زمان : 21 Tir 1391 - 10:56
شناسه : 54134
بازدید : 2189
تابش: واگذاری یا سرمایه‌گذاری٬ سازمان محیط‌زیست تعیین موضع کند تابش: واگذاری یا سرمایه‌گذاری٬ سازمان محیط‌زیست تعیین موضع کند

رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار در مجلس٬ با اشاره به خبر منتشر شده مبنی‌بر فروش پارک پردیسان به بخش خصوصی از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست٬ گفت: این سازمان موضع خود را مشخص کند. به‌طور حتم فروش این مکان به بخش خصوصی٬ یک موضوع نامطلوب و سرمایه‌گذاری دوره‌ای در این مکان فرصتی مناسب است.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ در واکنش به خبر منتشر شده مبنی‌بر فروش پارک پردیسان به بخش خصوصی٬ اعلام  کرد: سازمان حفاظت از محیط‌زیست باید موضع خود را درباره این موضوع مشخص کند که به‌طور حتم فروش این مکان به بخش خصوصی٬ یک موضوع نامطلوب است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه واگذاری کلان و سرمایه‌گذاری دو موضوع متفاوت از هم هستند٬ افزود: در هر صورت برای رشد و توسعه کلان پارک‌های تهران به‌ویژه پارک پردیسان نیاز به سرمایه‌گذاری است؛٬ از این‌رو اگر هدف بخش خصوصی سرمایه‌گذاری باشد، می‌توان از آن‌ها پشتیبانی کرد اما در غیر این صورت باید این موضوع بررسی شود.

این نماینده مجلس نهم٬ با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اگر تضادی با اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست نداشته باشد؛ هیچ ایرادی ندارد٬ تصریح کرد: به‌طور حتم اگر اقدامات این سازمان در جهت شکوفایی محیط‌زیست باشد٬ باید از آن استقبال کرد.

عضو کمیسیون برنامه٬ بودجه و محاسبات مجلس٬ با اعلام اینکه حمایت و نظارت از پارک‌های کلان شهر تهران از عهده دولت خارج است٬ افزود: به نظر نمی رسد که واگذاری کلان پارک پردیسان از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست صورت گیرد؛ اما باید به‌طور حتم الزام کنترل این موضوع احساس می شود.

چندی پیش حسین بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ورود اصحاب رسانه را به موضوع فروش بوستان پردیسان تهران به بخش خصوصی خواستار شد.