زمان : 09 Tir 1391 - 00:07
شناسه : 53414
بازدید : 5421
رويانيان: دوست دارم از فوتبال بروم رويانيان: دوست دارم از فوتبال بروم مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: شما که به خاطر يک اخم کي‌روش جام حذفي را تعطيل مي‌کنيد، چه طور براي رضاي خدا در ماه رمضان ليگ را تعطيل نمي‌کنيد.

به گزارش فارس، محمد رويانيان پس از تمرين امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شايعات زياد اخير جلسه‌اي را امروز با بازيکنان در فضايي بسيار آرام و دوست داشتني برگزار کرديم. حرف‌هاي پراکنده در چند مدت اخير در پرسپوليس درباره کادر فني زياد بود و به همين دليل من مجبور بودم تا بازيکنانم را توجيه کنم که بدانند در پرسپوليس چه خبر است.

وي افزود: در پرسپوليس هيچ کس نمي‌تواند تصميم بگيرد به جز فردي که همه چيز به او سپرده شده.من و پروين قطعا در مورد سرمربي جديد و کادر فني ظرف 24 ساعت آينده و شايد کمتر سرمربي پرسپوليس را معرفي خواهيم کرد. اگر دوست داريد علت تأخير حضور سرمربي را بدانيد فقط مسائلي است که پيش پا افتاده بود.

رويانيان ادامه داد:‌اولين گزينه ما که خارجي بود به دليل پيشنهاد مالي بسيار بالا که اگر من قبول مي‌کردم، ظلم به فوتبال ايران و پرسپوليس بود، کنار گذاشته شد. اگر من اين کار را مي‌کردم در حق تمام مربيان ايراني ظلم مي‌شد. به همين دليل مجبور شدم با اين مربي چانه زني کنم. همين موضوع سه روز وقتم را گرفت.

رويانيان در پاسخ به سؤالي که آيا يشنهاد اين مربي از دنيزلي بيشتر بود يا خير، گفت: باور کنيد پيشنهاد دنيزلي و راه و رسم او خيلي خوب بود. دنيزلي برخوردي خوب و انساني با ما داشت.

به هر شکل تمام شد و رفت. در حال حاضر ما دو مربي خارجي بسيار خوب پاي ميز مذاکره هستيم.آنها آماده هستند تا ما به آنها زنگ بزنيم و به ايران بيايند. اين مربيان جزئي از همان 4 گزينه‌اي هستند که قبلا اعلام کرده بوديم.

وي ادامه داد: من به دنبال افراد مختلف نيستم. از روز اول گفتم سه نفر گزينه‌هاي ما هستند که سپس 4 نفر شدند.

رويانيان در خصوص گزينه‌هاي ايراني مانند مايلي کهن و علي دايي گفت: دايي و مايلي کهن و همچنين حميد درخشان از بزرگان فوتبال پرسپوليس و ايران هستند. من همه اين عزيزان را دوست دارم و مخلص تک تک آنها هستم.اما نمي‌توانم همينطور تصميم بگيرم. بايد وسواس به خرج بدهم. شايد گفتن اين موضوع در فوتبال درست نيست چون هميشه حرفي را مي‌زني و بعد از دو روز طور ديگر برداشت مي‌شود. گفتمان در فوتبال ما متاسفانه متفاوت است و بايد بشکند. ما بايد بپذيريم انتخاب مربي و کادر فني بسيار مهم و حساس است. ما بايد ببينيم که چه مربي براي فردا و کدام مربي براي دو سال ديگر به درد ما مي‌خورد. تصميم من در آخرين فکر کردن گزينه خارجي است.

رويانيان در خصوص مذاکره شب گذشته با علي دايي نيز گفت: من اين موضوع را تائيد نمي‌کنم. من خودم عاشق علي دايي هستم اما آماري که از طريق سايت‌ها دريافت کردم اول همه به خوزه مانوئل راي دادند چون در 10 سال 11 قهرماني داشت. در قاره آفريقا 4 جام گرفت. گزينه اول من خوزه مانوئل بود. اين گزينه بسيار خوب بود اما با اين پول کلان نتوانستم او را به ايران بياورم. به همين دليل به دنبال دومين گزينه پرسپوليس يعني کالدرون رفتم و سپس با متسو گفت‌وگويي داشتم.

مدير عامل پرسپوليس يادآور شد: در حال حاضر باز هم به دنبال کالدرون و متسو هستيم. من از متسو تشکر مي‌کنم چون او عاشق پرسپوليس بود.

رويانيان در پاسخ به سؤالي که شب گذشته متسو براي حضور در ايران انصراف داده و شما چه طور مي‌خواهيد با او حرف بزنيد، گفت:‌درست است متسو اعلام کرده که نمي‌تواند بيايد اما من کارم را باز ادامه مي‌دهم انشاءالله تا امشب سعي مي‌کنم گزينه پرسپوليس را اعلام مي‌کنم.

