير در علائم پرچم جمهوري اسلامي ايران مي کنند. متن قانون اساسي در اصل هيجدهم اين است « پرچم‏ رسمي‏ ايران‏ به‏ رنگهاي‏ سبز و سفيد و سرخ‏ با علامت‏ مخصوص‏ جمهوري‏ اسلامي‏ و شعار "الله‏ اكبر" است‏.» در قانون عادي رنگ علامت مخصوص جمهوري اسلامي قرمز تعيين شده و شعار الله اکبر در حاشيه هاي سبز و قرمز با رنگ سفيد است.



تخلفات در اين زمينه به اين نحو است که يا پرچمي بدون شعار الله اکبر مي کشند يا علامت مخصوص جمهوري اسلامي را به رنگ مشکي يا رنگهاي ديگر در مي آورند. در اينجا به چند مورد اشاره مي شود.

 1- براي نمونه امروز پروازي از مشهد به يزد توسط شرکت هواپيمايي ايرتور به زمين نشست که پرچمي رنگ رفته بر بدنه هواپيما نقش بسته بود که نه شعار الله اکبر داشت و نه علامت مخصوص جمهوري اسلامي(!)

 2- در بدو ورودي شهر يزد تابلوهاي بزرگي توسط شهرداري يزد براي خوش آمد گويي زده شده که پرچمي بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص به رنگ مشکي دارد(!)

 3- آمبولانسهاي جديدي به شبکه اورژانس يزد اضافه شده که بر بدنه آن پرچمي بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص به رنگ مشکي نقش بسته است(!)



شايد براي شما جالب باشد دوستي مي گفت که چند سال پيش يک پرچم بسيار بزرگ در ميدان امام حسين (ع) يزد روبروي استانداري زده بودند که بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص هم مشکي بود از طريق دادستان يزد پي گير شدم تا با اين بي احترامي ها به پرچم که حاصل خون صدها هزار شهيد است برخورد شود، دادستان با کمال خونسردي پاسخ داد ما عنوان مجرمانه اي براي اين کار در قانون نداريم تا بتوانيم پي گيري کنيم.(!)



به نظر مي رسد تنها اميد به رياست محترم جمهوري وقت كه پاي بند به قانون اساسي است، به عنوان مجري قانون اساسي از اين قانون شكني هاي آشكار جلو گيري نمايند

يك ايراني

يزدفردا