زمان : 20 Tir 1391 - 00:50
شناسه : 54064
بازدید : 2152
انصاري‌فرددرگفتگويي دلايل استعفايش رااعلام کرد انصاري‌فرددرگفتگويي دلايل استعفايش رااعلام کرد مديرعامل مستعفي باشگاه راه‌‌آهن با اشاره به دلايل استعفايش گفت: با مالکان باشگاه براي حضور يک مربي پرتغالي توافق کرده بودم اما آنها برخلاف اين موضوع نظر ديگري داشتند.

محمد حسن انصاري‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس درباره استعفايش از مديرعاملي باشگاه راه‌آهن اظهار داشت: همه آنهايي که من را مي‌شناسند، مي‌دانند که اهل افشاگري و انتشار دادن مسائل خانوادگي باشگاه به بيرون نيستم. دو سال مديرعامل پرسپوليس بودم و 5 سال در راه‌ آهن فعاليت کردم اما هيچ گاه در خصوص مشکلات و مشقت‌هايي که کشيدم صحبت نکردم. 5 سال در راه آهن با مشکلات زياد اين تيم را حفظ کردم.

وي افزود: راه آهن در اين مدت بازيکن سازي انجام داد و بازيکنان خوبي را به تيم‌هاي ملي معرفي کرديم. در اين مدت کارهاي عمراني انجام داديم. تيمي که در ليگ برتر ثبات نداشت را به ثبات رسانديم و اکنون خوشبختانه شرايطي فراهم شده که به زودي همه بدهي‌هاي اين باشگاه صفر و 40 درصد قرارداد فصل جديد بازيکنان به زودي توسط مالکان جديد پرداخت خواهد شد و باشگاه راه آهن به آرامش کامل خواهد رسيد. شايد کمترين باشگاهي چنين شرايطي را تجربه کرده باشند.

انصاري‌فرد عنوان کرد: شايد بودجه باشگاه کلان نباشد اما مالکان جديد نظم و سيستم خوبي دارند. همانطور که به دوستان خودم گفتم خوشي به ما نيامده و تصميم گرفتم با توجه به اتفاقاتي که افتاد،‌ استعفا دهم. هيچ گاه مسائل خانوادگي را به بيرون درز نمي‌دهم. زماني که در پرسپوليس بودم همه مي‌دانند با هزار و يک اتفاق از اين باشگاه جدا شدم اما حرفي نزدم. از تيم ملي فوتسال رفتم و سکوت کردم. حتي زماني که در پرسپوليس بازي مي‌کردم اتفاقاتي برايم رخ داد که باز صبوري کردم. صبر در درازمدت جواب مي‌دهد.

وي گفت: با هماهنگي مالکان باشگاه و تائيد نهايي آنها با يک سرمربي پرتغالي مذاکره کردم و حتي براي او بليت گرفته بودم و قرار بود شب گذشته به تهران بيايد اما يک ساعت مانده به پرواز به او اطلاع دادم که استعفا دادم و نيايد. 4 شبانه روز با ايجنت اين سرمربي جلسه گذاشتم و وقت او را گرفتم که همين جا از مدير برنامه اين سرمربي عذرخواهي مي‌کنم.

انصاري‌فرد اضافه کرد: روز گذشته سه بازيکن گرفتيم که من از همه آنها عذرخواهي کردم. حتي در تلويزيون هم اعلام کردم که چه برنامه‌هايي داريم. با يک مبلغ بسيار خوب با اين مربي کارنامه دار به توافق رسيدم و فقط مانده بود در ايران قراردادش را امضا کند.

وي در ادامه به فارس گفت: به يکباره مالکان جديد باشگاه مرا به جلسه‌اي فرا خواندند و وقتي به جلسه رفتم علي دايي را آنجا ديدم. مالکان جديد به من گفتند دايي سرمربي شود. به آنها گفتم اصلا دوست ندارم مقابل علي دايي قرار گيرم و تاکيد کردم که بحث من علي دايي نيست. من از اين ناراحتم که پيش از اين با هم تصميماتي گرفتيم و در حالي که کار را شروع کرده و با افرادي به توافق رسيده بودم آنها نظر خودشان را تغيير دادند.

مديرعامل مستعفي باشگاه راه‌آهن ادامه داد: به آنها گفتم اين کارشان اصولي و حرفه‌اي نيست و با توجه به همه کارهايي که انجام دادم، جواب مردم را چه بدهم. در اصول حرفه‌اي مديرعامل بايد سرمربي را انتخاب کند نه مالک باشگاه هر چند که مالک مي‌تواند نظرش را بدهد. مالکان جديد حکم مرا برايم فکس کرده بودند ولي وقتي در جلسه چنين شرايطي را ديدم عذرخواهي کردم. آنها اصرار داشتند بمانم اما به آنها گفتم کار به مرحله‌اي رسيده که بهتر است بروم.

انصاري‌فرد خاطرنشان کرد: آنها شب گذشته نزد من آمدند و براي پس گرفتن استعفايم صحبت کردند اما روي تصميمم هستم. 5 سال در راه آهن بودم و به خاطر مشکلات عديده‌اي که وجود داشت هر فصل فقط 2 ميليارد تومان پول دولتي دريافت مي‌کرديم. بقيه هزينه‌ها از طريق درآمدزايي حاصل مي‌شد و بقيه هزينه‌ها هم بدهي شد. دردسرهاي فراواني در اين 5 سال کشيدم. شايد در اين چند سال حق خيلي‌ها تضييع شده باشد ولي مي‌خواهيم در اين دو سه روز باقيمانده بدهي‌ها را پرداخت کنيم و شايد از برخي تخفيف بگيريم.

 وي گفت: از همه کساني که در اين مدت با من همکاري کردند و به پاي من ايستادند، تشکر مي‌کنم و از آنها حلاليت مي‌طلبم. براي مالکان جديد هم آرزوي موفقيت مي‌کنم و از آنها مي‌خواهم دلزده نشوند و با انگيزه به کارشان ادامه دهند. آنها انسان‌هاي خوبي هستند که با برنامه پيش آمدند اما اتفاقي افتاد که من را متأثر کرد.

انصاري‌فرد تاکيد کرد: شايد بهتر بود مالکان باشگاه قبل از برگزاري جلسه به من اطلاع مي‌دادند که نظرشان روي علي دايي است. نمي‌خواهم کار را سخت کنم و ديگر مصاحبه نمي‌کنم. ماجرا همين بود که گفتم و پس از تسويه بدهي‌ها ديگري کاري به تيم فوتبال راه آهن ندارم. مطمئنم که اين تيم امسال با هر مربي نتايج خوبي خواهد گرفت.

 وي گفت: علاوه بر قرباني، آشوبي و عسگري که با آنها قرارداد داخلي بستم با داود حقي و مجتبي زارعي هم مذاکره کردم ولي به آنها زنگ زدم و عذرخواهي کردم. با مارکو لوپز بازيکن فصل گذشته نفت تهران مذاکره کردم و حتي براي او دعوتنامه فرستادم به ايران بيايد. با يکي دو بازيکن خوب خارجي هم طبق هماهنگي با مربي پرتغالي مذاکراتي داشتيم. در هر صورت خوشحالم که راه آهن به جايي رسيده که بازيکنان مي‌توانند امسال با خيال راحت مطالبات خود را بگيرند. از مالکان باشگاه هم دلخوري ندارم و براي آنها آرزوي موفقيت مي‌کنم. از رسانه‌ها هم مي‌خواهم از بخش خصوصي حمايت کنند و من هم حاضرم به بخش خصوصي و مالکان باشگاه کمک کنم.