زمان : 16 Tir 1391 - 21:35
شناسه : 53844
بازدید : 3789
کفاشيان :به کي‌روش تذکر داديم کفاشيان :به کي‌روش تذکر داديم رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين جملات که "تيم ملي در ديدارهاي گذشته خواسته مردم را محقق نکرد"، "نبايد بهانه به دست کي‌روش بدهيم"،"در شان تيم ملي است که حضور خوبي در جام جهاني داشته باشد" به تشريح آخرين وضعيت تيم ملي فوتبال و اين فدراسيون پرداخت.

علي کفاشيان با بيان اين مطلب در خصوص شرايط تيم ملي فوتبال کشورمان، گفت: از يک سال و سه ماه گذشته که کادر فني جديد مسئوليت تيم ملي را برعهده گرفته است تدارکات خوبي براي اين تيم در نظر گرفته‌ايم. خوشبختانه اين تيم در مراحل ابتدايي انتخابي جام جهاني خود را نشان داد و عملکرد خوبي داشت اما با وجود تدارکات زيادي که براي آماده سازي تيم ملي در نظر گرفته‌ايم اين تيم در دو بازي اخير در حد نام خود عمل نکرد و عملکرد ضعيفي داشت.

کفاشيان که با برنامه ورزش و مردم گفتگو مي‌کرد، مهمترين هدف تيم ملي را راهيابي به پيکارهاي جام جهاني و ارائه بازي‌هاي خوب در اين پيکارها اعلام کرد و گفت: اينکه به جام جهاني صعود کنيم تنها هدف ما نيست، چرا که از آن به بعد تازه کار ما آغاز مي‌شود و بايد مقابل تيم‌هاي قوي دنيا حرفي براي گفتن داشته باشيم.

به نقل از مهر ، رئيس فدراسيون فوتبال ضمن پذيرش اينکه در ديدار مقابل ازبکستان و قطر خواسته مردم و فوتبالدوستان تامين نشد، ابراز اميدواري کرد: ملي پوشان فوتبال کشورمان در ديدارهاي آينده عملکردي به مراتب بهتر داشته باشند.

وي در پاسخ به اين پرسش که "آيا به کارلوس کي‌روش تذکر داده‌ايد؟"، گفت: بله به دنبال بازي‌هاي نه چندان خوب تيم ملي به کارلوس کي‌روش تذکر داده و خواستيم که تيم ملي بهتر بازي کند اما سرمربي تيم ملي عنوان کرد براي آماده سازي اين تيم وقت بيشتري مي‌خواهد و بازي‌هاي فشرده ليگ و جام حذفي باعث شده بازيکنان کمتر در اختيار او باشند. به همين خاطر جلسه‌اي تشکيل داديم و تصميماتي اتخاذ کرديم تا بازيکنان تيم ملي بيشتر در اختيار کارلوس کي‌روش باشند که حذف پيکارهاي جام حذفي يکي از آن تصميمات است.

کفاشيان به سه ديدار حساس تيم ملي فوتبال کشورمان در خردادماه سال آينده در راه حضور در جام جهاني اشاره کرد و گفت: ما به دنبال آن هستيم تا مسابقات ليگ را در فروردين ماه به اتمام برسانيم تا بازيکنان تيم ملي يک ماه در اختيار کادر فني باشند. در اين رابطه نيز قرار است با AFC مذاکراتي داشته باشيم تا در صورت امکان ديدارهاي مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا بعد از مسابقات حساس تيم‌هاي ملي در مرحله چهارم انتخابي جام جهاني برگزار شود.

رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين جمله که "کي‌روش اعتقاد دارد تلاش‌ها و تمريناتي که در باشگاه‌ها صورت مي‌گيرد براي آماده سازي تيم ملي کافي نيست"، خاطر نشان کرد: جام جهاني هر چهار سال يکبار برگزار مي‌شود و حضور در آن مسابقات اهميت زيادي دارد اما مسابقات جام حذفي، ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا هر ساله برگزار مي‌شود. ما اگر امسال جام حذفي را برگزار نکنيم سال آينده اين فرصت هست که تمامي تيم‌ها در اين مسابقات رقابت کنند اما نبايد بهانه به دست سرمربي و کادر فني بدهيم. نبايد اينطور باشد که هر کسي کار خود را انجام دهد و همه ما از جمله باشگاه‌ها، مربيان تيم ملي و ... بايد در جهت هم حرکت کنيم.