وي همچنين در جواب سؤال خبرنگاران که بالاخره گزينه پرسپوليس ايراني است يا خارجي، نيز يادآور شد: ببخشيد اسم‌هايي مثل متسو اعلام مي‌کنم ايراني است يا خارجي؟ متاسفانه با متسو در ايران برخورد بدي داشتند که گفت نمي‌خواهم بيايم. البته من نمي‌دانم اين افراد اصلا براي فدراسيون هستند يا خير.

وي در پاسخ به سؤالي که منظور شما ستاد منشور اخلاقي است، يا خير،‌گفت:‌ شما از کدام منشور اخلاقي حرف مي‌زنيد. مردي اهل کشور فرانسه مسلمان شده به نظر شما اين کار منشور اخلاقي است. يک خارجي به ايران مي‌آوريم و هزار کار جورواجور انجام مي‌دهيم اما بعد چه کاري مي‌کنيم. آقايان اين حرف‌ها خوب نيست آنها که اين حرف را مي‌زنند بيشتر دقت کنند. اصلا آقايان اگر راست مي‌‌گوييد و به منشور اخلاقي پايبند هستيد‌ در ماه مبارک رمضان فوتبال را تعطيل کنيد. شما که به خاطر يک اخم کي‌روش جام حذفي را تعطيل مي‌کنيد، چه طور براي رضاي خدا و براي دين اسلام و خداي بزرگ ليگ را تعطيل نمي‌کنيد در حالي که در ماه رمضان ماه عبادت و خدا را داريم بعد مي‌گوييد بايد اخلاق درست شود.

رويانيان يادآور شد: در ماه رمضان همه بخاطر دين مبين اسلام روزه مي‌گيرند اما آقايان با اين کارشان همه را گرفتار خودشان مي‌کنند. کاري مي‌کنند که به جاي اينکه افراد به دنبال خودسازي و راز و نياز باشند، به دنبال فوتبال و حواشي آن بروند. آقايان اگر راست مي‌گوييد ماه رمضان ماه ضيافت الهي را تعطيل کنيد و به فکر اخم آقاي کي‌روش نباشيد.

وي با حمايت از متسو در ادامه صحبت‌هايش تاکيد کرد: متسو مربي است که مسلمان است ما بايد برويم همه چيز را در فوتبال خودمان درست کنيم نه اينکه يک خارجي مسلمان به فوتبال ما آمده و بگوييم مشکل او منشور اخلاقي است.

رويانيان در پاسخ به سؤالي که با اين حرف‌هايتان آيا آمدن متسو قطعي است، تاکيد کرد: من فقط متسو را به خاطر برخوردهايي که با او کردند نمي‌خواهم بياورم اما تصميم نهايي‌ام را نگرفتم. در حق متسو هنوز نيامده ظلم شده هنوز نيامده تمام حاشيه‌ها را براي متسو ساخته‌اند اگر او فردا بيايد، چه بلايي به نظر شما سر او خواهد آمد و بر روي سکوها چه اتفاقاتي مي‌افتد. آيا اومي‌تواند کارش را انجام دهد.

وي در خصوص حضور کالدرون گفت: گزينه اول من براي سرمربيگري پرسپوليس فعلا کالدرون است به او گفتم قيمتت را کمي پايين‌تر بياور تا ما بتوانيم با او قرارداد ببنديم. ايميلي براي او فرستادم که منتظرم او به من جواب بدهد.

رويانيان که از سؤال خبرنگاران کلافه شده بود درپاسخ يکي از خبرنگاران که گفت گزينه ايراني صد در صد منتفي شد نيز گفت: در حال حاضر ما با گزينه‌هاي خارجي درحال مذاکره هستيم و مي‌خواهيم يکي از آنها ار انتخاب کنيم اگر من و مردم در شرايط ديگر قرار گرفتيم آن وقت در مورد گزينه‌هاي ايراني نظرم را مي‌دهم.

وي در خصوص استعفاي خودش به خبرنگاران گفت: من استعفايي اعلام نکردم اما خيلي دوست دارم از فوتبال بروم. چون بازي‌هاي عجيبي را در اين فوتبال مي‌خوانم و تا الان نديده بودم من نامه‌اي نوشتم و به پروين گفتم چون مي‌خواهم بروم شما بيا امورات را بر عهده بگير. به پروين گفتم توبيا تا من خيالم راحت بشود. ايشان وقتي اين کلمه را شنيد و يک نامه را دست من ديد غش کرد. البته به هواداران بگويم من مقابل همه چيز مقاومت مي‌کنم و تا پاي جان مي‌ايستم و کوتاه نمي‌آيم. ولي از برخي اتفاقات دلم گرفته. متاسفانه برخي به دنبال توطئه با برخي تيم ها هستند. آن هم به خاطر من رويانيان. من اين احساس را کردم که به خاطر من مي‌خواهند پرسپوليس را نابود کنند. چون بازيکن خوب آوردم و براي تيمم هزينه کردم. چون نگفتم مثل همه مشکل مالي دارم. همه چيز را در دلم نگاه داشتم. آقايان کسي که مشکل مالي دارد اما درباره‌اش حرفي نمي‌زند آدم کوچکي نيست.

