زمان : 04 Mordad 1391 - 00:05
شناسه : 54699
بازدید : 6413
۱۷۴محکوم مالی چشم به راه کمک خیرین یزدی جشن گلریزان در یزد با عطر شهید احمدی روشن ۱۷۴محکوم مالی چشم به راه کمک خیرین یزدی یزدفردا:اکنون ۱۷۴ زندانی محکوم مالی در زندان های استان یزد حضور دارند که برای آزادی آنان به ۱۶۳ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

یزدفردا:اکنون ۱۷۴ زندانی محکوم مالی در زندان های استان یزد حضور دارند که برای آزادی آنان به ۱۶۳ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

به گزارش یزدفردا ؛ در سال جاری برای آزادی محکومان مالی و غیر عمد استان 6 جشن گلریزان در استان یزد در ماه مبارک رمضان برگزار می شود که جشن گلریزان یزد، چهارشنبه ( 4 مرداد) در سالن شهید عباسپور و در شهرستان های ابرکوه، مهریز، طبس، اردکان و میبد درروز یازدهم ماه مبارک برگزار خواهد شد.
وجه تمایز جشن گلریزان امسال یزد حضور مادر شهید احمدی روشن و عطر و نام این شهید هسته ای در این مراسم است.
شهیدی که هر سال بخشی از درآمد خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان اهدا می‌کرد و امسال مادرش در کنار خیرین یزدی نام و یاد او را گرامی خواهند داشت.
محکومان مالی یزد که امسال چشم انتظار کمک های مردمی هستند شامل 24 محکوم مالی تصادف، 62 محکوم مالی عدم پرداخت چک و 88 محکوم مالی عدم پرداخت مهریه و نفقه است.
برای آزادی این زندانیان بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که با اخذ صلح و سازش رضایت مندانه از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد این رقم به بیش از 163 میلیارد ریال کاهش یافته است.
خیران و نیکوکاران یزدی سال گذشته 179 نفر محکوم مالی غیرعمد زندان‌های استان را با پرداخت 26 میلیارد ریال آزاد کردند.
گفتنی است، از ابتدای سال جاری نیز تاکنون نیز تعداد 45 نفر محکوم مالی با کمک کمیته صلح و سازش و اخذ رضایت شاکی و نیز پرداخت 6 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل ستاد دیه، خیرین استان، دولت، انجمن حمایت از زندانیان و کمیته امداد از زندان‌های استان یزد آزاد شدند.