زمان : 28 Esfand 1385 - 09:18
شناسه : 5486
بازدید : 1702
رئیس جمهور در جمع مردم طبس رئیس جمهور در جمع مردم طبس
 

ملت ایران از حقوق خود سر سوزنی عقب نشینی نمی کند

 

ماجراي طبس و شكست شيطان بزرگ لطف الهي بود

 

باتشديد تحريم‌ها،ملت ايران به قله‌هاي عظيم‌تروباشكوه‌تر دست پيدا مي‌كند 

 

 

دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر روز جمعه در ادامه‌ي سومين روز از سفر استاني خود به استان يزد، در جمع مردم شهرستان طبس در امامزاده حسين‌بن موسي كاظم(ع) برادر امام رضا(ع) با بيان اين‌كه " انسان‌هاي زورگو براي انسان‌ها سعادت ايجاد نكردند، بلكه براي بشر گرفتاري آفريدند" افزود: اين قدرت‌هاي زورگو، ساليان سال شعار دموكراسي داده‌اند، ولي هرجا كه رفته‌اند، ثروت‌هاي ملت‌ها را چپاول كردند و باعث كينه و تفرقه شدند.

 



وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود هم‌چنين با بيان اين‌كه " قدرت‌هاي زورگو از پيشرفت ديگران ناراحت و عصباني مي‌شوند" اظهار داشت: آن‌ها برخلاف تعاليم انبيا و تعاليم انساني كه در آن تاكيد شده از پيشرفت همنوع خود خوشحال شويد، از پيشرفت‌ ديگر ملت‌ها بخصوص ملت‌هاي آزاده ناراحت مي‌شوند، و اگر ببينند ملتي آزاده وخارج از نظام سلطه‌ي آن‌ها به قله‌ي افتخار رسيده و پيشرفت كرده است، ناراحت مي‌شوند. آن‌ها اساسا مي‌خواهند جلوي پيشرفت، استقلال و آزادي ملت‌ها را بگيرند.

 

وي خاطرنشان كرد: آن‌ها قبل از انقلاب نيز در كشور ما حضور داشتند و وكيل و وزير مشخص مي‌كردند، اما هيچ‌گاه علاقه‌مند نبودند كه ملت ايران پيشرفت كند. آن‌ها هميشه در برابر پيشرفت ملت ايران، ايستادند و باعث عقب‌ماندگي‌شان شدند. بعد از انقلاب وقتي ديدند كه اين ملت با اتكا به جوانان خود انقلاب كرده و مي‌خواهد به قله‌هاي افتخار دست پيدا كند، ‌باز هم مانع‌تراشي كردند. آن‌ها استقلال تماميت ارضي كشور ما را قبول نكرده و در اين راستا جنگ تحميلي را بوجود آوردند. بعد از دفاع مقدس نيز وقتي ديدند كه ملت ايران عزم خود را براي پيشرفت و سازندگي جزم كرده است‌، آمدند و با كينه‌ورزي، مساله تحريم اقتصادي ايران را مطرح و ملت ايران را تحريم كردند. ولي ديگر كشورها گفتند اگر به ايران كمكي كنيد كه گره‌اي از ملت ايران باز شود، با شما برخورد مي‌كنيم و ديگر كشورها را از سرمايه‌گذاري در ايران، منع كردند.

 

احمدي‌نژاد گفت: دشمنان هر روز براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران، به بهانه‌هاي گوناگوني متوسل مي‌شدند كه امروز مخالف پيشرفت علمي و فناوري كشور ما هستند. آن‌ها تازه با ملت ما مخالف نشده‌اند. مخالفت آن‌ها با ملت ما ريشه‌دار و سابقه‌دار است. آن‌ها در طول تاريخ، خوبي ملت ما را نخواسته‌اند وهمواره در مقابل پيشرفت ما ايستاده‌اند. آن‌ها فكر مي‌كنند كه با فرياد و هياهو و استفاده از سازمان‌هايي كه خود درست كرده‌اند و قوانيني كه خود نوشته‌اند، مي‌توانند جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند.

