زمان : 12 Esfand 1385 - 16:00
شناسه : 5313
بازدید : 4135
دكتر سيد مجتبي مير عبد اللهي مشاور وزير كشور در همايش مديريت، روابط عمومي و رسانه در یزد :  وقتي تاثير فضاي رسانه اي بر كار اجرايي مخدوش شود شايعه گسترش مي يابد دكتر سيد مجتبي مير عبد اللهي مشاور وزير كشور در همايش مديريت، روابط عمومي و رسانه در یزد : وقتي تاثير فضاي رسانه اي بر كار اجرايي مخدوش شود شايعه گسترش مي يابد

دكتر سيد مجتبي مير عبد اللهي مشاور وزير كشور در همايش مديريت، روابط عمومي و رسانه در یزد :

 وقتي تاثير فضاي رسانه اي بر كار اجرايي مخدوش شود شايعه گسترش مي يابد



به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد مدير كل روابط عمومي وزارت كشور در همايش مديريت، روابط عمومي و رسانه كه با حضور استاندار يزد، مديران دستگاه هاي اجرايي و مسئولين و كارشناسان روابط عمومي هاي استان يزد در محل سالن شهيد منتظر قائم استانداري برگزار شد گفت: در دولت نهم كارهاي عظيمي در عرصه هاي مختلف انجام گرفته اما به نحو مقتضي اطلاع رساني نشده است.

دكتر سيد مجتبي مير عبد اللهي افزود: بايد دستگاه هاي اجرايي داراي يك گفتمان مشترك باشند تا بستر مناسب براي اطلاع رساني فراهم شود.

وي لزوم اطلاع رساني در حوزه فعاليت هاي عمراني دولت را ياد آور شد و گفت: براي اجراي يك طرح عمراني ممكن است فعاليت هاي زيادي صورت گيرد و منابع فراواني صرف شود اما خاصيت خود افزايي ندارد.


وي اضافه كرد: براي هر طرح عمراني بايستي از همان ابتدا يك برنامه تبليغاتي تعريف شود و اطلاع رساني به گونه اي باشد كه انتظاراتي را در مخاطبين ايجاد نمايد.

مشاور وزير كشور گفت: در دستگاه هاي اجرايي روابط عمومي ها به عنوان عنصر اصلي تبليغاتي فرهنگي شناخته شده اند.
مير عبداللهي با طرح اين سوال كه نقش مديران اجرايي، روابط عمومي ها و رسانه چگونه بايد باشد تصريح كرد: دولتهايي كه در جهان از نظر تبليغات طرح هاي عمراني موفق بوده اند در دستگاه اجرايي يك عامل ديناميك و فعال براي ارتباط صحيح و قوي با مخاطبان وجود داشته است.

وي ساختار شكني در فرم و شكل خبرهاي توليدي توسط رسانه ها و روابط عمومي هاي دستگاه ها و استفاده از شكل هاي جذاب و گيرا جهت تاثير گذاري بيشتر بر مخاطبين را ضروري دانست.

مدير كل روابط عمومي وزارت كشور دسترسي روابط عمومي به گردش اطلاعات در دستگاه متبوع را اجتناب ناپذير خواند.

وي استفاده از مشاورين، كارشناسان و صاحب نظران در خارج از دستگاه را خاطرنشان ساخت و گفت: وقتي تاثير فضاي رسانه اي بر كار اجرايي مخدوش شود شايعه گسترش مي يابد.
 وي از تاسيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور با آئين نامه جديد خبر داد و گفت: تسريع در امر ارتباط با رسانه ها در دستگاه هايي كه متولي امور سياسي هستند اقدام پيشگيرانه تلقي مي شود.
مدير كل روابط عمومي وزارت كشور در همايش مديريت ، روابط عمومي و رسانه بر اطلاع رساني گسترده دستگاههاي اجرايي از عملكرد دولت نهم در كشور تأكيد كرد . 