وي افزود: وقتي 4 بازيکن گرفتم انواع تهمت‌ها را به من زدند. گفتند رويانيان ماشين وارد کرده و صد حرف ديگر.

رويانيان در پاسخ به سؤالي که استقلالي‌ها ‌گفتند وقتي پرسپوليسي‌ها بر سر هر بازيکن جلسه شبانه برگزار مي‌کردند ما مربي خود را انتخاب کرديم گفت:‌ مبارک استقلالي‌ها باشد و انشاءالله موفق باشند. من ديگر راجع هيچ باشگاهي نمي‌خواهم حرف بزنم و درباره هيچ شخصي اعلام نظر نمي‌کنم. از امروز نمي‌خواستم هيچ مصاحبه‌اي انجام دهم. از اين به بعد تصميم به سکوت دارم چون بايد اين کار را انجام دهم. تا الان هم اشتباه کردم.

مديرعامل قرمز‌پوشان در پاسخ به سوالي که استقلالي‌ها اعلام کردند بازيکنان ما با عشق قرارداد بستند اما پرسپوليسي‌ها به خاطر پول و ماشين نيز گفت: ببخشيد عشق 1.5 ميلياردي نيز عشق خيلي قشنگي است من تبريک مي‌گويم.

رويانيان درباره يازده ملي‌پوش اين تيم و مشکلات پيش رو نيز يادآور شد: در فصل جديد مطمئن باشيد مشکلات متفاوتي را براي ما درست مي‌کنند. نگران نباشيد شما الان قرعه‌کشي و زمان‌بندي‌ها را نگاه کنيد بعد هم به داوري‌ها توجه داشته باشيد. همه اين چيز‌ها مسائلي است که ما منتظر هستيم براي ما مشکل‌ساز شود. من باز هم بايد اينجا تکرار کنم به خاطر يک اخم جام حذفي را تعطيل مي‌کنند و به خاطر خدا در ماه رمضان هيچ اقدامي انجام نمي‌دهند.

مديرعامل پرسپوليس دوباره در خصوص گزينه ايراني به ادامه صحبت‌هايش اضافه کرد و تاکيد داشت: من دنبال بازتاب و اين مسائل نبودم. همه مسائل در اعلام خبر گزينه‌هاي ايراني و خارجي بود. من سياست‌هاي خاص خودم را دارم و مي‌خواستم همه چيز را امتحان کنم. در مورد دايي من باز هم مي‌گويم او را دوست دارم اما هر کس هر نظري بدهد من مي‌گويم مخلص شما هستم. هر فردي هم راجع به تيم تصميم بگيرد من مي‌گويم مخلص شما هستم. من نمي‌دانم بايد يک حرف را چند بار بزنم.

رويانيان همچنين درباره ناراحتي برخي بازيکنان براي حضور دايي در پرسپوليس يادآور شد: بازيکنان نبايد اگر ما تصميمي بگيريم مخالفت کنند. اصلا بازيکنان نبايد مخالف آقاي دايي باشند. دايي شخصيتي بزرگ در فوتبال ماست و اين حرفها نيست. ما نبايد پشت سر او حرف بزنيم و بايد شان و شئونش را نگه داريم. ممکن است به او فکر کنيم اما او را به پرسپوليس نياوريم. در حال حاضر اما هيچ کس حق ندارد پشت سر او حرفي بزند. ممکن است او را نياوريم ولي علي دايي براي ما هميشه دايي است. دايي بزرگ و ارزشمند است و هيچ کس حق ندارد بگويد اگر دايي باشد من نيستم. اين حرفها غلط و اشتباه است. ما دايي را دوست داريم اما آيا فعلا سرمربي ما خواهد شد يا خير يک چيز متفاوت است. نبايد اين موضوع را با چيزهايي ديگر قاطي کرد. من قبول دارم برخي‌ها هم اين وسط شيطنت مي‌کنند و مي‌گويند دايي با فلان بازيکن اختلاف دارد. مثلا برخي از رسانه‌ها اعلام کردند که ما با دايي مذاکره کرديم اما چون اين موضوع قطعيت پيدا نکرده بود بايد همه چيز را رعايت مي‌کرديم.

رويانيان در پايان حرفهايش درباره ماليات بازيکنان نيز گفت: ما با اداره ماليات صحبت کرديم و قول داديم که به آنها کمک مي‌کنيم اما مطمئن باشيد ماليات بازيکنان ما و خود باشگاه زياد نمي‌شود. آنهايي که خيلي پول خرج کرده‌اند مالياتشان زياد مي‌شود نه ما. آنها بايد نگران باشند.