زمان : 17 Mordad 1391 - 13:04
شناسه : 55422
بازدید : 2987
دکتر میرمحمدی: خبرنگاران بازوان توانمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت جهت اجرای برنامه ملی و عظیم پزشک خانواده هستند روزخبرنگار گــــرامی باد دکتر میرمحمدی: خبرنگاران بازوان توانمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت جهت اجرای برنامه ملی و عظیم پزشک خانواده هستند

یزدفردا، منیره زارع زاده خبرنگار بهداشت و درمان/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار با اشاره به اینکه خبرنگاران بازوان توانمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت جهت اجرای برنامه ملی و عظیم پزشک خانواده در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند افزود: خبرنگاران با اطلاع رسانی به مردم به اجرای هر چه بهتر این طرح ملی کمک کنند.

دکتر سیدجلیل می‌رمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار یزدفردا، نقش خبر نگار را در اطلاع رسانی صحیح و سریع نفشی حیاتی و مهم دانست.

دکتر می‌رمحمدی با بیان اینکه خبرنگاران در فرهنگ سازی و نشر اخبار سلامت نقش موثری دارند متذکرشد: خبرنگار باید در اولین گام همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین منابع خبری و مردم تلاش کند، چرا که مبنای کار خبر نگار بر پایه صداقت بنا نهاد شده است.

وی با بیان این مطلب که خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی در تغییر رفتار مردم ایفا نمایند تصریح کررد: خبرنگاران با ارائه گزارشات عملکرد سازمان‌ها و انتقال به مردم موجب دلگرمی شده و همچنین ازدیگر سو می‌توانند پل ارتباطی مناسبی بین مردم ومسئولین باشند به نحوی که با نقل و انتقال و انعکاس صحیح مسائل و مشکلات مردمی به گوش مسئولین بتوانند جهت رفع مسائل مردمی گام بردارند.

دکتر می‌رمحمدی در ادامه خاطرنشان ساخت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با انتقاد سازنده به دور از غوغا سالاری نقش موثری در خدمت گزاری بهتر به مردم داشته باشند.

وی با تاکید بر انعکاس تبلیغات صحیح، ارائه و ارسال به موقع اخبار و انتقال صحیح اطلاعات به وسیله خبرنگاران و اصحاب رسانه توصیه کرد: اصحاب رسانه از تبلیغ مواردی که منجر به ایجاد مشکلاتی در سلامت آحاد جامعه می‌شوند اجتناب کنند.

خبرنگاران می‌توانند با روش‌های روشنگری در عرصه تبلیغات ناصحیح که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد به ما در سلامت بهتر مردم کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد متذکرشد: خبر نگار باید به واقعیت رویداد‌ها دست پیدا کند و به دور از تاثیر پذیری از اطراف و در بیطرفی کامل اطلاع رسانی کند و از دیگر سو خبرنگاران با خبررسانی خود روحیه نشاط و تلاش را در جامعه ترویج دهند.