زمان : 02 Tir 1391 - 19:24
شناسه : 53104
بازدید : 2603
 مسئولان قوه قضاییه باید در مسیر تحقق و اجرای عدالت، استقامت و به وظیفه‌تان عمل کنید خطبه های نماز جمعه هاای امروز تهران؛ مسئولان قوه قضاییه باید در مسیر تحقق و اجرای عدالت، استقامت و به وظیفه‌تان عمل کنید

یزدفردا:اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاییه است و اقتدار قوه قضاییه نیز به اقتدار در اجرای عدالت است و همه در برابر قانون مساوی هستند و اجرای حق منهای تبعیض قائل شدن برای متجاوزان به حقوق مردم، دشمنان را سر جای خود می‌نشاند و دوستان انقلاب را امیدوار می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسوولان قوه قضاییه گفت: در مسیر تحقق و اجرای عدالت، استقامت و به وظیفه‌تان عمل کنید و از ملامت‌ها نهراسند و از انتقادهای نابجا هم ملول و افسرده نشوید.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: ایمان به وعده‌های خداوند‌‌ همان وعده‌ای است که در کتاب‌های اخلاقی از آن به یقین تعبیر شده است.
 
وی نصرت و پیروزی در عرصه‌های مختلف یکی دیگر از وعده‌های خداوند عنوان کرد و افزود: وعده نابودی باطل از وعده‌های قطعی خداوند است و معنای این وعده این است که باطل همواره در تلاش است تا بر مسند قدرت بماند، ولی این را نمی‌داند که ماندنی نیست و سرانجام از بین می‌رود.
 
وی فرعون را یکی از طاغوتیانی دانست که بر مدت طولانی بر مسند قدرت ماند و گفت: دول ستمکاری که روی کار آمدند و رفتند شاهد صدقی بر این وعده حتمی خداوند است.
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه بیان کرد: خداوند در قرآن از باطل کف روی آب یاد می‌کند و یاد آور می‌شود که کف‌ها همیشه دور ریختنی هستند ولی آب که نیاز اصلی همگان است مورداستفاده انسان‌ها قرار می‌گیرد.
 
خاتمی با بیان اینکه باطل ریشه و اساس ندارد، افزود: اسلام و حکومت اسلامی بر پایه حق است نه خباثتی که بن اساس و ریشه‌ای ندارد استوار شده است.
 
وی در پایان خطبه‌ اول بیان کرد: در آخر زمان حقی خواهد آمد که ماندگار خواهد ماند و اگر این حق مطلق بیاید دیگر هیچ باطلی بر مردم حکومت نخواهد کرد.
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه امروز تهران بیان کرد: به پاس تجلی از پاسداران کفر ستیز روز تولد امام حسین ع را روز پاسدار نامیده‌اند.
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی است همزاد با انقلاب اسلامی که خدمات فراوانی انجام داده و ارتش و دیگر و نیروهای مسلح کشور امروزه بازوان پر توان این ملت هستند و خواهند بود.
 
وی هم‌چنین با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام روز جانباز گفت: مردم ما به‌ ویژه نسل جوان بدانند که عظمت و عزت امروزمان مدیون فداکاری جانبازان عزیز است و امید که مسوولان محترم در خدمت به این عزیزان سنگ تمام بگذارند.
 
خطیب نماز جمعه نهران هم‌چنین با بیان این‌که باید امام زین‌العابدین (ع) را امام قهرمان و نه امام بیمار خواند تصریح کرد: با توجه به همه‌ این میلاد‌ها باید مردم ما همان‌طور که در عزای اهل بیت (ع) سنگ تمام می‌گذارند، در شادی آن‌ها نیز سنگ تمام بگذارند.
 
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مسابقات قرآنی پدیده بزرگ فرهنگی می‌باشد که باید ما آن را بسیار گرامی بداریم چرا که کتاب خدا یادگاری است که پیامبر اسلام ص نزد ما آن را به امانت گذاشته است.
 
وی بیان کرد: مسلمانان جهان باید با تمسک به قرآن و اهل بیت علیه دشمنان متحد شوند.
 
 خاتمی به ششم تیر و سالگرد سوء قصد به جان مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این فاجعه داغ بسیار تلخی برای ما بود اما خدا خواست که گنجینه‌ای ارزشمند و سکاندار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری برای ما باقی بماند و تداوم‌ بخش رهبری الهی امام عظیم‌الشأن باشند.
 
خاتمی افزود: دشمن تاثیرگذاری نقش ایشان را بعد از امام (ره) به وضوح می‌دید و مشاهده می‌کرد که ایشان توانسته است امت اسلامی را سامان دهد و ما از خدا می‌خواهیم سایه‌ این رهبری الهی بر سر ما هم‌چنان مستدام باشد.
 
