زمان : 07 Tir 1391 - 17:14
شناسه : 53340
بازدید : 5040
جذب 100 درصدی بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی يز د برای چهارمين سال متوالی جذب 100 درصدی بودجه پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی يز د

یزدفردا :بنابراعلام  دفتر طرح ، برنامه و بودجه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد موفق به جذب 100 درصدی بودجه پژوهش سال 90 شد .

دکتر ابولفضل داودی معاون پژوهش و فناوری واحد یزد  گفت : هر ساله از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معیارهایی به جهت جذب بودجه پژوهشی تعریف می شود که واحد ها می بایست بر اساس آن ، بودجه پژوهشی خود را هزینه کنند که بحمدا... واحد یزد موفق شد با لحاظ معیار های تعیین شده کل بودجه پژوهشی خود را برای چهارمین سال متوالی به صورت صد در صد در قسمت های مربوطه هزینه کند .

وی افزود : بخش های اصلی هزینه های بودجه پژوهشی واحد یزد شامل بخش های ساختاری به میزان 23 درصد که به خرید کتاب مرجع ، تجهیزات و تامین سخت افزار ها و نرم افزار های پژوهشی و آزمایشگاه های تحقیقاتی اختصاص یافت ، در بخش توانمند سازی جذب بودجه به میزان 42 درصد بوده که شامل عضویت واحد در انجمن های علمی معتبر ، ملی و بین المللی ، شرکت اعضای هیات علمی در کنفرانس های علمی خارج از کشور و در همایش های داخلی ، برگزاری همایش های علمی ، حمایت از کرسی های نظریه پردازی ، برگزاری سخنرانی های علمی و پژوهشی ، شرکت در مسابقات و المپیاد های علمی و بین المللی ، برگزاری مناسبت های پژوهشی ، پژوهانه و انجام طرح های پژوهشی می باشد.

 دکتر داودی ادامه داد : همچنین 30 درصد جذب بودجه پژوهشی سال 90 به بخش مشوقات ( جوایز و تشویقات ) و انجمن های علمی ، ادبی و هنری و باشگاه پژوهشگران جوان هر کدام به میزان 5/2 درصد که جمعاً 5 درصد بودجه تعلق گرفته است .

نامبرده در پایان 5 درصد از بودجه را نیز سهم صندوق پژوهش سازمان اعلام کرد و خاطر نشان نمود : در نامه دبیر منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به ریاست واحد یزد آمده است : با توجه به صدور صورتحساب بودجه پژوهشی سال 90 و جذب 100 درصد بودجه پژوهشی توسط آن واحد ، بدین وسیله مراتب تشکر و تقدیر دبیر خانه منطقه تقدیم می گردد .