مدير كل روابط عمومي وزارت كشور در همايش مديريت ، روابط عمومي و رسانه كه با حضور استاندار ، مديران دستگاه هاي اجرايي و مسئولان روابط عمومي هاي استان برگزار شد بر اطلاع رساني دقيق از فعاليت هاي انجام شده از سوي دولت نهم تاكيد و خاطرنشان كرد روابط عمومي در دستگاههاي اجرايي يك عامل ديناميك و فعال براي ارتباط صحيح و وقوي با مخاطبان به شمار مي رود كه ساختار شكني در تهيه خبرهاي توليدي رسانه ها براي افزايش جذابيت و تاثير گذاري اخبار در جامعه نقش بسزايي ايفا مي كند .



مشاور وزير كشور برقراري گفتمان مشترك بين دستگاههاي اجرايي به منظور بسترسازي مناسب در اطلاع رساني دولت را يك ضرورت عنوان و تصريح كرد: در اجراي كليه طرحهاي دولت در كشور بايد يك تعامل نزديك در بين روابط عمومي ها باشد تا با اطلاع رساني دقيق پاسخگوئ انتظارات ايجاد شده در بين مخاطبين باشد .

سيد مجتبي ميرعبداللهي گسترش شايعه در جامعه را ناشي از تاثير نامناسب فضاي رسانه اي بر كار دستگاههاي اجرايي دانست و گفت : روابط عمومي ها موظف هستند با اطلاع رساني صحيح از نشر شايعه درجامعه جلوگيري گنند

وي از تاسيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور با آئين نامه جديد خبرداد و افزود : اين آئين نامه گام موثري در برقراري ارتباط با رسانه ها در دستگاههاي اجرايي و اقدامي پيشگيرانه در اطلاع رساني ضعيف نامناسب در جامعه محسوب مي شود .

استاندار يزد هم در اين همايش اطلاع رساني شفاف و برخورد صادقانه روابط عمومي ها با مردم را از رسالت هاي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي بر شمرد و اضافه كرد : روابط عمومي ها بايد علاوه بر بيان وقايع و رويدادهاي داخلي دستگاهها براي مردم نيازها ، انتظارات و توفعات مردم را نيز به دستگاه مربوط منعكس كنند .
 
 



ابوالقاسم عاصي انسجام بين مردم ودستگاههاي اجرايي را بسيار حائز اهميت اعلام كرد و خواستار برقراري ارتباط تنگاتنگ بين دستگاههاي اجرايي و مردم به وسيله روابط عمومي ها به منظور تثبيت نظام مقدسي جمهوري اسلامي ايران در جامعه شد

دبير همايش مديريت ، روابط عمومي و رسانه نيز روابط عمومي را بازوي توانمند و مشاور هر سازمان دانست و اظهار داشت در روابط عمومي مي تواند علاوه بر هدايت سازمان به سمت و سوي صحيح ، پل ارتباطي بين مردم و دستگاه مربوطه باشد كه در همين راستا بكارگيري ظرفيت هاي رسانه يك امر اجتناب ناپذير است .

محمدرضا ملك ثابت مشاور استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به عدم رشد علمي و پژوهشي روابط عمومي ها متناسب با پيشرفت هاي علم و تلنولوژي در جهان گفت : در صدد هستيم با برگزاري ماهانه همايش هاي آموزشي كه اولين دوره آن با عنوان مديريت ، روابط و رسانه برگزار مي شود و با استفاده از

جديدترين كاربردهاي آموزشي ( IT ) جايگاه روابط عمومي ها را در دستگاههاي اجرايي به نحو شايسته اي ثتبيت كنيم .

هدف اصلي از برپايي اين همايش يك روزه ارتقاء سطح كيفي روابط عمومي هاي دستگاههاي اجرايي از طريق ارائه آموزشهاي علمي كابردي به مديران و كارشناسان اين رشته عنوان شد .

در پايان كارشناسان مسئولان روابط عمومي هاي استان به بحث و تبادل نظر پرداختند
 گزارش خبرنگار یزدفردا از حاشیه برگزاری این همایش می افزاید :دکتر میر عبداللهی مشاوئر وزیر کشور در حاشیه این مراسم  روابط عمومی استانداری یزد را یکی از برترین روابط عمومی های کشور معرفی نمود و پس از یزد نیز روابط عمومی استانداری مازندران را نیز موفق تر از دیگر روابط عمومی های کشور  معرفی نمود .
یزدفردا