زمان : 23 Mordad 1391 - 11:44
شناسه : 55757
بازدید : 2791
با تلاش تیم جراحی و بیهوشی میبد؛ زایمان مادری با وزن 170 کیلوگرم در شرایط بحرانی با موفقیت انجام شد با تلاش تیم جراحی و بیهوشی میبد؛ زایمان مادری با وزن 170 کیلوگرم در شرایط بحرانی با موفقیت انجام شد رئیس بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد گفت: با تلاش تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان میبدزایمان مادر باردار 170 کیلویی در شرایط بحرانی با موفقیت انجام شد و هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد رضایت بخش است.

رئیس بیمارستان امام جعفرصادق (ع) میبد  گفت: با تلاش تیم جراحی و بیهوشی بیمارستان میبدزایمان مادر باردار 170 کیلویی در شرایط بحرانی با موفقیت انجام شد و هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد رضایت بخش است.

دکنر مریم السادات نیلچیان متخصص زنان وزایمان، و پزشک این بیمار در گفت و گوبا با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این خصوص اظهارداشت: خانمی  26 ساله با حاملگی اول 5/8 ماهه که به علت درد زایمان در ساعت 5 بعدازظهر دوشنبه 16 مرداد جاری با ادم بسیار شدید و فشارخون بالا و پروتئین ادراری به اتاق زایمان بیمارستان امام جعفر صادق (ع) مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: بیمار بسیارچاق  با ادم بسیار شدید با وزن  170kg و فشار خون بالا و اضافه وزن 50kg  در دوران باردرای که به علت عدم پیشرفت در زایمان و فشارخون بالا و خونریزی تحت عمل جراحی قرارگرفته که به لطف خداوند و تلاش کلیه همکاران تیم جراحی و بیهوشی با موفقیت انجام شد.

دکتر نیلچیان تصرح کرد: پس ازعمل جراحی با توجه به این که بیمار در خطر بالای عوارض پس از عمل مانند  عفونت های ریوی تروفلبیب و سایر موارد غیره بود اقدامات پیشگیرانه انجام شد که به لطف خداوند امروز 23 مرداد حال عمومی بیمار خوب می باشد.

دکتر نیلچیان با بیان این مطلب که نوزاد این مادر باردار دختری با وزن 750/3 کیلوگرم می باشد متذکرشد: هم اکنون حال عمومی مادر و نوزاد رضایت بخش است.

این متخصص زنان و زایمان به مادران باردار توصیه کرد: مادران باردار مشاوره های قبل از بارداری و همچنین مراقبت های منظم در طول دوران بارداری را تحت نظر متخصص و مراکز بهداشتی و درمانی جدی بگیرند چراکه این مهم از اهمیت ویژه ای برای مادر باردار و نوزاد برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به این که عوارض بیهوشی، عفونت های بعد از عمل، ترومبوز ( لخته شدن خون) و آمبولی بعد از اعمال جراحی در افراد چاق شیوع بیشتری دارد توصیه کرد: مادران باردار توصیه های پزشک خود و کادر درمان را جدی بگیرند تا عوارض جبران ناپذیری برای بیمار بوجود نیاید.