زمان : 02 Tir 1391 - 19:38
شناسه : 53107
بازدید : 1943
 افزودن محل قرارگیری شیرهای آتش‌نشانی و کیوسک‌های تلفن عمومی بر روی نقشه دیجیتالی شهر یزد توسط فاوای شهرداری یزد افزودن محل قرارگیری شیرهای آتش‌نشانی و کیوسک‌های تلفن عمومی بر روی نقشه دیجیتالی شهر یزد

یزدفردا :با افزودن محل قرارگیری شیرهای آتش‌نشانی و نیز کیوسک‌های تلفن عمومی بر روی نقشه دیجیتالی شهر یزد کمک به حادثه‌دیدگان توسط خودروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سرعت بیشتری گرفت.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با اعلام این مطلب که یافتن محل دقیق حادثه اولویت اول در اعزام نیروها می‌باشد و در صورت تشخیص محل دقیق حادثه دیده، زمان کمتری در رسیدن به مقصد طی خواهد شد افزود سازمان فاوا با تهیه نقشه به‌روز شهر یزد و قراردادن لایه‌های مختلف اطلاعاتی بر روی آن به تشخیص سریع محل حادثه کمک شایانی کرده است.
مهدی فعالی جانمایی کیوسک‌های تلفن عمومی را یکی از اقدامات سازمان در این راستا بیان کرد و ادامه داد با توجه به اینکه امکان تماس اضطراری از طریق کیوسک‌های تلفن عمومی سطح شهر با شماره 125 وجود دارد به محض برقراری تماس، محل دقیق فرد تماس گیرنده بر روی نقشه ظاهر شده و مسیری که خودروی اعزام شده باید طی کند بر روی نمایشگر نصب شده در خودرو مشخص خواهد شد.
 وی همچنین جانمایی شیرهای آب آتش‌نشانی سطح شهر بر روی نقشه با درجه تفکیک شیرهای سالم، خراب و بدون آب را دیگر اقدام مهم سازمان عنوان کرد و افزود با نصب مکانیاب (GPS) بر روی خودروهای ناوگان آتش‌نشانی در هر لحظه مامورین اعزامی می‌توانند شیرهای آب آتش‌نشانی اطراف خود را بر روی نقشه مشاهده نموده و در صورت نیاز به راحتی کوتاهترین مسیر را تا رسیدن به آن بپیمایند.
گفتنی است سامانه تخصصی ناوگان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد به عنوان بستر این کار برای اولین بار در کشور سال گذشته در یزد پیاده‌سازی گردید.