زمان : 15 Esfand 1385 - 16:41
شناسه : 5380
بازدید : 1584
اندر احوالات كنفرانس توسعه IT در آموزش و پرورش استان يزد اندر احوالات كنفرانس توسعه IT در آموزش و پرورش استان يزد


اندر احوالات كنفرانس توسعهIT در آموزش و پرورش استان يزد

9-11 اسفند 1386 شهر يزد ميزبان كنفرانس توسعه it بود به طبع من هم كه از علاقه مندان بحثهاي مرتبط با it هر سه روز در مباحث و برنامه ها صبح شركت نموم و چيزي كه فوق العاده عجيب و جالب بود بعضا شكل اجرائي و محتوائي كنفرانس نوعاً هيچ ارتباطي با بحث و اهداف نداشتن هرچند بعضاً بعضي فعاليتها جالب و در نوع خود ارزشمند است ولي كه اين افرادي از قشر محترم معلم را با هدف علمي جمع كنيم و .......انجام شود به قول موسيقيدانها خارج از نت زدن است حتي در اختتاميه چيزي كه در كليپ پخش شده بود فقط تصوير و تجليلي اسمي بود حتي يك تصوير و المان كوچك با توجه به اهداف و توسعه it در آموزش و پرورش نبود.

اما در بحث هاي ارائه شده مي توان به صحبتهاي جالب و با حرارت دكتر رياضي- دكتر جلالي و دكتر اختياري رئيس كميته علمي همايش بود كه نوعاً نفر آخري همه نسبت به ديگران سخرانان جهت گيري هاي خاص خود را داشته و دارد.

دكتر اختياري در روز آخر و در صحبت خود به دنبال فردي وقشري خاص و تاثير گذار جهت توسعه it مي گشت و شديداً مي خواست با آمار هاي خود وضعيت زير ساخت كشور در توسعه it را خوب و حتي فوق العاده اعلام نمايد سوال بزرگ اينجاست كه با صف هزينه هاي سنگين و ميلياردي صرف شده براي پارك علم و فن آوري استان جايگاه و فعاليت دقيق و تاثير گذاري مناسب اين پارك فارق از شعارها و كليشه هاي مرسوم كجاست؟

و آيا حاضرن مديران اتو كشيده ساختمان لوكس شده و نوعاً كم محتوا اقبال يزد (با اسم با مسما مركز فناوري اقبال) كه بدون شك در بر پائي و مناسب بخشي شدن آن تقش مثبت دارند و بيايند داخل چند منزل مسكوني قديمي و با امكاناتي كه نوعاً زير ساخت آن قطعا فوق العاده است به دستاوردهاي علمي و توسعه it ادامه دهند ؟!!!

روحيه معاونت محترم پارك علم و فن و آوري استان در اين بعد قابل تحسين هست چون در بازه زماني شش ماهه (و شش ماه جهت خروج و تسويه = يكسال قرارداد) پيش انتظار انقلاب it توسط يكي از ngo هاي داخل استان داشتند البته احتمالاً زير ساخت فوق العاده آن تشكل علمي در عدم نتيجه قطعا تاثير گذار بوده است.

اما در ادامه كنفرانس بايد به برق چشم هاي ميهمانان داخلي و خارج استان اشاره كرد چون قطعاً اگر شيوه هاي اجرائي - محتوائي كنفرانس مربوط به توسعه it نمي شد اهدا شيريني ترمه –سي دي كاتالوگ- ساعت (كه اميدواريم همش از بودجه هاي اسپانسرها بوده) به غناي اين سه روز در ابعاد توسعه it در وزرات آموزش و پرورش كمك فراوان نموده و خواهد كرد.
اگر در كنفرانس بعدي دكترين علمي ما به معلمان ما انتقاد نكنند كه با اين همه زير ساخت علمي كه ما در روز آخر به شما ارائه نموديم ما بايد يقه كي را بايد بگيريم جهت توسعه it؟ بقال محله را.

اين چند جمله بواسطه زير ساخت نقدي كه هميشه در كشور ما بوده نوشته شد و قسط آشفته نمودن دوستان را نداشتم هرچند بايد از تلاشها خوب و ابعاد علمي – اجرائي دست اندركاران كنفرانس تقدير و تشكر نمود و براي همه عزيزان آرزوي موفقيت نمايم.

عليرضا صادقي

یزدفردا