زمان : 05 Mordad 1391 - 13:08
شناسه : 54761
بازدید : 3816
دکترمیرمحمدی : اجرای نسخه 02 راهکاری اساسی جهت بهبود و ارتقاء نظام سلامت است در جمع متخصصین و فوق تخصصین یزدی: دکترمیرمحمدی : اجرای نسخه 02 راهکاری اساسی جهت بهبود و ارتقاء نظام سلامت است

یزدفردا، منیره زارع زاده خیرنگار بهداشت و درمان/  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست توجیهی سطوح 2 و 3 پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری که صبح امروز در محل سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار نمود اظهار نمود: اجرای نسخه 02 راهکاری اساسی برای بهبود و ارتقاء نظام سلامت است

به گزارش خبرنگار یزدفردا، دکتر سیدجلیل میرمحمدی در این نشست افزود: اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری امری ضروری برای نظام سلامت کشور و  استانها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکرشد: با برگزاری جلسات متعدد در سطح کشور و استان مشکلی در زمینه تامین اعتبارات لازم جهت اجرای این طرح نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین اظهارامیدواری کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم اجرای این طرح تمام خدمات سطوح 2 در بیمارستانهای  و 3 نیز رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تمام زیرساخت های لازم جهت اجرای هر چه بهتر این طرح در استان یزد در حال فراهم شدن و مدیریت است خاطرنشان ساخت: با انجام تمام زیرساخت های لازم اجرای طرح را با کمترین مشکل در استان یزد کلید بزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهارامیدواری کرد: با پایش های مستمر از این طرح هیچ گونه مشکلی جهت اجرای این طرح نخواهیم داشت.

 دکترسیدجلیل میرمحمدی در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار یزدفردا، هدف از برگزاری این نشست را توجیه، تبیین  و انجام هماهنگی های لازم  جهت ارائه خدمات سطوح 2 و 3 نسخه 02 پزشک خانواده ویژه متخصصین، فوق تخصصین و پزشکان عمومی عنوان کرد.

 

وی اظهارامیدواری کرد: با برپایی چنین نشستی هماهنگ و همزمان با ارائه خدمات در سطح یک، خدمات سطوح 2 و 3 نیز به طور کامل اجرایی گردد.

 

وی تصریح کرد: تشریح کامل ارائه خدمات در سطوح دو و سه و همچنین ارائه شرح وظایف پزشکان عمومی، متخصصین  و فوق تخصصین در نسخه 02 طرح ملی پزشک خانواده  مهمترین محورهای این نشست است.

 

گفتنی است؛ این نشست با حضور بیش از 300 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص یزدی برگزار شد.