زمان : 09 Mordad 1391 - 13:22
شناسه : 54953
بازدید : 4397
هجوم دارکوب ها به کابل های مخابراتی تفت و مهریز در استان یزد هجوم دارکوب ها به کابل های مخابراتی تفت و مهریز در استان یزد

یزدفردا:دارکوب ها 180 کیلومتر از کابل‌های مخابراتی شهرهای تفت و مهریز را سوراخ کردند.

به دنبال خشکسالی های اخیر در کشور وكمبود آب در روستاهاي كوهستاني، دارکوب ها در جستجوی یافتن آب180 کیلومتر کابل مخابراتی را سوراخ کرده که این اقدام باعث اختلال در تلفن 6 هزار و 200 مشترک این شهرها شد.

مقوم مديرعامل شركت مخابرات استان يزد خسارت وارده از سوراخ شدن کابل های مخابراتی را 9میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : حدود 100 کیلومتر ازکابل‌های خسارت دیده با هزینه پنج میلیارد ریال تعویض شده و کار تعمیر بقیه کابل ها هم در دست اجراست.
وی اظهار کرد: برای محفوظ ماندن کابل های مخابرات‌،نوع خاصی از کابل با روکش فولادی سفارش داده شده است تا از سوراخ شدن توسط دارکوب‌ها در امان باشد.

مديرعامل شركت مخابرات استان يزد همچنين گفت: روستاهاي سانيج و توابع ، طزرجان از شهرستان تفت و روستاهاي منشاد ، بنادك سادات، فخر آباد، هنزاء و تنگ چنار از شهرستان مهريز بيشترين خسارت را متحمل شده اند.

شايان ذكر است داركوب ها براي رفع تشنگي به كابلهاي مخابراتي كه شباهت زيادي به لوله هاي آبياري قطره اي دارد هجوم آورده و براي پيدا كردن آب كابلها را سوراخ مي كنند كه اين عمل باعث مي شود پس از باران آب داخل كابل نفوذ كرده وباعث اكسيد شدن و قطع ارتباط مشتركين گردد.

لازم به ذکر است هم اکنون 52 هزار مشترک در شهرستان های مهریز و تفت از خدمات تلفن ثابت شرکت مخابرات استان یزد بهره مندند.