زمان : 27 Esfand 1385 - 14:48
شناسه : 5482
بازدید : 691
در گفت‌وگو با فارس مطرح شد پيشنهاد تغيير نام شبكه قرآن و معارف سيما در گفت‌وگو با فارس مطرح شد پيشنهاد تغيير نام شبكه قرآن و معارف سيما

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد پيشنهاد تغيير نام شبكه قرآن و معارف سيما

خبرگزاري فارس: يك كارشناس علوم ديني به مسئولان سيما پيشنهاد داده است كه شبكه قرآن و معارف سيما به نام شبكه قرآن و عترت، شبكه قرآن و اهل بيت(ع) يا شبكه ثقلين تغيير يابد.


احمد غلامحسيني در گفت‌وگو با خبرنگار آئين و انديشه فارس، درباره دلايل اين پيشنهاد گفت: توجه مسئولان رسانه ملى را به نكاتى در مورد حديث شريف ثقلين جلب مى‌كنم؛ حديث شريف ثقلين مورد قبول همه امت اسلامى است، اين حديث در آثار و منابع اهل سنت از طرق مختلف و با تعابير گوناگونى از رسول گرامى اسلام(ص) نقل شده است. دوم اين‌كه رسول خدا اين حديث مهم را در مقام وصيت بيان نموده‌اند و به نظر آن حضرت اهميت اين موضوع در حدى است كه لازم دانسته‌اند به عنوان مهمترين وصيت خود به امت، درباره كتاب خدا و عترت طاهره عليهم‌السلام سفارش كنند.
وي افزود: به كار رفتن واژه ثقلين در حديث نشان دهنده آن است كه اين 2 ثقل (قرآن كريم و عترت) ارزشمند و گرانبهاست به قدرى كه سفارش ويژه رسول الله(ص) را مى‌طلبيده است. همچنين تعبير “وانهما لن يفترقا” بيانگر آن است كه در جامعه اسلامي، كتاب خدا و اهل بيت(ع) با هم بوده و از يكديگر جدا نخواهند شد و اين همراهى از عصر رسالت آغاز شده و تا هنگام ورود پيامبر گرامى در حوض كوثر ادامه خواهد يافت.
غلامحسيني اضافه كرد: در برخى از نقل‌هاى حديث به جاى واژه ثقلين- لفظ خليفتين به كار رفته كه تعبير بسيار گويايى است و اين تعبير به صراحت اعلام مى‌كند كه جانشينان رسول خدا در ميان امت قرآن و عترت است. همچنين در تعبير ديگرى از حديث شريف ثقلين آمده است كه رسول خدا به جمله شرطيه “ان تمسكتم” به ما مى‌آموزد كه پيمودن راه هدايت، تنها در پرتو تمسك و توسل به قرآن و عترت ميسر است و بس و اينكه به گواهى رسول خدا(ص) اهل بيت پيامبر، همتاى كتاب خدايند.
وي افزود: همچنين درباره كيفيت صلوات بر پيامبر اعظم (ص)، در روايات بى‌شمارى كه از طرق اهل سنت و شيعه رسيده، صريحا آمده است كه آل محمد(ص) را به هنگام صلوات بر محمد(ص) بايد افزود در غير اين صورت صلوات ابتر و ناتمام خواهد بود. پيامبر اعظم (ص) فرمودند: درود ناقص نفرستيد. عرض كردند: ‌يا رسول‌الله درود ناقص چيست؟ رسول خدا فرمودند: اينكه بگوييد اللهم صلى على محمد(ص)، بلكه بگوييد اللهم صل على محمد و آل محمد(ص).
وي به نمايندگى از جمعى از عاشقان قرآن و پيامبر و معصومين(عليهم السلام) ضمن درخواست اكيد مبنى بر تغيير عنوان شبكه قرآن و معارف سيما، 3 نام را به عنوان جايگزين پيشنهاد كرد و گفت: شبكه قرآن و عترت، شبكه ثقلين و شبكه قرآن و اهل بيت(ع) اسامي پيشنهادي من است

يزدفردا