زمان : 05 Tir 1391 - 10:37
شناسه : 53252
بازدید : 5102
آغاز اولين مانور آتش نشاني و اطفاء حريق در اداره کل راه آهن شرق (1نظر) مدیرکل راه آهن شرق خبر داد: آغاز اولين مانور آتش نشاني و اطفاء حريق در اداره کل راه آهن شرق (1نظر)

طبس- سرپرستی یزدفردا: در راستاي ارتقاي ايمني وپيشگيري از سوانح ساعتی پیش، اولين مانور آتش نشاني و اطفاء حريق  در اداره کل راه آهن شرق آغاز شد.

مدير کل راه آهن شرق در خصوص برگزاري مانور آتش نشاني و اطفاء حريق که در ساعات 9 الی 12 امروز دوشنبه 5 تیرماه 91 و در سه ایستگاه بین راهی و ایستگاه طبس انجام می شود، گفت: در راستاي ارتقاي ايمني و پيشگيري از سوانح و ارزيابي کمي و کيفي عملکرد  واحد آتش نشاني اين اداره کل مانور اطفاء آتش سوزي فرضي واگن  حامل پنبه در محوطه ايستگاه راه آهن طبس با همکاري گروه حفاظت ايمني و نظارت بر شبکه و اداره امور رفاهي و خدمات برگزار می شود.

"محمد پور فخري" در ادامه افزود: 800 کيلومتر از خطوط 1000 کيلومتري اين اداره کل مسير کمربند ي قطارهاي ترانزيت باري کشورهاي آسياي ميانه از سرخس به مقصد بندرعباس و بالعکس مي باشد و بارهايي از قبيل؛ پنبه، مازوت، کود شيميايي، سنگ آهن،  سيمان، شمش آلومنيوم و... در اين مسير جابجا مي شود که عمده بار ترانزيتي اين اداره کل پنبه بوده و واحد آتش نشاني اين اداره  نيز برای اطفای به موقع حریق، مجهز به خودرو و واگن مخزن آب  55 هزار ليتري مجهز به سيستم آتش نشاني مي باشد.

مهندس پور فخري تصریح کرد: باتوجه به اينکه اين اداره کل طولاني ترين مسير ريلي کشور مي باشد، اولويت اصلي و اساسي ما ارتقاي ايمني و پيشگيري از سوانح است که لازمه اين امر توجه به نياز سنجي آموزشي وبرگزاري دوره هاي مختلف آموزشي فني و تخصصي ثابت و سيار به ويژه  براي کارکنان مرتبط با سيرو حرکت قطارها در ايستگاههاي طول خط، رعايت قانون و مقررات، وجدان کاري و هوشياري کارکنان در حين انجام وظيفه و پرهيز از سهل انگاري و توجه به کوچکترين مسائل مربوط به ايمني امکان پذير است، چرا که بي توجهي به کوچکترين مسائل ايمني  مي تواند بزگترين سوانح و خسارات جبران ناپذير را به وجود آورد.

 مدير کل راه آهن شرق خاطرنشان ساخت: انجام شرح وظايف کارکنان واحد آتش نشاني، طبق قانون و مقررات حيطه کاري و نظارت و بازرسي مسئولين مربوطه به عملکرد آنان، سرعت عمل، دقت و هوشياري و پرهيز از عجله و همدلي و همکاري و هماهنگي کليه کارکنان واحد آتش نشاني  با يکديگر و گروه حفاظت ايمني و نظارت بر شبکه نقش بسزايي در اطفاء حريق دارد.

وی افزود: خداوند را شاکريم با همت و تلاش شبانه روزي کارکنان خدوم اين اداره کل توانسته ايم ضمن پيشگيري از بروز سوانح ريلي با رعايت کليه موارد ايمني جايگاه سوم تناژ بارگيري  راه آهن کشور را به خود اختصاص دهيم.