وي در ادامه اذعان داشت: ما اگر همه کار بکنيم و به جام جهاني برويم و خوب بازي نکنيم اين خيلي بدتر از آن است که خوب بازي کنيم و به جام جهاني صعود کنيم. مردم ما اگر تيم ملي خوب بازي کند و موفق نباشد رضايت‌شان بيشتر از آن وقتي است که تيم ملي نتواند عملکرد خوبي داشته باشد. ما بايد بهترين عملکردمان را در جام جهاني داشته باشيم نه اينکه برويم به مکزيک ببازيم، از فلان تيم قوي 4 گل بخوريم و ... .

کفاشيان وجود اختلاف نظر بين اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال را تکذيب کرد و گفت: در کشورهاي مطرح فوتبال دنيا اگر براي يک يا دو بازي بازيکنان ملي پوش را از باشگاه‌ها بگيرند هيچ اتفاق نمي‌افتد اما در کشور ما اگر اين اتفاق رقم بخورد غوغا مي‌شود. ما با همين برگزار نکردن جام حذفي 20 تا 25 روز زمان براي آماده سازي تيم ملي خواهيم داشت که همين مسئله باعث مي‌شود در آينده کي‌روش بهانه نداشته باشد که بازيکنان به اندازه کافي در اختيارش نبوده‌اند.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص مرخصي‌هاي گاه و بيگاه کارلوس کي‌روش گفت: وي مرخصي‌هايش را رعايت مي‌کند و تمام مرخصي‌هايش با هماهنگي ماست. او اگر به مرخصي مي‌رود کارهاي تحقيقاتي مربوط به تيم ملي را دنبال مي‌کند. خلاصه هوا هم گرم است و ما به او اجازه مي‌دهيم که برود و استراحت کند!

وي سقف قرارداد را براي بازيکنان تيم هاي ليگ برتري 400 تا 500 ميليون تومان عنوان کرد و گفت: ما اعتقاد داريم سقف قرارداد بايد رعايت شود اما احتمال دارد در اين بين برخي باشگاه‌ها کوپن کالايي، امتيازي و يا چيز ديگري بدهند که ما از آن بي خبريم.

کفاشيان ضمن يادآوري اينکه کادر فني تيم ملي تکميل است و در آن به اندازه کافي نيروهاي ايراني وجود دارد، گفت: ما در کادر فني مربيان خوب ايراني چون نمازي و آقاجانيان داريم. آقاي منصوريان نيز به عنوان سرمربي تيم "ب" ايران اين کادر را همراهي مي‌کند. ما حتي از آقاي کي‌روش گلايه مي‌کنيم که کادر فني تيم ملي را شلوغ کرده است.

وي ضمن ابراز بي اطلاعي از رقم قرارداد "مانوئل خوزه"، سرمربي جديد تيم فوتبال پرسپوليس گفت: خوزه هم به مانند ديگر مربيان خارجي رقم قراردادش را به دلار مي‌گيرد، چرا که ريال به درد آنها نمي‌خورد!

رئيس فدراسيون فوتبال در واکنش به اين موضوع که محمد رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس سر و صدايي در فصل نقل و انتقالات به راه انداخته است، گفت: جناب رويانيان اگر در هر جاي ديگري اين فعاليت‌ها را صورت مي‌داد و در باشگاهي به غير از استقلال و پرسپوليس اين بازيکنان را جذب مي‌کرد کمتر از اين سروصداها مي‌شد، چرا که باشگاه‌هايي چون استقلال و پرسپوليس زير ذره بين و نگاه اهالي فوتبال هستند.

