زمان : 10 Tir 1391 - 22:43
شناسه : 53474
بازدید : 6978
مدیرکل ارشاد یزد با استاد محمدحسین فدائی در طبس دیدار کرد+ عکس خبری به منظور تجلیل از یک پیشکسوت: مدیرکل ارشاد یزد با استاد محمدحسین فدائی در طبس دیدار کرد+ عکس خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با سفر به روستای چیروک در فاصله 70 کیلومتری شهرستان طبس از شاعر نامی و پیشکسوت "استاد محمدحسین فدائی" تجلیل نمود و در جمع صمیمانه تعدادی از هنرمندان طبسی به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

طبس- سیدابوالفضل حقانی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با سفر به روستای چیروک در فاصله 70 کیلومتری شهرستان طبس از شاعر نامی و پیشکسوت "استاد محمدحسین فدائی" تجلیل نمود و در جمع صمیمانه تعدادی از هنرمندان طبسی به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

"بهرام عبدالحسینی" که برای دیدار با "استاد محمدحسین فدائی" شاعر و نویسنده طبسی به زادگاه وی در روستای چیروک طبس سفر کرده بود در جمع صمیمی نمایندگان جامعه هنری این شهرستان گفت: همايش نكوداشت شعرای برجسته و چهره های ماندگار استان یزد امسال در یزد برگزار خواهیم کرد كه از هر شهرستان، پيشكسوتان شعر و ادب دعوت و تجليل خواهد شد.

مدیرکل ارشاد استان یزد با تجلیل از سروده های این شاعر طبسی تصریح کرد: بزودی كتاب "راهي به سوي دوست" به قلم استاد فدائی را منتشر می كنيم و نیز پیگیر ساخت و نصب تنديس استاد فدايي هستیم.

مقام ارشد هنری استان یزد یادآور شد: براي انجمن نمايش استان بودجه اي را اختصاص داديم که آموزش در شهرستانها را با حضور اساتيد برجسته مهیا نمائیم كه آموزشهاي هنري کسب شده در این کلاسها در جشنواره های استاني نيز مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس که در حال بازسازی و تعمیر است، تا پايان امسال تكميل و تجهيز خواهیم نمود.

بهرام عبدالحسینی در خصوص احداث مجتمع فرهنگي در شهرستان طبس گفت:‌ بايد شهرستان يك بودجه اي را مصوب كند تا طرح آغاز شود و از سوي اداره كل نيز از طريق وزارتخانه پيگيري مي كنيم تا انشالله شاهد راه اندازی فرهنگسرایی در خورشأن مردم شهرستان طبس باشیم.

در این دیدار "ورشوئی" معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، "سیدعبدالرحیم رحیمی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و "سیدعنایت الله قریشی" رئیس شورای اسلامی شهر طبس "عبدالحسینی" را همراهی کردند.