زمان : 28 Esfand 1385 - 11:12
شناسه : 5488
بازدید : 714
پاسخ  احمدي نژاد به نامه يك مادر آمريكايي پاسخ احمدي نژاد به نامه يك مادر آمريكايي
پاسخ به نامه يك مادر آمريكايي 1385/12/26

آقای رييس جمهور؛

به عنوان مادری که بوش پسرش را به زور به عراق برد و او را برای هميشه از من گرفت برای شما نامه می نويسم.
شايد شما ندانيد اما بسياری از مردم آمريکا از بوش دل خوشی ندارند و او را يک (...) می دانند. ما او را رييس جمهور خود نمی دانيم؛ او با تقلب توانست وارد کاخ سفيد شود و قانونی نيست. حتی بسياری از مادرانی که فرزندانشان به عراق اعزام نشده اند هم با من هم عقيده اند وآنها هم بوش را يک (...) می دانند.
آقای رييس جمهور ما همانقدر از جنگ بيزاریم که از بوش و دار و دسته اش. خواستم به شما اطلاع دهم که اگر قصد داريد به آمريکا حمله کنيد، بسياری از مردم اينجا هم مثل من هستند. ما فعلاً نمی توانيم جلوی حماقت های  بوش را بگيريم اما برای شما نامه نوشتم چون شمارا مردی خدا پرست و منطقی می دانم.
من از بوش و دولت امنيتی او نمی ترسم، اما برای آنکه نتوانند در برنامه های مبارزاتی من و همفکرانم  کارشکنی کنند خواهش ميکنم  مشخصات من را محفوظ نگاه داريد.

با تقديم بهترين آرزوها
(...)

------------------

بسمه تعالي
مادر محترم سلام عليكم
ابتدا بابت تأخيري كه در جواب دادن به نامه شما پيش آمده است عذرخواهي مي‌كنم. اين تأخير را به پاي گرفتاري و مشغله بيش از اندازه من بگذاريد.
تا كنون تعداد زيادي از اين نوع پيام را دريافت كرده‌ام.
اگر پسر شما از رفتن به عراق و تحميل فشار به مردم آن ديار ناراضي بوده است، مطمئن باشيد كه خدا به او كمك خواهد كرد و در جهان آخرت كساني كه فرزند دلبند شما را به زور به جنگ برده‌اند بايد پاسخگوي خون او و ساير خون‌هاي ريخته شده باشند.
اما در مورد نگراني شما، جوابتان را از طريق ايميل براي شما ارسال نكردم تا احياناً كساني كه وارد حريم خصوصي شهروندان آمريكايي مي‌شوند و آنها را به طور غيرقانوني تحت كنترل دارند براي شما مشكلي درست نكنند، در عوض جواب شما را بر روي وبلاگ قرار مي‌دهم تا ساير كساني هم كه ممكن است مانند شما بينديشند جواب خود را بگيرند.

خانم محترم
ما براي همه مردم دنيا احترام قائليم و جان و مال و آبرو و كرامت همه انسان‌ها از جملة مردم آمريكا براي ما محترم است و دين ما به ما اجازه نمي‌دهد آسايش و آرامش هيچ بشري را برهم بزنيم.
حتي آن دسته از مادران ايراني كه فرزند خود را به خاطر جنايات آمريكا در ايران از دست داده‌اند و يا فرزنداني كه پدران و مادران‌شان به شهادت رسيده‌اند، راضي نيستند مردم آمريكا قرباني كج‌انديشي و خودخواهي‌هاي دولت‌مردانشان شوند. حتي دختران و پسران ايراني كه تمام خانواده خود را در حمله ناو جنگي آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس از دست داد‌ه‌اند، مايل به آغاز هيچ‌ جنگي نيستند.
ما هشت سال در برابر تهاجم همه‌جانبه صدامي جنگيديم كه حمايت قدرت‌هاي جهاني را با خود داشت و هر اسلحه و هر امكان و هر اطلاعاتي را كه نياز داشت، فوراً در اختيارش مي‌گذاشتند.
حتي مردم ما از سلاح‌هاي شيميايي صدام هم در امان نبودند و صدام با چراغ سبز قدرت‌هاي بزرگ از جمله دولت آمريكا كشنده‌ترين سلاح‌هاي شيميايي توليد شده در غرب را بروي مردم مظلوم ايران آزمايش كرد.
آيا فكر مي‌كنيد صدام و اربابانش در آمريكا و برخي كشورهاي ديگر چه سودي از تحميل اين هشت سال جنگ به ايران بردند؟ هيچ! حتي يك وجب از خاك كشور ما هم اشغال نشد. آنها به هيچ يك از خواسته‌هاي نامشروع خود نرسيدند.
جوانان ما با سلاح ايمان از سرزمين خود دفاع كردند و دنيا را در بهت و حيرت فرو بردند.