کفاشيان با انتقاد از اينکه در فوتبال ما بزرگنمايي‌هايي صورت مي‌گيرد، گفت: شايد در يک تيم فوتبال بيشتر بازيکنان رقم قراردادشان 100 تا 150 ميليون تومان باشد اما اگر چند بازيکن رقم قراردادشان زياد باشد همه روي آن مانور مي‌کنند. گاهي اوقات پيش آمده که بازيکنان به آن ميزان که قرارداد بسته‌اند، پول نمي‌گيرند. قرارداد مانند مهريه است که نه کسي آن را داده و نه کسي گرفته اما همه روي آن بزرگنمايي مي‌کنند!

وي خاطر نشان کرد: اگر ميانگين بگيريد که يک باشگاه چقدر براي قرارداد بازيکنان هزينه کرده است شايد خيلي پايين‌تر از مبالغي باشد که در رسانه‌ها عنوان مي‌شود. من هم قبول دارم مبالغ برخي قراردادها بالاست اما توجه داشته باشيد که اين رقم به مراتب کمتر از مبالغي است که آنها مي‌توانند در تيم‌هاي خارجي دريافت کنند.

"آيا طرح سقف قراردادها جنجال‌هاي موجود را کاهش داد يا افزايش؟ و چرا سقف قرارداد برداشته نمي‌شود؟" کفاشيان در پاسخ به اين پرسش‌ها گفت: اين اصولي نيست در فوتبال حرفه‌اي سقف قرارداد داشته باشيم اما در سال‌هاي قبل هجمه‌هايي ايجاد شد پيرامون رقم قرارداد بازيکنان فوتبال. بسياري از ما ايراد گرفتند که چرا رقم‌هاي قراردادها بالاست. از آنجايي که بيشتر باشگاه‌هاي ما وابسته به دولت هستند جو سنگيني به وجود آمد که چرا اين پول‌ها در فوتبال هزينه مي‌شود به همين خاطر ناچار شديم سقف قرارداد را تعيين کنيم.

وي در ادامه افزود: زماني که در يک باشگاهي يک بازيکن 100 ميليون مي‌گيرد و بازيکن ديگر يک ميليارد همين اختلاف سطح باعث مشکل مي‌شود، چرا که بازيکنان ما حساس هستند. ما به همين خاطر سقف قرارداد را تعيين کرديم تا مشکلات به حداقل برسد اما متاسفانه مديران باشگاه‌ها به جاي اينکه با هم همفکري کنند و رقم قراردادها را پايين بياورند با بازيکنان وارد مذاکره شده‌اند که همين مسئله باعث رقم قرارداد مي‌شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص وجود منشور اخلاقي در فوتبال کشور گفت: منشور اخلاقي را به آن شکلي که قبلا بود و اسامي يکسري افراد را علني عنوان مي‌کردند قبول ندارم اما بايد بپذيريم که در فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا نيز کميته اخلاقي تشکيل شده و در چارچوبي فعاليت مي‌کند.

وي در ادامه افزود: پيش از اين خيلي از اسامي را به عنوان افراد منشوري مطرح مي‌کردند آنهم به دليل اينکه يا ماليات نداده بودند، يا اينکه حق عضويت خود را پرداخت نکرده بودند و ... . اين افراد در مواجه با مطرح شدن اسم‌شان به عنوان اشخاص منشوري ابراز بي‌اطلاعي مي کردند از اينکه به چه دليل فدراسيون چنين محروميتي را براي آنها در نظر گرفته است.

کفاشيان خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم کميته اخلاقي بايد داشته باشيم اما نه کميته‌اي که با آبروي افراد بازي کند. به اعتقاد من کميته اخلاقي فدراسيون اگر مشکلي دارد بايد با سند و مدرک با آن برخورد کند و آيين نامه مقرراتي خاص خود داشته باشد.

کفاشيان در خصوص ممنوعيت حضور بازيکنان ايراني در تيم‌هاي اماراتي گفت: اين موضوع به صورت رسمي عنوان نشده بلکه به صورت غير رسمي در فوتبال امارات حضور بازيکنان ايراني ممنوع شده است. اين سياست داخلي اماراتي‌هاست و ما کاري به آن نداريم و مانند گذشته به ارتباط خوبي که با فدراسيون فوتبال امارات داريم ادامه مي‌دهيم.

