زمان : 01 Tir 1391 - 17:45
شناسه : 53058
بازدید : 4107
عالیشوندی مدیرکل ارشاد استان فارس خواهد ماند!؟ عالیشوندی مدیرکل ارشاد استان فارس خواهد ماند!؟ یزدفردا :علی آبادی خبرنگاریزدفردا :مدیرکل ارشاد استان فارس تغییر می‌کند؟ خبری که هفته گذشته در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس مطرح شد و در پی آن در یزد هم درمحافل خصوصی مطرح و گمانه زنی ها برای دلیل تغییر مدیرکل فارس پس از شش ماه از انتصابش آغازشد.

یزدفردا :علی آبادی خبرنگاریزدفردا :مدیرکل ارشاد استان فارس تغییر می‌کند؟ خبری که هفته گذشته در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس مطرح شد و در پی آن در یزد هم درمحافل خصوصی  مطرح و گمانه زنی ها برای دلیل تغییر مدیرکل فارس پس از شش ماه از انتصابش  آغازشد.

محمود عالیشوندی مدیرکل سابق ارشاد یزد که به هنگام معارفه اش ،عجمین مدیرکل سابق به نشانه اعتراض در مراسم تودیعش حضور نیافت و تلویحا استاندار یزد را متهم به قبیله گرایی نمود و با ارجاع مخاطبان به محل تولد عالیشوندی،دلیل انتخاب جانشین خود را زادگاهش معرفی کرد .

عالیشوندی  با حضورش در یزد ،ارشاد یزد را در راس خبرهای استان قرار داد و روزی نبود که خبریا نقدی از فعالیت های وی در رسانه های مجازی و مکتوب انتشار نیابد و به نوعی خبرسازترین مدیر استان در زمان فعالیتش شد و 5 مرتبه حضور دکتر حسینی وزیر ارشاد در استان هم نشان ازارتباط بسیار خوب مدیرکل با وزیر ارشاد  داشت و همچنین حضورش در راس هیئت تکواندو استان و تحولات چشمگیر در این رشته ورزشی خود نشان لیاقت وی داشت  تا اینکه  عالیشوندی مدیرکل ارشاد استان فارس و عبدالحسینی جایگزین وی در یزد شد .

عالیشوندی که از مدیران موفق صداو سیما بوده با درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت ضرغامی رییس سازمان صداوسیما به مدت ۳ سال به صورت ماموریت به وزارت ارشاد وارد شد. او پس از  مدیرکلی ارشاد استان یزد بعنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منصوب شد که با پایان رسیدن ماموریت وی و عدم موافقت ضرغامی با ادامه ماموریت خبر انتقالش به صدا و سیما مطرح گردید .

 

حضور نزدیک به شش ماه عالیشوندی در ارشاد استان فارس کافی بود تا عالیشوندی بتواند ارتباط خوب خود با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان را کامل کند به گونه ای که با پایان ماموریت وی از صداوسیما به وزارت ارشاد و پخش شدن خبر انتقال وی به آنجا تلاش ها برای نگهداشتن وی در فارس آغاز شود .

خبر جنوب در این رابطه گزارش داد :در روزهای اخیر آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز به دنبال تمدید مدت ماموریت وی بوده و اکثر انجمن های فرهنگی هنری و ادبی فارس نیز با نوشتن نامه مخالفت خود را با این موضوع اعلام نموده اند.

با توجه به اتمام دوره چند ساله محمود عالیشوندی در حوزه فرهنگ و ارشاد بازهم استان فارس در حوزه فرهنگ و ارشاد شاهد بی ثباتی خواهد بود.

با توجه به کارنامه قابل قبول وی در حوزه صداو سیما گمانه زنی ها حکایت از آن داشت  که مدیرکلی صداوسیمای در یکی از استانهای کشور به عالیشوندی سپرده شود.

پیگیری های یزدفردا در رابطه با این خبر حکایت آن دارد که دکتر سید محمد حسینی وزیر ارشاد با بازگشت عالیشوندی به صدا و سیما موافق نبوده و رایزنی های لازم  با ضرغامی رییس سازمان و صداوسیما در مورد تمدید ماموریت وی انجام شده و عالیشوندی در سمت مدیرکلی استان فارس باقی خواهد ماند .