وی یاد و خاطره‌ شهدای هفتم تیر را نیز گرامی داشت و گفت: اگرچه دشمن فکر می‌کرد که با این روند راه انقلاب را مسدود می‌کند، اما انقلاب ما هم‌چنان به قوت خود راهش را ادامه می‌دهد.
 
وی در ادامه به هفته‌ قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: هفته قوه قضاییه با شهید آیت‌الله بهشتی شناخته می‌شود و در واقع ایشان معمار و سکاندار قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.
 
وی همچنین در ادامه اظهار داشت: اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاییه است و اقتدار قوه قضاییه نیز به اقتدار در اجرای عدالت است و همه در برابر قانون مساوی هستند و اجرای حق منهای تبعیض قائل شدن برای متجاوزان به حقوق مردم، دشمنان را سر جای خود می‌نشاند و دوستان انقلاب را امیدوار می‌کند.
 
خاتمی با بیان اینکه قوه قضاییه پرونده‌های مهم و کلیدی را در دست رسیدگی دارد و انشاءالله منجر به حکم مناسب شود، گفت: در این‌جا از همه‌ عزیزان به‌ ویژه رییس قوه قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی تشکر می‌کنیم و به آن‌ها می‌گوییم که کاری که شما دارید انجام می‌دهید جهاد است.
 
وی گفت: مسئولان قوه قضاییه باید در مسیر تحقق و اجرای عدالت، استقامت و به وظیفه‌تان عمل کنید و از ملامت‌ها نهراسید و از انتقادهای نابجا هم ملول و افسرده نشوید.
 
خاتمی در ادامه بیان کرد: هیئت مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات با گروه ۱+۵ راهبرد اقتدار ایران را درپیش گرفته است و این‌‌ همان برخورد منطقی است که باید آن را همواره در مذاکرات حفظ کند.
 
وی با بیان اینکه گروه ۱+۵ باید مذاکرات را برای مذاکره دنبال نکنند گفت: گروه ۱+۵ باید ۲راه را در برخورد با ایران رعایت کند تا مذاکرات به نتیجه برسد و یا اینکه تهدیدات علیه ایران را بر دارند چرا که آن‌ها باید بدانند که ملت ایران همواره نشان داده‌اند که زیر بار تهدیدات نخواهند رفت ودر این مسیر مقاومت می‌کنند.
 
خاتمی گفت: ایران منطقی دارد که برای همه قابل قبول است چراکه منطق ایران بر پایه حقوق هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ کس استوار است و این منطقی انسانی است که در حال حاضر مورد قبول گروه ۱+۵ قرار نگرفته و این امر برای آنان شرم آور است.
 
خطیب این هفته نمازجمعه بیان کرد: در فقه اسلامی آمده است که در جنگ‌ها نباید درختان را قطع کنید و به زنان و کودکان آسیب برسانید در حالی که در فقه ما این چنین حکم‌هایی وجود دارد ولی آنان به ملت و مسئولان ایران فشار می‌آورند که باید در راستای انرژی صلح آمیز اعتماد سازی کنند ولی کاری به اسراییل ندارند که علنا اعلام کرده است که ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد و کسی به آن نمی‌گوید که بالای چشمش ابرو است.
 
خاتمی تصریح کرد: اگر دنیا احساس خطر می‌کند از ناحیه اسرائیل است نه ایران و همانگونه که بوعلی بیان کرده است که من از گاو به دلیل اینکه سلاح دارد ولی عقل ندارد می‌ترسم و جهان باید از اسرایئل که سلاح دارد بترسد.
 
وی همچنین در ابطه با مصر گفت: سقوط نامبارک ضربه کاری به منافع آمریکا در این کشور زده چرا که مبارک مصر را حیات خلوت آمریکا در خاورمیانه کرده است.
 
خاتمی بیان کرد: ارتش وابسته به حکومت مبارک زمانی که دید گروه اسلام گرایان در مصر پیروزیشان نزدیک است دور هم جمع شدند و و کاهش اختیارات رئیس جمهور را تصویب کردند تا در این راستا بتوانند به اهداف خود برسند.
 
وی خطاب به ملت مصر گفت: ملت مصر باید مواظب جریان‌های پیش رو خود باشند و با هوشیاری تمام به مقاوت خود ادامه دهند چرا که آن‌ها بر روی خون‌های قربانی شده این انقلاب نشسته‌اند.
 
وی گفت: مردم مصر باید در مسیر اسلام به استکبار ستیزی خود ادامه دهند و با وحدت حرکت کنند و در این مسیر قصور نکنند.