زمان : 16 Tir 1391 - 21:21
شناسه : 53840
بازدید : 2082
فيفا سرانجام فناوري خط دروازه را تاييد کرد فيفا سرانجام فناوري خط دروازه را تاييد کرد جروم والکه، دبيرکل فيفا اعلام کرد که برد بين‌المللي فوتبال که سازمان قانون‌گذار فوتبال دنياست فناوري خط دروازه را تاييد کرده است.

اين برد پس از 9 ماه آزمايش در انگليس، آلمان، مجارستان و ايتاليا در روز 5 جولاي در نشستي ويژه در زوريخ تصميم به استفاده از اين فناوري گرفت.

 فناوري خط گل مورد تاييد تمامي اعضاي اين برد بود و براي اولين بار در جام باشگاه‌هاي جهان 2012 که در ژاپن برگزار مي‌شود مورد استفاده رسمي قرار خواهد گرفت.

 از هشت کشوري که در دور اول آزمايش‌ها شرکت داشتند تنها سيستم‌هاي دو شرکت Hawk-eye و GoalRef توانستند آزمون‌ها را با موفقيت پشت سر بگذارند و اکنون مي‌توانند درخواست بدهند که اولين مجوزهاي رسمي فناوري خط گل فيفا را دريافت کنند.

 نصب اين سيستم 120 هزار تا 200 هزار يورو خرج دارد و پس از نصب بايد براي آخرين بار عملکرد آن بررسي شود. اين تست را سازمان برگزارکننده مسابقات، باشگاه يا اپراتور ورزشگاه انجام مي‌دهد و سپس سيستم شروع به کار مي‌کند.

 البته اعلام شده که اين فناوري تنها اعلام مي‌کند که توپ از خط دروازه رد شده يا نه، و هيچ اطلاعات ديگري به داور داده نمي‌شود.

 اگر توپ کاملا از خط عبور کند، اطلاعات در عرض يک ثانيه به داوران مي‌رسد و خبر آن روي ساعت‌هاي داور و کمک‌هاي او نقش مي‌بندد. البته نظر نهايي را داور مي‌دهد و اگر مطمئن شود که تجهيزات اشتباه کرده‌اند مي‌تواند گل را نپذيرد.