 

وي ادامه داد: آن‌ها اشتباه تصور مي‌كنند؛ مي‌آيند و مي‌گويند ما نگران انحراف ايران از مسير صلح‌آميز هستيم. در صورتي كه دروغ بزرگي مي‌گويند و اين يكي از دروغ‌هاي بزرگ تاريخ است. آن‌ها در واقع از پيشرفت ملت ايران ناراحت هستند. آن‌ها هيچ وقت نگران‌ بمب‌ها و سلاح‌ها نبوده‌اند؛ چراكه در دنيا كشورهايي هستند كه انبارهاي‌شان از سلاح پر است. آن‌ها در واقع نگران پيشرفت و الگوشدن ملت ايران براي ديگر ملت‌ها هستند. مي‌ترسند كه ديگر ملت‌ها با تاسي از ملت ايران، راه نجات خود را به دست آورند. ما به آن‌ها مي‌گوييم؛ شما چندين سال ايران اسلامي را تهديد كرديد، 28 سال عليه ملت ما فتنه كرديد و با پيشرفت ملت ايران مقابله كرديد. شما در طي اين 28سال ما را تحريم كرديد. ما از شما سوال داريم كه شما از اين تحريم در طي اين 28 سال، چه چيزي نصيب‌تان شد؟ شما ديديد در طي اين 28 سال ملت ما در برابر تحريم‌هاي شما ايستاد. شما ديديد كه ملت ما با وجود اين تحريم‌ها به فناوري هسته‌يي دست پيدا كرد و حال اگر تحريم‌ها را تشديد كنيد، بدانيد كه ملت ايران به قله‌هاي عظيم‌تر و با شكوه‌تر دست پيدا مي‌كند.

 

احمدي‌نژاد در بخش ديگر از صحبت‌هاي خود گفت: اين قدرت‌هاي زورگو خيال مي‌كنند كه اگر دور هم جمع شوند، اخم و پرخاش كنند، مي‌توانند جلوي ملت ايران را بگيرند، مي‌توانند ملت ايران را مرعوب كنند. ولي آن‌ها بايد بدانند كه قادر نيستند ملت ايران را از مسيري كه انتخاب كرده منصرف و كوچكترين صدمه‌اي به ملت ايران وارد كنند. تصورشان اين است كه با جنگ رواني و تحريم‌ اقتصادي و علمي، مي‌توانند در دل ملت ايران رعب و وحشت ايجاد كنند؛ ولي من در همين‌جا از زبان مردم طبس مي‌گويم كه اشتباه مي‌كنند. اين ملت ايستاده است و تا آخر نيز مي‌ايستد. من به اين دشمنان توصيه مي‌كنم؛ از راه اشتباه خود برگرديد، اين امر به نفع خودتان خواهد بود. شما با اين اقدامات، خودتان را منزوي مي‌كنيد. شما خودتان را جامعه‌ي جهاني معرفي مي‌كنيد، در صورتي كه مردم شما را قبول ندارند.

 

احمدي‌نژاد خطاب به دشمنان ادامه داد: به شما نصيحت مي‌كنم؛ بدانيد كه دنيا عوض شده و دوران قلدري به پايان رسيده است. اگر مي‌خواهيد در عرصه‌ي جهاني محترم باشيد، بايد دست از اين رفتارها برداريد و بدانيد اين رفتارهاي شما نتيجه‌اي جز انباشته‌كردن خشم انقلابي ملت ايران،‌ نخواهد داشت. ملت ايران بر حق خود پافشاري مي‌كند.

 

وي ادامه داد: دشمنان مي‌گويند كه اگر ايران دست از فعاليت‌هاي خود برندارد، تحريمش مي‌كنيم. در صورتي كه ملت ايران در اين سال‌ها تحريم بوده و شما ديديد كه ملت ايران با اتكا به جوانان خود، به چه پيشرفت‌هايي دست پيدا كرد و توانست به يك كشور هسته‌يي تبديل شود. ما از اخم‌هاي شما نمي‌ترسيم.

 

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اهميت ساختن ايران اسلامي و عزم دولت جهت سازندگي و رفع بيكاري، گفت: دولت در اين راستا تسهيلات ارزان‌قيمت جهت ايجاد بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي براي شهرستان‌ها اختصاص مي‌دهد و من به آقاي استاندار مي‌گويم كه براي مردم شهرستان طبس، در تخصيص اين تسهيلات، محدوديتي ايجاد نكند.

 

وي همچنين گفت: ان‌شاءالله مساله مشكل آب و مشكل كشاورزان در اين منطقه نيز حل خواهد شد و ما براي ايجاد اشتغال، منطقه‌ي ويژه گردشگري در اين منطقه ايجاد خواهيم كرد.

 

وي گفت: همچنين ما سعي مي‌كنيم به كشاورزان اين منطقه نيز كمك كنيم و جرايم ديركرده‌ي كشاورزان كه ناشي از خشك‌سالي بود را ببخشيم.

 

رييس جمهور همچنين گفت: طراحي شبكه براي آب آشاميدني طبس نيز در دستور كار دولت است.

 

وي همچنين گفت: دو مجموعه ورزشي جداگانه براي دختران و پسران اين شهرستان اختصاص خواهد يافت.

 

احمدي‌نژاد همچنين در پايان گفت: ان شاءالله اعتبارات لازم براي ساختن بيمارستان طبس نيز از سوي دولت اختصاص داده خواهد شد.