زمان : 13 Tir 1391 - 11:18
شناسه : 53652
بازدید : 5166
راهکار آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مشکل گرانی راهکار آیت‌الله مکارم شیرازی درباره مشکل گرانی

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در جمع شورای عالی آموزش و پرورش استان خراسان و شورای زیارت خراسان رضوی، ضمن تشریح هدف بعثت پیامبر اسلام(ص) گفتند: تا می توانید در آموزش و پرورش از منابع اسلامی به خصوص قرآن و نهج البلاغه و احادیث اهل بیت(ع) که دریایی از معارف است استفاده کنید.

ایشان افزودند: این کار علاوه بر تحکیم پایه های دین، پایه های نظام اسلامی و استقلال کشور وشکست ناپذیری در برابر دشمنان را تقویت می کند.

*سالیانه حضور 28 میلیون زائر در مشهد مقدس

معظم له  اضافه کردند: تعداد زوار علی بن موسی الرضا(ع) که طبق آمار موثق در سال حدود 28 میلیون نفر است و گروهی از آنها از کشورهای مختلف هستند و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کارهای فرهنگی دارند و می توان از این طریق تحولی در جوامع اسلامی ایجاد کرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تحریم های خارجی اشاره کرده وگفتند: بسیاری از آنها را با تدبیر می توان توسط کشورهای دوست دور زد وتحریم کنندگان را ناکام گذارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: برای کم کردن فشار این تحریم ها ومسأله گرانی علاوه بر تدابیری که بر دولت لازم است، سزاوار است هموطنان عزیزساده زیستی را پیشه کنند، میهمانی ها و جشن های ازدواج را ساده و کم خرج برگزار کنند، مطمئن باشند دشمن از تحمل و پایداری آنها خسته خواهد شد و این وضع ادامه نخواهد یافت. ساده زیستی روش اولیا و انبیا بوده و سبب کاستن فشارها خواهد شد.