وي در اين خصوص به سفر اخير مسئولان سازمان ليگ برتر به امارات اشاره کرد و گفت: طي روزهاي گذشته آقايان بهروان و کسرائيان سفري به امارات داشتند که طي آن با رئيس فدراسيون فوتبال امارات ملاقات کردند. از آنجايي که رئيس فدراسيون فوتبال امارات مسئول کميته مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسياست، مسئولان سازمان ليگ در اين سفر نقطه نظراتي که بايد در جلسه آتي کميته مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا از سوي ايران مطرح شود را با "يوسف السرکال" در ميان گذاشتند.

رئيس فدراسيون فوتبال ضمن يادآوري اينکه هميشه اماراتي‌ها دنبال ايران هستند که با تيم ملي فوتبال کشورمان بازي کنند، گفت: پيش از اين بازيکنان ما در تيم‌هاي اروپايي بازي مي‌کردند اما چند سالي است که حضورشان در کشورهاي عربي خلاصه شده است. اينکه عنوان شده بازيکنان ايراني ديگر نبايد در تيم‌هاي اماراتي بازي کنند در نهايت به سود فوتبال ما تمام مي‌شود، چرا که حضور آنها در کشورهاي عربي سودي به حال ما نداشته اشت.

کفاشيان با اعلام اينکه 80 تا 85 درصد باشگاه‌هاي ليگ برتري تا به امروز مدارک لازم جهت گرفتن پروانه حرفه‌اي شدن خود را به اين فدراسيون تحويل داده‌اند، گفت: قطعا اگر باشگاه‌ها مدارک خود را ندهند يا مدارک‌شان کامل نباشد پروانه حرفه‌اي دريافت نخواهند کرد و فرصت حضور در ليگ قهرمانان آسيا را به دست نمي‌آوردند.

وي افزود: براساس قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا حتما بايد به شاخص‌هايي برسيم که اگر به آنها دست نيابيم سهميه ما کم مي‌شود. تهديدهاي ما جدي است و اگر باشگاه‌ها مي خواهند مجوز حرفه‌اي بگيرند بايد مدارک کافي را در زمان مقرر ارائه کنند.

اين مقام مسئول همچنين در خصوص مشکلات مالي فدراسيون فوتبال گفت: مشکلات مالي هميشه بوده و هست. با اين حال وزارت ورزش کمک‌هاي زيادي به ما کرده است.

وي همچنين در واکنش به اين موضوع که برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال سوء استفاده‌هاي مالي مي کنند گفت: ما در فدراسيون پول زيادي نداريم. همه فکر مي‌کنند در فوتبال پول‌هاي زيادي است و از ما انتظار کمک دارند اما اينطور نيست. حراست فدراسيون و سازمان‌هاي نظارتي به خوبي بر فعاليت فدراسيون نظارت دارند و اجازه نمي‌دهند سوء استفاده‌اي صورت بگيرد.

علي کفاشيان همچنين در پاسخ به اين پرسش که آ"يا احکام کميته انضباطي پيش از انتشار به تاييد و امضاي شما مي‌رسد؟"، گفت: نه اينطور نيست. من اصلا وقت اين کار را ندارم. البته من از آقاي حسن‌زاده گلايه کردم که چرا آراي فدراسيون در برخي موارد دير اعلام شده است. به طور مثال در خصوص پرونده تباني در فوتسال کميته انضباطي راي را دير اعلام کرد به حدي که پس از برگرداند راي در کميته استيناف ديگر فرصتي براي تغيير نماينده ايران در مسابقات فوتسال جام باشگاه‌هاي آسيا نبود.

رئيس فدراسيون فوتبال درخاتمه در پاسخ به اين پرسش که "آيا قول صعود تيم ملي به جام جهاني را مي‌دهيد؟"، گفت: همه مقدمات و توان فدراسيون براي صعود تيم ملي به جام جهاني فراهم شده است و در اين راه بهترين‌ها را گذاشته‌ايم. ما اعتقاد داريم تيم ملي بايد به جام جهاني برود اما حضور خوبي در مسابقات مقدماتي و پيکارهاي جام جهاني داشته باشد. ما نبايد صعودمان شانسي باشد چرا که در شان تيم ملي است که حضور خوبي در جام جهاني داشته باشد.