زمان : 30 Tir 1391 - 12:21
شناسه : 54465
بازدید : 4722
رییس بهزیستی بافق از انجام مراحل اولیه ساخت ۴۰ واحد مسکونی جهت مددجویان خبرداد(1نظر) رییس بهزیستی بافق از انجام مراحل اولیه ساخت ۴۰ واحد مسکونی جهت مددجویان خبرداد(1نظر) بسیاری از جوانان ما تا زمان ازدواج از کمترین آموزش ها و کلاس ها و دوره های مهارت های زندگی بهره مند نمی شوند

رئیس بهزیستی بافق:بسیاری از جوانان ما تا زمان ازدواج از کمترین آموزش ها و کلاس ها و دوره های مهارت های زندگی بهره مند نمی شوند.

محمد علی قاسم زاده (بافق فردا):دکتر خوشگذران از جمله برنامه های بهزیستی بافق در هفته بهزیستی را افتتاح او‍رژانس اجتماعی، افتتاح مهدکودک، دیدار با استاندار یزد در مرکز استان ، دیدار با امام جمعه شهرستان و شرکت در نماز جمعه، اعلام کرد.

رئیس بهزیستی بافق به مناسبت هفته بهزیستی به خبرنگار بافق فردا گفت: این سازمان یک دستگاه تخصصی و معتبر در ارائه خدمات پیشگری، اجتماعی و توانبخشی به افراد در معرض آسیب، آسیب دیدگان و معلولین در راستای توانمندسازی و ارتقای سلامت و کیفیت زندگی است.وی ادامه داد: معلولیت های به پنج بخش؛ ذهنی، جسمی حرکتی، روانی، بینایی و شنوایی دسته بندی شده و برخی معلولین نیز چند معلولیتی هستند.

دکتر محسن خوشگذران افزود: بخش توانبخشی با بیش از ۱۲۵۰ تونخواه شناخته شده تا کنون خدماتی چون؛ فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و تامین وسایل کمک توانبخشی  را به معلولین ارائه داده است.

وی یادآورشد: سال گذشته با همکاری استان توانستیم توزیع کارت بیمه تکمیلی ۴۰۵ نفر از مددجویان تحت پوشش، پرداخت شهریه دانشگاه به چند نفر از افراد تحت پوشش و همچنین کمک های نقدی موردی با رقمی بیش از ۳۴۸ میلیون ریال را به مددجویان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پیشگیری با هدف آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی با اهدف ارتقای سطح سلامت روان جامعه برنامه هایی چون: کنترل و معاینه بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و غربالگری شنوایی نوزادان و مشاوره ژنتیکی برای پیشگیری و کاهش معلولیت ها و جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی از جمله؛  مهارتهای زندگی، پیشگیری از اعتیاد و غیره را در  دستورکار داریم.

رئیس بهزیستی بافق خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما تا زمان ازدواج از کمترین آموزش ها و کلاس ها و دوره های مهارت های زندگی بهره مند نمی شوند.

دکترخوشگذران اضافه کرد: برای آموزش های مورد نیاز زندگی و زناشویی کلاس ها و دوره های بسیار اندکی ارائه می شود و این در حالیست که برای صدور گواهینامه رانندگی یا سایر موضوعات افراد بایستی ساعت های زیادی آموزش ببیند ولیکن برای تشکیل زندگی و ازدواج هنوز کلاس ها و دوره های زیادی وجود ندارد و آموزش این مهارت ها از سوی پدر و مادر و جامعه نیز بسیار محدود است.

وی افزود: باید برای این مهم برنامه ریزی گردد تا جوانان بتواند کلیه نیازهای آموزشی مرتبط با ازدواج و زناشویی را از مجاری معتبر و مجاز تامین نماید و  دغدغه این موضوع رفع شود.

وی با اشاره به تلاشهای بیگانگان برای القای فرهنگ غرب از طریق برنامه های ماهواره ای و اینترنتی و غیره، تصریح کرد: اگر در انجام این مهم کوتاهی کنیم چه بسا جوانان از مجراهای غیر صحیح و مغایر با آموزه های دینی و فرهنگی این آموزش ها را فرا گیرد.

رئیس بهزیستی بافق همچنین از ثبت نام ۱۹۰ نفر از مددجویان در طرح مسکن مهر مددجویان و انجام مراحل اولیه ساخت ۴۰ واحد مسکونی نیز خبر داد.

وی در انتها بیان کرد: برای پیشگیری از معلولیت ها  ضروری است تدبیر لازم از سوی مسئولین استان و شهرستان برای اجرای طرح «سی بی آر» شهری که می تواند در انجام وظایف و برنامه ریزی بهتر و تخصصی تر به بهزیستی کمک شایانی نماید، توجه کافی مبذول گردد و انجام این امر مهم در حالت عادی هزینه بر است، ولیکن می‌توان این طرح در قالب و همزمان با طرح‌هایی چون آمارگیری و سرشماری بصورت همزمان انجام گیرد.