زمان : 23 Khordad 1391 - 16:59
شناسه : 52644
بازدید : 9500
کارگاه آموزشی كنترل بيماري ها و روش صحيح واکسیناسیون طیور توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه برگزار گردید: کارگاه آموزشی كنترل بيماري ها و روش صحيح واکسیناسیون طیور به منظور ارتقا و بهبود عملکرد مرغداران در راستای واکسیناسیون و کنترل بیماری ها در طول دوره جوجه ریزی کارگاه آموزشی در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با حضور دکتر سعید حکیمی رئیس اداره مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان یزد و جمعی از مرغداران و فعالین صنعت طیور شهرستان برگزار گردید.

 

دکتر حکیمی در این نشست پیرامون واکسیناسیون طیور و کنترل بیماری ها و توصیه های بهداشتی سالن های مرغداری، همچنین در مورد روند جمع آوری و عمل آوری کود و حفر چاه تلفات متناسب با ظرفیت مرغداری در پیشگیری از اشاعه   بیماری ها در منطقه مطالبی را ایراد نمود.

 سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان از حضور فعال مرغداران در این کارگاه آموزشی تقدیر و تشکر بعمل آورد و به رعایت فاصله مناسب بین دو دوره جوجه ریزی و لزوم واکسیناسیون طبق برنامه پیشنهادی تاکید کرد.

دکتر فاتحی نیا در ادامه افزود: صدور مجوز جوجه ریزی منوط به رعایت کامل توصیه های بهداشتی به ویژه حفر چاه تلفات متناسب با ظرفیت مزارع پرورش و همچنین جمع آوری و عمل آوری کود به  روش مناسب می باشد.

 وی در انتها اظهار امیدواری کرد و افزود: امید است در اینده نزدیک با همکاری بیشتر مرغداران شهرستان  شاهد کاهش تلفات و الودگی در منطقه باشیم.