زمان : 24 Khordad 1391 - 16:55
شناسه : 52697
بازدید : 2128
اجرای طرح پزشك خانواده ،اقدامی اساسی و بسیار جامع در نظام سلامت است+گزارش تصویری معاون سياسي و امنيتي استانداري يزد در نشست شورای اداری شهرستان يزد: اجرای طرح پزشك خانواده ،اقدامی اساسی و بسیار جامع در نظام سلامت است+گزارش تصویری جلسه شوراي اداري شهرستان يزد با موضوع پزشك خانواده با حضور دشتي معاون سياسي و امنيتي استانداري ، سيفي فرماندار، ميرمحمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد و مديران ادارات و نهادهاي شهرستان در محل سالن باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي برگزار شد.

غلامحسین دشتی در نشست شورای اداری شهرستان يزد كه با محوریت تبیین اهداف اجرایی  طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری برگزار شد، افزود: عدالت محوری یكی از عنصرهای مدیریت است و مدیران نقش مهمی در تحقق عدالت محوری دارند.
وی پیشگیری از بروز بیماری ها را از مهمترین مزیت این طرح برشمرد و اظهار داشت: در صورتی كه این طرح به نحو صحیحی انجام شود بخش اعظمی از نگرانی های خانواده ها كاهش می یابد و از طرفی امنیت خاطر افراد جامعه را فراهم می كند.
فرماندار یزد هم در این نشست گفت: تاكنون تمام اقدامات لازم برای اجرایی شدن نسخه 02 طرح پزشك خانواده ونظام ارجاع در مناطق شهری صورت گرفت است
عزیزالله سیفی در ادامه با اشاره به فواید و مزایای مثبت این طرح در نظام سلامت افزود: اجرای عدالت اجتماعی ، كاهش هزینه های درمانی و در نهایت رشد و توسعه كشور از دیگر مزایای این طرح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی یزد افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقاء سطح سلامت مردم و كاهش پرداخت از جیب مردم را مهمترین ویژگی های این طرح برشمرد.
میرمحمدی ادامه داد: در این طرح تمام ارائه خدمات در سطح یك پزشك خانواده اعم از ویزیت، دارو، تزریق و پانسمان رایگان است.
وی همچنین از رایگان بودن 70درصدی اقدامات پاراكلینك در این طرح خبر داد و گفت:تاكنون 252 پزشك برای شركت در این طرح ثبت نام كرده اند و امیدواریم این تعداد در مهلت باقیمانده افزایش یابد .
میرمحمدی درباره مزایای طرح پزشك خانواده برای پزشكان شركت كننده در این طرح نیز اظهار داشت : هر پزشك می تواند از 500تا 2500 بیمار را در فاصله یك و نیم كیلومتری زیرپوشش بگیرد و برای رضایت پزشكان نیز سرانه خوبی با توجه به میزان تورم در نظر گرفته شده كه بخشی از بودجه آن نیز موجود است .
رئیس دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان تأكید كرد :البته این طرح چالشی نیز دارد و آن مخالفت افرادی است كه در اجرای ناسالم سلامت استان فعالیت می كنند با این حال امیدواریم استان یزد بتواند با همكاری همه مدیران و مردم ، این طرح بزرگ را با موفقیت اجرا نماید