زمان : 27 Tir 1391 - 22:54
شناسه : 54398
بازدید : 2716
در استان یزد عدالت وجود ندارد حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده: در استان یزد عدالت وجود ندارد نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد تصریح کرد:بر روی بحث عدالت محکم ایستاده ام زیرا اعتقاد دارم که در استان یزد وجود ندارد که اگر وجود داشت نبایست یک شهرستان همه امکانات را گرفته باشد و بقیه التماس کنند و اگر کسی نیز از مناطق محروم دفاع کند متهم شود.

ابرکوه رحیم میرعظیم: نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد گفت:استان یزد به دو قطب شمال و جنوب تقسیم شده است و همه امکانات به یک قطب سرازیر می شود.

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در جلسه شورای اداری ابرکوه اظهار داشت: قبل از این می دانستم و اکنون به این باور قطعی رسیده ام که جنوب استان با شمال آن تفاوت های بسیاری دارد و این امر در تمام زمینه ها و از جمله آماده سازی زیر ساخت ها مشهود است.

وی افزود:در استان یزد دو قطب متفاوت وجود دارد که مایه تأسف است و علیرغم این که نهضت ما علم عدالت محوری را در جهان به پا کرده است معتقد هستم که در درون خود نتوانسته ایم آن را عملی کنیم.

زارع زاده یادآور شد:33 سال از انقلاب ما گذشته است و شعار انقلاب حاکمیت عدالت بود و همه منتظر منجی عدالت گستر هستیم ولی در استانی که لقب های مختلفی و از جمله دارالسعاده به آن داده ایم از این خبرها نیست و با دادن این لقب ها به همدیگر تعارف کرده ایم ولی کاری از پیش نبرده ایم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: سهم 5 شهرستان محروم این حوزه انتخابیه چیزی جز محرومیت نیست و شما در همین ابرکوه چه چیزی دارید؟کشاورزی شما چه جایگاهی دارد و در دیگر حوزه ها چه  زیر ساختی دارید و اگر بناست سهمی داشته باشید این سهم کجاست؟

زارع زاده تأکید کرد:هیچ کدام از حرف هایی که در زمان انتخابات زده ام شعار نیست و از شعاری که عمل به دنبال نداشته باشد متنفر هستم و شعار را گناهی بزرگ می دانم که با نگاهی ابزاری از آن بگذریم.

وی افزود:احساس می کنم که قبول مسئولیت در مناطق محروم دید باز و دلی سوخته می خواهد و هیچ حقی وجود ندارد و همگان باید بدانند جریان مدیریت در نظام اسلامی با دیگر نقاط تفاوت می کند و امری مقدس است و زیر ساخت این گونه مدیریت خون شهداء است.

زارع زاده ادامه داد:این جایگاه جایگاه خدمت است و هر کس نمی تواند با این اصول کار کند باید برود.

وی افزود:محرومیت و برخورداری از جایی نازل نمی شود و این انسان ها هستند که در آن دخیل هستند و معلولی است که علت دارد که باید علت آن را جستجو کرد و جالب است که با هرکدام از مدیران که راجع به این محرومیت ها صحبت می کنیم از این مسئله خوششان نمی آید.

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد تصریح کرد:بر روی بحث عدالت محکم ایستاده ام زیرا اعتقاد دارم که در استان یزد وجود ندارد که اگر وجود داشت نبایست یک شهرستان همه امکانات را گرفته باشد و بقیه التماس کنند و اگر کسی نیز از مناطق محروم دفاع کند متهم شود.

وی تأکید کرد:هرکس در مسئولیتی که در قبال خون شهداء گرفته است و در مقابل بی عدالتی ها سکوت کند مجرم است و دلیل آن این است که خون هیچ کس رنگین تر از دیگران نیست و هیچ شهرستانی برگزیده تر از دیگران شمرده نمی شود و سهم همه در نظام اسلامی بالسویه است.

زارع زاده افزود:در حالی که در برخی شهرستان ها تمام زیرساخت ها برای استقرار صنایع فراهم است، در مناطق محروم استان و به طور مثال ابرکوه سرمایه گزاران و صاحبان صنایع باید برای قطره ای آب در آب منطقه ای راه های پر پیچ و خمی را طی کنند و این عین تبعیض است.

امام جمعه ابرکوه نیز در جلسه شورای اداری ابرکوه اظهار داشت: مجلس باید همه ابعاد توسعه و از جمله توسعه دینی،اخلاقی و شعائر مذهبی را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به قابلیت های ابرکوه در ابعاد مختلف اظهار داشت: ابرکوه اولین نقطه ورودی به ناحیه جنوب و مرکزی کشور است و به همین جهت می تواند در صادرات محصولات مختلف به اقصی نقاط کشور نقشی تعیین کننده داشته باشد و برنامه ریزی ها باید به این سمت سوق داده شود.

وی افزود:لازمه توسعه رفع بی عدالتی ها است که یکی از آن ها نحوه تخصیص اعتبارات از سهم ارزش افزوده یه شهرستان های استان است.

حسینی یادآور شد:با این قانون ناعادلانه شهرستان هایی که دارای صنعت و معدن هستند هر روز برخوردارتر و دیگرانی که از این مواهب بی بهره هستند محروم تر می شوند که باید این قانون اصلاح شود.

فرماندار ابرکوه نیز در این جلسه اظهار داشت:امیدواریم که مصوبات اجراء نشده دولت با همکاری نماینده مردم محقق شود.

اسماعیل برزگرزاده خطاب به مسئولان ادارات افزود:در ماه مبارک رمضان با کمیته امداد  امام خمینی مساعدت کنید و با سرکشی به خانواده نیازمندان در این کار حسنه همراه شوید.

در این جلسه رئیس سازمان بازرسی استان یزد و همچنین مدیر کل بهزیستی استان یزد نیز به تشریح برنامه های خود پرداختند.