زمان : 24 Esfand 1385 - 23:36
شناسه : 5472
بازدید : 1234
رئیس جمهور در جمع منتخبان استان یزد:توان برپایی تمدن حقیقی در دنیا را داریم رئیس جمهور در جمع منتخبان استان یزد:توان برپایی تمدن حقیقی در دنیا را داریم
رئیس جمهور در جمع منتخبان استان یزد:توان برپایی تمدن حقیقی در دنیا را داریم

اجرای عدالت بسیار مشکل است

رييس جمهور بر تقويت هم‌انديشي و همدلي انديشمندان و نخبگان كشورتاكيد كرد



به گزارش یزد فردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد :رييس جمهور با تاكيد بر تقويت هم‌انديشي و همدلي انديشمندان و نخبگان براي ساختن كشور گفت: اقشار فرهيخته هر استان بايد با روحيه وحدت براي توسعه و پيشرفت استان خود بكوشند.

محمود احمدي‌نژاد در جمع منتخبين استان يزد اظهار داشت:اين استان علماي ديني موثري داشته و دارد و از انديشمندان و فرهيختگان فراواني نيز برخوردار است كه بايد با همدلي و وحدت براي توسعه و پيشرفت كشور كوشش كنند.

رييس جمهوري خاطر نشان كرد: وظيفه دولت نيز در اين روند حمايت است كه ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم.


احمدي نژاد از استان يزد به عنوان استاني با ويژگي‌هاي منحصر به فرد ياد كرد و گفت:اين استان براي پرورش بسياري از محصولات پربها بستر مناسبي است و مهم‌تراز طبيعت منطقه مردم سخت كوش استان است كه سرمايه واقعي يزد محسوب مي‌شوند.
 




رييس جمهور در ادامه با اشاره به اين كه در سراسر استان يزد مي‌توان مهندسي واقعي را ديد از شبكه قنوات يزد به عنوان بهترين شيوه بهره‌برداري از طبيعت متناسب با منابع نامبرد و افزود: معماري و شهرسازي يزد نيز يكي ديگر از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين استان است.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه ما قادر هستيم تمدن حقيقي را در دنيا برپا كنيم گفت: خداوند به لطف و بركت انقلاب اسلامي اين استعداد و فرصت را در اختيار ما قرار داده و ما مي‌توانيم با استفاده از اين فرصت به قله‌هاي توسعه و پيشرفت دست يابيم.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: البته منحني توسعه و پيشرفت ملت ما سير صعودي دارد اما با تلاش و برنامه‌ريزي بهتر مي‌توان شيب آن را تندتر كرد.

رييس جمهور گفت: اگر ما خودمان را باور كنيم آن ويژگي كه در وجود پدرانمان بود كه با استفاده از طبيعت به بهترين نحو نيازهاي خود را بر طرف كنند امروز هم خواهيم توانست با استفاده از فناوري‌هاي نوين به بهترين شكل از طبيعت بهره بجوييم كه كانون اين خلاقيت استان يزد است.

رييس جمهور در ادامه زندگي برادرانه و مسالمت‌آميز اقوام و مذاهب گوناگون در يزد را از ديگر ويژگي‌هاي خوب مردم اين استان عنوان كرد و گفت:

ما محكم‌ترين ايمان‌ها را در اين خطه مي‌بينيم.

احمدي نژاد همچنين با اشاره به برخي اظهارات مبني بر سنت‌هاي مرسوم در چهارشنبه آخر سال و نسبت دادن آتش پرستي به ايرانيان باستان و زرتشت گفت: اين موارد درست نيست و معتقدم در تاريخ چند هزار ساله ملت ما نشانه‌اي از شرك ديده نمي‌شود و ايرانيان باستان و همچنين زرتشت موحد بوده‌اند.

