زمان : 06 Farvardin 1386 - 21:24
شناسه : 5515
بازدید : 2463
امكانات براي مسافران نوروزي در استان يزد فراهم است امكانات براي مسافران نوروزي در استان يزد فراهم است

امكانات براي مسافران نوروزي در استان يزد فراهم است 


جانشين ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد گفت: همه امكانات براي مسافران و گردشگران نوروزي در اين استان فراهم است و مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد.

محمدمهدي زارع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود: هتل‌ها، مهمانپذيرها وتعدادي از مدارس اين استان آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

وي اضافه كرد: ستاد تسهيلات نوروزي استان يزد هم شبانه روز فعال و آماده ارايه خدمات به مسافران مو مهمانان است.

وي ميزان مسافران نوروزي در استان يزد را خوب توصيف كرد وافزود: امسال حجم مسافران نزديك به ‪ ۴۰‬درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد.

جانشين ستادتسهيلات نوروزي استان يزد اظهار داشت:تاكنون بيش ازيك ميليون نفرازاقصي نقاط كشور وارد اين استان شده‌اند و اغلب آنها مدتي را در يزد سپري كردند.

وي گفت: مسافران نوروزي وارد شده به اين استان از استان‌هاي مختلف كشور به ويژه تهران، اصفهان، آذربايجان شرقي و غربي بودند.

زارع با اظهاراميدواري از اينكه استان يزد بتواند ميزبان خوبي براي مهمانان باشد از مسافران خواست نهايت استفاده را از جاذبه‌هاي ديدني و طبيعي استان يزد ببرند.

وي مهمان نوازي مردمان اين ديار را يادآور شد و اضافه كرد: مردم قطعا با حفظ اين روحيه، خاطرات خوشي را براي مسافران و مهمانان رقم خواهند زد.

استان يزد با دارا بودن جاذبه‌هاي تاريخي و ديدني متعدد همه ساله در ايام تعطيلات نوروز، پذيراي تعدادي از گردشگران و مسافران نوروزي است.

استان يزد به لحاظ وجود مكان‌هاي تاريخي و گردشگري غني است و تاكنون شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي در استان يزد شناسايي شده است كه يك هزار و ‪۱۰۰‬ اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

مسجد جامع، ميدان امير چقماق، بازارچه و حمام خان،باغ دولت آباد، زندان اسكندر،بافت تاريخي و آتشكده زرتشتيان و مسجدجامع فهرج يزد از جمله آثار تاريخي و فرهنگي اين استان است.

قلعه‌تاريخي نارين در ميبد، زيارتگاه چك چك مربوط به‌زرتشتيان در اردكان، چشمه‌هاي موسوم به غربالبيز در مهريز ار ديگر بناها و مكان‌هاي ديدني استان يزد است.

به گفته مسوولان ميراث فرهنگي وگردشگري استان يزدپيش بيني مي‌شود در نوروز امسال سه ميليون نفر به استان يزد سفر كنند.

استان يزد با ‪ ۹۹۰‬هزار نفر جمعيت در مركز ايران واقع شده است.

يزدفردا