خواهرم
بله؛ ما هم مانند شما از جنگ بيزاريم. البته از جنگ دفاعي نيز نمي‌هراسيم ولي معتقديم راههاي ديپلماتيك و مسالمت‌آميز براي جلوگيري از زورگويي‌ها و زياده‌خواهي‌هاي آمريكا، رژيم غاصب صهيونيستي و انگليس فراوان است.
به شما اطمينان مي‌دهم كه ايران آغازگر هيچ جنگي نخواهد بود.
متأسفانه امروز همه جهان گرفتار برخي قدرت‌ها و سياستمداران غيرخودساخته، قدرت‌طلب و آتش‌افروز است. روزانه هزاران نفر انسان بي‌گناه به خاك و خون كشيده مي‌شوند و مادران فراواني به عزاي فرزندان عزيزشان مي‌نشينند. عطش ثروت‌اندوزي و سلطه‌طلبي اين افراد سيري‌ناپذير است و فضاي تهديد و ارعاب زندگي را بر آحاد بشر و ملت‌هاي گوناگون تيره و تار كرده است و متأسفانه شما تنها آسيب‌ديدگان از اين خودخواهي‌ها نيستيد. همه‌روزه در فلسطين، عراق، افغانستان و جاي‌جاي جهان پدران و مادران فراواني در سوگ فرزندانشان غمگين مي‌شوند و فريادشان به آن سوي ديوار بلند قدرت‌هاي متكي بر ثروت و سلاح نمي‌رسد.

مادر رنجديده
اميدوارم مردم دنيا بتوانند سياستمداران خودخواه و جنگ‌طلبي را كه همه چيز را فداي منافع چند كمپاني اقتصادي و گروه‌هايي خاص مي‌كنند، سرجاي خودشان بنشانند.
مطمئن هستم شما و مردم آمريكا به دروغ‌سازي‌ها و تبليغات پيچيده و مسمومي كه توسط شبكه تبليغي سرمايه‌داري متجاوز و غيرانساني منتشر مي‌شود، اعتماد نداريد و دنبال حقيقت هستيد و براي يافتن حقيقت تلاش مي‌كنيد.
حتماً مي‌دانيد كه رسانه‌هاي صهيونيستي و وابسته به باندهاي قدرت، بارها و بارها سخنان شخص من را نيز تحريف كرده‌اند و دربارة كشور ما نيز دروغ‌هاي متعددي به شما گفته‌اند. مي‌دانم در فضايي كه شما در آن زندگي مي‌كنيد و با وجود آن همه رسانه‌هاي وابسته به گروه‌هاي خاص، يافتن حقيقت بسيار دشوار است، ولي با هوشمندي مردم آن ديار حتماً غيرممكن نيست.
من متأسفم كه بگويم مردم آمريكا در رابطه با جهان اطرافشان از طرف دولت آمريكا در يك سانسور مطلق زندگي مي‌كنند.
مطمئن هستم اگر مردم آمريكا بدانند كه ماليات‌هاي آنها صرف چه اموري مي‌شود، حتي حاميان سرسخت دولت نيز در اعتراض به خيابان‌ها خواهند ريخت.
كاري كه از دست شما بر مي‌آيد اين است كه در حد توان خود فضاي دروغ و فريبي را كه رسانه‌هاي وابسته در آمريكا ايجاد كرده‌اند بشكنيد و در حد وسع خود براي آشكار شدن حقيقت تلاش كنيد.

مادر محترم
از خدا مي خواهم جهاني كه در آن زندگي مي‌كنيم، هيچ‌گاه تاريكي و ظلمت جنگ را بر خود نبيند و مردم دنيا بتوانند خواست و نداي صلح‌طلبي خود را به گوش جنگ‌طلباني كه در لباس دولتمرد ظاهر شده‌اند و خود را قيم ديگران مي‌دانند، برسانند.
اميدوارم با خروج هرچه سريعتر نيروهاي اشغالگر آمريكايي از عراق، صلح و آرامش و برادري به منطقه ما برگردد و مردم عراق نيز بتوانند در كنار خانواده و در دوستي و محبت ادامه زندگي دهند و جوانان آمريكايي نيز در كنار خانواده خود به كشور خود خدمت كنند.
اگر به خدا تكيه كنيد موفق خواهيد بود.

يزد فردا