زمان : 19 Tir 1403 - 10:33
شناسه : 53665
بازدید : 4148
دولت تا به حال نتوانسته گرانی را مهار کند دولت تا به حال نتوانسته گرانی را مهار کند
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی‌ مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ،  گفت: ان شاء الله قیمت مرغ و گوشت با تدابیر برنامه ریزی شده از سوی دولت ، به قیمت سال گذشته برگشت پیدا خواهد کرد و اگر برگشت هم پیدا نکند ، قطعا اوضاع از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی (رهروان ولایت) افزود: متاسفانه تورم قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم ، البته تورم 20 درصدی مطابق با پیش بینی هاست اما بیش از آن قابل تحمل نیست ؛ دولت می تواند و باید اوضاع فعلی را مدیریت کند تا به قیمت های سال قبل باز گردد و یا حداقل در همان سطح بیست درصد .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تزریق نقدینگی از طریق پرداخت یارانه نقدی به خانوارها قطعا هزینه ها را بالا می برد و آثار تورمی همراه دارد ، علاوه بر این ، این عملکرد را خلاف قانون می دانیم و این را نیز انکار نمی کنیم که دولت تا به حال نتوانسته است گرانی را مهار کند.

وی افزود: تحریم ها  ربطی به گرانی ها ندارد و این واقعا خیانت است که اگر کسی تصور و اعلام کند که علت گرانی ، تحریم ها است ؛ من این را خیانت می دانم چون اثر روانی منفی روی جامعه دارد ؛ باید واقعیت مساله بیان شود ، ضعف ها پذیرفت و تحریم را علل گرانی اعلام نکرد.

مصباحی مقدم در خاتمه گفت: آنچه که واقعیت مساله است این است که سو مدیریت مسئولین اجرایی کشور موجب شده که وضعیت اقتصادی اینگونه شده است و این ضعف مدیریت را می توانند بر طرف شود ، اگر بخواهند .