زمان : 21 Khordad 1391 - 17:28
شناسه : 52546
بازدید : 7955
زندانی محکوم به اعدام بعد از 13سال حبس ،آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت+عکس با پیگری،همت و پادرمیانی مسئولین شهرستان اردکان زندانی محکوم به اعدام بعد از 13سال حبس ،آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت+عکس طی مراسمی از همت خیرین و کرم خانواده مقتول قدر دانی شد

به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری،صبح امروز طی مراسمی که با حضورمسئولین در محل ندامتگاه اردکان برگزار شد زندانی "ش"که به جرم قتل عمد به اعدام محکوم شده بود با پیگیری انجمن حمایت از زندانیان شهرستان،حمایت و پشتیبانی فرماندار،و جمعی از خیرین این شهرستان بعد از تحمل 13سال حبس با رضایت خانواده مقتول آزاد و به آغوش خانواده بازگشت .

فرماندار اردکان در جریان آزادی این فرد از امام جمعه اردکان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وکلیه کسانیکه با مشارکت در این امر خداپسندانه و پرداخت بخشی از مبلغ دیه جان انسانی را ازمرگ حتمی نجات بخشیدند تقدیر نمود واز عفو و بخشش خانواده مقتول در زمینه تخفیف مبلغ دیه و زمان دریافت ان تشکر کرد .

رییس شورای تامین شهرستان همچنین در این جلسه ضمن سپاس از مجموعه زندان و دستگاه قضا اهتمام ویژه انجمن حمایت از زندانیان را که با پا درمیانی و جذب حمایت خیرین این صواب بزرگ را رقم زد ارج نهاد و افزود :دین اسلام دین عفو وگذشت و بخشیدن است ودر کنار قوانین و مجازاتهای که برای مجرمین در نظر گرفته است به عفو و گذشت سفارش نموده که ما نیز بعنوان مسلمان وظیفه داریم به اندازه وسعمان این توصیه ها را عملی کنیم .

کمالی افزود :جای بسی خرسندی است که در ایام اعیاد مبارک میلاد حضرت علی(ع)و مبعث حضرت رسول اکرم(ص)در ماه پر خیر رجب به حمد الله یک نفر زندانی متهم به قتل و محکوم به اعدام که سالهاست از عمل ناروای خود ابرازتوبه و ندامت نموده و در ایام 13سال حبس نیز این ندامت را با عمل صالح و صادق خود در محیط زندان اثبات کرده است از بند خلاصی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشته است .

فرماندار اردکان با طلب آمرزش و مغفرت برای مقتول از خانواده وی و خصوصا تنها فرزندپسر آن مرحوم که با تخفیف مبلغ دیه باعث رهایی قاتل از بند شده بودند تقدیر و تشکر کرد .

زندانی آزاد شده از بند نیز در این مراسم با ریختن اشک ندامت ،احساس خود را از این کار بزرگ غیر قابل بیان دانست و گفت:زبانی برای تشکر و تقدیر ندارم؛ اگرچه اهل شهرستان اردکان نیستم ولی این شهر و الطاف بزرگ مردم و مسئولین این شهر را هرگز فراموش نمی کنم و از خدا برای همه جزای خیر آرزو می کنم .

گفتنی است در مراسم آزادی این زندانی رییس دادگستری، دادستان،رییس ندامتگاه اردکان،اعضای شورای اسلامی شهر ،رییس انجمن حمایت از زندانیان،مسئول دفتر نماینده مجلس و جمعی از خیرین حضور داشتند و با تحسین این عمل بزرگ ،خواستار رواج اینگونه فرهنگها و اعمال نیک در جامعه شدند .