زمان : 22 Mordad 1391 - 12:07
شناسه : 55702
بازدید : 2731
 استعمال سیگار قدرت باروری زنان را کاهش می دهد/ رشد اندام جنین با استعمال سیگار مادر مختل می شود دکترتقوایی استعمال سیگار قدرت باروری زنان را کاهش می دهد/ رشد اندام جنین با استعمال سیگار مادر مختل می شود کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: استعمال سیگار قبل از بارداری بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

 کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: استعمال سیگار قبل از بارداری بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

 دکتر نقی تقوایی در گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که بیشترین تاثیر سوءمصرف سیگار بر روی جنین، در سه ماهه دوم و سوم بارداری است افزود: در این زمان اندام های جنین به تدریج تشکیل می شوند و در صورت استعمال سیگار، رشد اندام ها مختل و جنین با عقب ماندگی مواجه می شود.

وی با تاکید بر این مطلب که استعمال سیگارحتی پیش از بارداری هم مضر است  ادامه اد: این مهم  بر تخمک های زن تاثیر منفی دارد و قدرت باروری آن ها را کاهش دهد.

 کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد متذکر شد: استعمال سیگار موجب می شود تا هنگام زایمان، جنین با استرس مواجه شود و با آغاز درد زایمان، ضربان قلب جنین کاهش یابد و نتواند انقباضات رحم را تحمل کند. به این ترتیب زایمان با مشکل مواجه شده و نوزاد باید به روش سزارین متولد شود.

دکتر تقوایی خاطرنشان ساخت: استعمال سیگار توسط اطرافیان مادر باردار هم اثراتی سوئی بر جنین دارد و تنفس دود ناشی از سیگار اطرافیان نیز بسیار خطرناک است.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهرستان یزد با بیان این که دود قلیان نیز برای جنین بسیار مضر است در پایان ابراز داشت: دود قلیان به دلیل این که پیش از استعمال با بخار آب مخلوط می شود، بسیار خطرناک تر از دود سیگار است.