زمان : 16 Mordad 1391 - 22:36
شناسه : 55400
بازدید : 2671
 یزد در تدوین سند جامع سلامت از استان های پیشرو در کشور است دکتر میرمحمدی: یزد در تدوین سند جامع سلامت از استان های پیشرو در کشور است

یزدفردا، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی(ره) یزد به تدوین سند جامع سلامت یزد به عنوان یكی از نخستین استان های پیشرو در كشور اشاره كرد كه خود الگویی برای سایر مناطق كشور بوده است

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا دکتر سیدجلیل میرمحمدی افزود: وجود پزشكان برجسته ، ارزانی ارائه خدمات ،كیفیت مناسب و همچنین تجهیزات پیشرفته از علل اقبال بیماران سایر مناطق كشور به حضور در یزد برای معالجه است .

وی اضافه كرد: علاوه بر همه اینها باید به موقعیت خاص جغرافیایی یزد و به میهمان نوازی مردمان این دیار هم اشاره كرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی استان یزد گفت: بیش از 40درصد بیماران بستری در مراكز بهداشتی و درمانی این استان از سایر مناطق كشور هستند .

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی(ره) یزد ، بیش از 60درصد بیماران سوختگی و بیماران مرتبط در جنوب شرق كشور هم از امكانان بیمارستان سوانح و سوختگی این استان استفاده می كنند .

میرمحمدی ،یزد را قطب جراحی قلب كشور ذكر كرد كه با وجود پزشكان حاذق و امكانات مناسب در طول سال پذیرای بیماران از اقصی نقاط كشور و بخصوص استان های جنوب و جنوب شرق كشور است .

این مسئول اظهار داشت: بیمارستان بین المللی قلب با آخرین متد روز هم توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولت در این استان در دست ساخت است كه با بهره بردای از آن بر ظرفیت و ارائه خدمات به بیماران قلب كشور افزوده خواهد شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد از وجود شعبه بین المللی دانشگاه با تمامی امكانات مجزای آزمایشگاهی و علمی و فرهنگی وِیژه دانشجویان و نخستین شعبه در بین دانشگاه های بین الملل در سطح كشور و مراكز استان ها در یزد خبر داد.

میر محمدی وجود بیش از 25مركز تحقیقاتی با وجود توانمندی بالای اساتید در جنبش نرم افزاری و علم آموزی فعال را از دیگر ظرفیت های بهداشتی و درمانی استان یزد عنوان كرد.

وی گفت: یزد از معدود استان های كشور است كه دارای مركز درمان دندانپزشكی معلولان كشور است كه علاوه بر سرویس دهی به بیماران یزدی به سایر معلولان كشور هم خدمات ارائه می دهد .

این مسئول ، وجود مركز پرتو درمانی ، پذیرش بیماران دیابتی ، مركز تحقیقات باروری و ناباروری وكلینیك تخصصی و فوق تخصصی در بخش های مختلف را از دیگر توانمندی های درمانی استان دانست كه پذیرای بیماران كشور است .

میر محمدی یكی از اقدامات مهم این دانشگاه را كه بزودی محقق خواهد شد، راه اندازی كلینیك تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) در یزد عنوان كرد كه با افتتاح آن نسبت به پذیرش و ارائه خدمات به بیمارستان یزد و سایر مناطق كشور اقدام خواهد كرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی(ره) یزد به تدوین سند جامع سلامت یزد به عنوان یكی از نخستین استان های پیشرو در كشور اشاره كرد كه خود الگویی برای سایر مناطق كشور بوده است .

میرمحمدی همچنین با اشاره به تاسیس چهار كلینیك تخصصی و فوق تخصصی با حضور اساتید دانشگاه ها به بهترین كیفیت خدمات و هزینه ارزان در یزد گفت:افتتاح این مراكز ،گویای توانمندی های درمانی دارالعباده یزد است .

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی استان یزد در پایان اظهار امیدواری كرد: مراكز پزشكی و درمانی استان یزد بتواند در ارائه خدمات در بخش های مختلف به بیماران كشور موفق عمل كند و الگویی از فرهنگ دارالعباده و دارالعلم یزد را به سایر مناطق كشور انتقال دهد .