زمان : 21 Khordad 1391 - 18:28
شناسه : 52555
بازدید : 3800
محمدرضا تابش:بنیه تخصصی دولت ضعیف است/ضرورت تغییرنگرش دولت درمسایل سیاسی محمدرضا تابش:بنیه تخصصی دولت ضعیف است/ضرورت تغییرنگرش دولت درمسایل سیاسی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت باید مجموعه اقدامات حمایتی از تولیدرا در دستورکار قرار دهد گفت: ‌دولت باید سمت و سوی کارهای تولیدی را مشخص کند و مردم بدانند به چه سمتی بروند چراکه درحال حاضرنسبت به یک سری از برنامه های آینده تردیدو ابهام است و وضعیت مشخص نیست البته تغییر نگرش و رویه درمسایل سیاسی هم لازم است.

به گزارش خبرنگار یزد فردا به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، محمد رضا تابش افزود: دولت باید با کنترل نرخ رشد نقدینگی و نرخ ارز از افزایش هزینه های تولید جلو گیری کند واجرای هدفمندی یارانه ها به نحوی باشد که تولید متوقف ودچار رکود نشود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی  افزود: بسیاری از ظرفیت های تولیدی در کشورمان خالی است وکارخانه ای که می تواند در سه شیفت کارگرداشته باشد به دلیل بدهی های مالی یا تعطیل است یا در یک شیفت کار می کند.

وی با تاکید بر این که دولت باید مجموعه اقدامات حمایتی از تولیدرا در دستورکار قرار دهد گفت: تغییر نگرش و رویه درمسایل سیاسی هم لازم است و اگر بخواهیم با همین روشی که در دیپلماسی خارجی وروابط خارجی داریم پیش برویم نمی توانیم به فوریت از این بن بست ها عبور کنیم.

تابش با تاکید بر این که افتخار می کنیم درمقابل تحریم ها مقاومت کردیم افزود: ملت ما ملت مقاوم وصبوری هستند اما این دلیلی نمی شود که همت نکنیم وتدبیری برای برون رفت از این چالش نیندیشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس  اظهارداشت: بودجه فرایند یک ساله است اما دولت می تواند در شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار سیاستهایی را بکار گیرد که بانکها  در حوزه تولید وصنعت منعطف تر عمل کند.

وی تصریح کرد: دولت باید سمت و سوی کارهای تولیدی را مشخص کند و مردم بدانند به چه سمتی بروند چراکه درحال حاضرنسبت به یک سری از برنامه های آینده تردیدو ابهام است و وضعیت مشخص نیست .

تابش در ادامه افزود: ناامیدی تولیدکنندگان و مشخص نبودن برنامه های آتی دولت باعث می شود واحدهای تولیدی راکد بماند و روز به روز بر واحد هایی که به دلیل بدهی های بانکی کنار می روند اضافه شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس  گفت:  تصمیمات یک شبه یا به دلیل تحریم است که گریزی از آن نیست یا به دلیل ضعیف شدن بنیه تخصصی دولت که دولت می تواند آن راتقویت کند و از متخصصین و کارشناسان خبره استفاده کند.