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اظهارات نمايندگان اقشار مختلف و منتخبان استان يزد در مورد چگونگي اجراي عدالت در كشور گفت: عدالت در تعريف آسان است اما در اجرا بسيار مشكل اما به قدر توان خود براي اجراي عدالت تلاش مي‌كنيم.

وي همچنين در پاسخ به نمايندگان صنعت گران، معلمان و دانشگاهيان نسبت به حل مشكلات آنها ابراز اميدواري كرد و با تاييد بيانات آنها تاكيد كرد كه حل اين مشكلات در دستور كار دولت است.

احمدي نژاد در پاسخ به نماينده دانشجويان با تاكيد بر اين كه دانشجو بايد زنده و فعال باشد در مورد رسيدگي به وضعيت دانشگاه آزاد گفت: مشكلات در دانشگاه آزاد زياد است و ما براي حل آنها در حال پيگيري هستيم.

رييس جمهور با تاكيد بر اين كه اصلاحات درست در مواقعي با موانع سنگين مواجه است گفت: بعضي وقت‌ها به اين نتيجه مي‌رسيم كه اگر در پيگيري موضوعي دست نگه نداريم به كليت قضيه لطمه وارد مي‌شود.

پيش از سخنان رياست جمهور برخي از منتخبين استان يزد به نمايندگي از اهالي صنف و هم كيشان خود سخناني را ايراد كردند.

محمدرضا شايق يكي از حافظان قرآن كريم و از آزادگان يزد به موضوع عدالت و عدالت محوري پرداخت و گفت: اساس حركت عادلانه چينش درست نيروها است.

علي پناهي نماينده توليدكنندگان استان يزد هم كمبود آب را از جمله مشكلات صنعت استان يزد برشمرد و گفت: توجه به صنعت باعث جلوگيري از بيكاري مي شود.

عباس افلاطونيان نماينده پزشكان استان نيز خواستار توجه به وضعيت بهداشت و سلامت جامعه و سرمايه‌گذاري در اين زمينه شد.

وي گفت: جامعه پزشكي استان يزد بي‌ادعاترين پزشكان را دارد و بهترين خدمات را با ارزانترين قيمت به مردم ارايه مي‌كند.

وي آمادگي جامعه پزشكي استان يزد را براي تبديل كردن اين استان به قطب علمي پزشكي كشور اعلام كرد.

محمدرضا كلانتري سرچشمه، معلم نمونه سال ‪۸۵به نمايندگي از فرهنگيان بر بازنگري در سيستم آموزش و پرورش تاكيد كرد و خواستار احياي مراكز تربيت معلم و گزينش معلمان از طريق اين مراكز شد.

مجيد زارعي از اساتيد دانشگاه يزد با اشاره به تاريخي بودن استان يزد گفت: براي احياي بافت قديم، بايد كارهاي پژوهشي لازم صورت گيرد.

نماينده زرتشتيان استان يزد هم كارهاي خير و عام المنفعه توسط زرتشتيان را ياد آور شد و گفت: پنج هزار نفر زرتشتي در اين استان زندگي مسالمت آميزي با مسلمانان دارند.

سهراب فيروزفر، خواستار صدور مجوز استخدام معلمان براي مدارس خاص زرتشتيان شد.

منصوره قياسي مدير حوزه علميه حضرت زينب (س) يزد به نمايندگي از بانوان استان كمبود فضاي فرهنگي و نبود مراكز معاضدت قضايي ويژه بانوان را از جمله مشكلات اين قشر بيان كرد.

علي كريمي زارچ از نخبگان يزد هم بر توجه به نخبگان تاكيد كرد و گفت:

بايد از كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي نخبگان حمايت شود.

يكي از اناركاران نمونه استان يزد به نمايندگي از كشاورزان اين استان پتانسيل‌هاي اين استان در زمينه كشاورزي را خوب ارزيابي كرد.

حسين آسايش زارچي گفت: اگر به اين پتانسيل‌ها توجه شود شاهد شكوفايي خوبي در كشاورزي و اقتصاد كشور خواهيم بود.