زمان : 22 Esfand 1385 - 21:45
شناسه : 5441
بازدید : 1113
معاون عمراني استاندار در يازدهمين جلسه شوراي فني استان يزد: شوراي فني استان صلاحيت رسيدگي به مشكلات پيمانكاران را دارد. معاون عمراني استاندار در يازدهمين جلسه شوراي فني استان يزد: شوراي فني استان صلاحيت رسيدگي به مشكلات پيمانكاران را دارد.
معاون عمراني استاندار در يازدهمين جلسه شوراي فني استان يزد: شوراي فني استان صلاحيت رسيدگي به مشكلات پيمانكاران را دارد.

سيد عليرضا نبوي‌زاده، معاون عمراني استانداري يزد از برخي از دستگاه‌هاي دولتي به واسطه احتياط بيش از اندازه‌ در استفاده از اختياراتشان انتقاد كرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد :نبوي‌زاده در جلسه شوراي فني استان يزد كه در محل ساختمان شركت سهامي آب منطقه‌اي يزد تشكيل شد با بيان اين كه هيچ مرجعي به اندازه شوراي فني استان صلاحيت رسيدگي به مشكلات پيمانكاران و مشاوران را ندارد گفت: بايد از اختيارات اين شورا به نحو شايسته‌اي در جهت كاهش مشكلات و كمبودهايي كه گريبان‌گير كارفرمايان، پيمانكاران و مشاوران است بهره‌برداري كرد تا اجراي پروژه‌هاي عمراني با سرعت بيشتر و به صورت مناسبي پيگيري شود. وي پيمانكاران استان يزد را پيمانكاراني پاك‌ و فعال‌ برشمرد و خاطرنشان كرد: شوراي فني، توانايي و اختيار اين امر را دارد تا به منظور بهبود و تسهيل فرآيندهاي كاري پيمانكاران، مصوباتي را به تصويب برساند كه متاسفانه اين امر تا به امروز آنچنان كه بايد محقق نشده است.


معاون عمراني استاندار از توافقي با بانك ملت به منظور تسهيل در انجام پروژه‌هاي عمراني خبر داد و گفت: براساس اين توافق كه برمبناي مصوبه دولت صورت گرفته‌است، بانك ملت تسهيلاتي يكساله را به دستگاه‌هاي اجرايي پرداخت خواهد كرد تا بدين ترتيب پيمانكاران، ديگر دل‌نگراني‌هاي تخصيص اعتبار و... نداشته باشند و فارغ از اين مسائل و با دلگرمي بيشتر به فعاليت عمراني خود بپردازد. به نظر مي‌رسد اين مصوبه مي تواند طول انجام پروژه‌هاي عمراني را حداقل به مدت يكسال كاهش دهد. از ابتدا نيز معطل كردن دستگاه‌هاي اجرايي، پيمانكاران و متعاقب آن پروژه‌هاي عمراني به واسطه تخصيص اعتبارات، منطقي و معقول به نظر نمي‌رسيد كه اميدواريم اين مصوبه تا حد زيادي اين مشكل را مرتفع نمايد.

وي به جذب اعتبارات عمراني در استان اشاره كرد و گفت: به نظر مي‌رسد مراكز ذي صلاحي مانند شوراي فني استان بتوانند با استفاده مناسب‌تر از اختيارات خود، زمينه‌ جذب بهتر و دقيق‌تر اعتبارات عمراني را فراهم آورند تا شاهد شكوفايي و رونق در اجراي سريع‌تر و مناسب‌تر پروژه‌هاي عمراني باشيم. وي از مديران دستگاه‌هاي دولتي خواست تا از اختياراتشان به نحو مطلوبي استفاده كنند و احتياط بيش‌ از اندازه را كنار بگذارند.

شايان ذكر است در يازدهمين جلسه شوراي فني استان يزد، بررسي برخي از مسائل كارشناسي در دستور كار قرار گرفت و كارشناسان به بحث و بررسي پيرامون اين مسائل پرداختند و پيگيري ساير موارد به جلسات بعدي موكول شد.