زمان : 16 Esfand 1385 - 17:24
شناسه : 5405
بازدید : 758
رييس سازمان گردشگري استان يزد: آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستيم رييس سازمان گردشگري استان يزد: آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستيم
رييس سازمان گردشگري استان يزد: آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستيم

رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان يزد گفت:اين استان از هر حيث، آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

عزيزالله سيفي روز سه‌شنبه‌درگفت‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود:مهمان نوازي مردمان اين خطه، شهره است و مردم به گرمي از مسافران پذيرايي خواهند كرد.

وي اظهار داشت: استان يزد، همه ساله پذيراي تعداد زيادي از گردشگران، مسافران و مهمانان داخلي و خارجي است.

او گفت: نوروز سال گذشته، ‪ ۲/۵‬ميليون گردشگر و مسافر به اين استان سفر كردند كه امسال پيش بيني مي‌شود اين رقم به بيش از سه ميليون نفر برسد.

وي استان يزد را به لحاظ وجود مكان‌هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري غني و بي‌نظير توصيف كرد و اظهار داشت: اين استان ظرفيت‌هاي گردشگري فراوان دارد كه باعث شده بعنوان قطب گردشگري در كشور مطرح باشد.

سيفي اظهار داشت: همه اين ظرفيت‌ها باعث شده است تا امروز يزد به عنوان شهر هدف گردشگري در كشور مطرح باشد.

به گفته سيفي، ستاد تسهيلات نوروزي براي فراهم كردن امكانات لازم براي مسافران در حال فعاليت است و ‪ ۳۲‬هتل با دو هزار و ‪ ۱۴۰‬تخت نيز تجهيز و ساماندهي شده است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در مورد ديگر امكانات مهيا شده براي مسافران گفت: دو هزار و ‪ ۷۰۰‬كلاس درس براي اسكان مسافران در نظر گرفته شده است.

وي افزود:‪ ۲۶‬پايگاه‌اطلاع‌رساني و راهنمايي مسافران در ورودي شهرهاي استان يزد مستقر خواهند شد و شماره تلفن‌هاي ‪ ۶۲۵۰۰۰۴ ،۶۲۵۰۰۰۳‬و ‪ ۶۲۱۵۳۰۰‬آماده ارايه راهنمايي لازم به مسافران است.

وي گفت: بيش از ‪ ۲۰۰‬هزار نسخه برشور و ويژه‌نامه مطبوعات براي راهنمايي گردشگران و مسافران در حال چاپ است كه در اختيار آنان قرار خواهد گرفت و تعدادي تابلوهاي خوش آمدگويي نيز در ورودهاي شهرها نصب خواهد شد.

وي تعداد موزه‌هاي استان يزد براي بازديد گردشگران و مسافران را ‪ ۱۴‬باب ذكركرد وتوزيع نقشه‌اماكن تاريخي و فرهنگي ميان مسافران و گردشگران نوروزي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان برشمرد.

‪ ۳۲‬منطقه اكوتوريسم و ‪ ۱۸‬روستاي نمونه گردشگري دراستان يزد شناسايي شده كه روستاهاي ده‌بالا، طزرجان، سانيچ، بنادكوك،علي‌آباد و نصرآباد در شهرستان تفت از جمله اين مناطق است.

استان يزد، داراي شش هزار و ‪ ۵۰۰‬اثر تاريخي و فرهنگي شناسايي شده است كه حدود يك هزار و ‪ ۱۰۰‬اثر آن در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

مجموعه امير چخماق، باغ دولت‌آباد، زندان سكندر، مسجد جامع، بقعه ‪۱۲‬ امام،بادگيرها، خانه‌هاي خشتي و گلي، روستاهاي سرسبز دامنه شيركوه و اماكن زرتشتيان و بويژه آتشكده و دخمه اين اقليت ديني از جمله آثار ديدني استان يزد است.