زمان : 31 Khordad 1391 - 17:06
شناسه : 53022
بازدید : 2818
برگزاری کمیته تجهیز ستاد اقامه نماز دریزد در تمام ادارات ارشاد استان یزد نماز اول وقت برپاست برگزاری کمیته تجهیز ستاد اقامه نماز دریزد

یزدفردا "کمیته توسعه و تجهیز ستاد اقامه نماز استان یزد با حضور برخی کارشناسان و مدیران دستگاه ها و ادارات در دبیرخانه کانون مساجد یزد تشکیل شد.
 حسن مفیدی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست با اشاره به وضعیت بسیار مطلوب اقامه نماز در جامعه به ویژه در قشر جوان اظهارداشت: نمازخانه در همه پروژه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده است.
 وی با بیان اینکه نمازخانه در مجتمع فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد به صورت ویژه پیش بینی شده است افزود: در فضاهای کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی و سالن های نمایش نیز نمازخانه دیده شده است. 
 علی حکیمیان، دبیر ستاد قامه نماز اداره کل ارشاد یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اقامه نماز اول وقت و جماعت، اظهارداشت: در تمام ادارات ارشاد استان یزد نماز اول وقت برپاست.
وی همچنین با اشاره به طرح تلاوت یک صفحه از قرآن به هنگام نماز در اداره کل ارشاد یزد از برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی در زمینه اقامه نماز اول وقت خبرداد.
حکیمیان با اشاره به آثار وبرکات نماز اول وقت بیان کرد: توجه به نماز جامعه را از دچار شدن به آسیب ها و چالش ها در امان نگه می‌دارد.
 حمیدرضا محمدی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان یزد در این نشست با بیان اینکه در تمام مدارسی که ساخته می شود، نمازخانه پیش بینی شده است افزود: نمازخانه ها با کیفیت مناسب در مدارس ساخته می شود.
 حجت الاسلام سعید رادمهر، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این نشست با اشاره به ساخت مسجد در روستاها و مساجد فاقد مکان مذهبی افزود: طرح جمع آوری مشخصات و پارامترهای مساجد سطح استان در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دارد.
  گفتنی است، تجهیز نمازخانه های ادارات ارشاد شهرستان های استان یزد، برگزاری دوره آموزشی غیر حضوری نماز از کتاب های' 110 پرسش درباره نماز'، 'پرتویی از اسرار نماز' و 'آموزش احکام نماز'، ساماندهی نماز خانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و توزیع بسته های فرهنگی از جمله فعالیت های ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد است.