زمان : 20 Khordad 1391 - 23:07
شناسه : 52503
بازدید : 7370
برای اولین بار جشن بزرگ شکوفه سیب ویژه شیرخوارگان عاشورایی در یزد  برگزار شد+تصاویر برای اولین بار جشن بزرگ شکوفه سیب ویژه شیرخوارگان عاشورایی در یزد برگزار شد+تصاویر

 یزدفردا : يزد اولین همایش شیرخوارگان عاشورایی ویزه جشن میلاد حضرت علی اصغر(ع) به همت هیات انصار ولایت یزد برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی هيات انصار ولايت يزد جشن مذکور در محل سالن هلال احمر یزد برگزارشد كه جمعی از مادران و کودکان شیرخوار ،مسئولین استان و مادران جانبازان و شهدای استان حضور داشتند.
یکی از مسئولین برنامه تشکیل هیات شیرخوارگان عاشورایی را پیشگیری از آسیبهایی دانست که با هجمه های فرهنگی دشمن متوجه کودکان است و تربیت صحیح آنان را به مخاطره می اندازد .
گفتني است هیات شیرخوارگان عاشورایی  کار خود را از محرم سال 1390 با رویکرد آموزشی، معنوی آغاز و اكنون با نزدیک به بيش از هزار  عضو  از كودكان زير سه سال اولین همايش كشوري خود را در روز ميلاد حضرت علي اصغر (ع)با حضور اين شيرخوارگان برگزار كرد .
از برنامه هاي اين همایش مولودي خواني به مناسبت ولادت حضرت امام جواد (ع) و حضرت علي اصغر (ع)و سخنراني یکی از مادران شهداء بود ضمن اينكه گروه سرود خانه بچه هاي بهشت نيز در اين برنامه به ارائه كار خود پرداختند
همچنين در حاشيه اين مراسم بسته هاي فرهنگي ويژه مادران این كودكان حاوي بروشور هاي تربيت فرزند و معرفي مهد كودك هيات انصار ولايت به شركت كنندگان ارائه شد همچنين نمايشگاهي  شامل محصولات  فرهنگي تاييد شده توسط کارشناسان امور تربیتی  حوزه و دانشگاه از شهرهاي مختلف تهران ، قم و مشهد شامل کتاب و اسباب بازی ارائه شد .
در این برنامه استاد آبایی یکی از اساتید و مربیان تربیتی به بیان نکاتی پیرامون دوران حساس شیرخوارگی و وظایف مادران در این زمینه پرداخت.
از برنامه های جالب توجه این جشن ، کیک 6 طبقه مزیّن بنام حضرت علی اصغر (ع) بود که به نشانه 6 ماهه کربلا طراحی گردیده بود پخش کلیپ لالایی سنّتی با محتوای دینی، قرائت قرآن به صورت آیات مرتبط با سیر خلقت انسان تا تولد و دوران شیرخوارگی همراه با ترجمه توسط قاری نوجوان امیر حسین انواری از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.
این برنامه با اجرای سرکار خانم دهقانپور مجری توانای صدا و سیمای مرکز یزد اجرا گردید.
مسئول هيات انصار ولايت يزد در این همایش گفت: هيات حضرت علي اصغر (ع) با عنوان شيرخوارگان عاشورايي به صورت رسمی  براي اولين بار در تاريخ شيعه شكل می گیرد و ويژه شيرخوارگان مي باشد
به گزارش روابط عمومی هيات انصار ولايت يزد حجت الاسلام مهدوي نژاد گفت:هيات انصار ولايت يزد  با بیش از 14 سال سابقه فعاليت فرهنگي و مذهبي در طول سال در حدود 133 برنامه مذهبي و فرهنگي  به مناسبت هاي ولادت و شهادت ائمه اطهار برگزار مي كند و برنامه هايي نیز بصورت ویژه برای نوزادان ، کودکان و والدین آنها دارد
وي گفت: هيات حضرت علي اصغر با عنوان شيرخوارگان عاشورايي ويژه كودكان تا پایان 2 سال شكل گرفته  و از اين كودكان  ثبت نام به عمل مي آيد  ضمن اينكه كارت عضويت هيات براي اين  شيرخوارگان  صادر خواهد شد و از اولين برنامه هاي اين هيات نيز برگزاري گردهمايي شيرخوارگان عاشورايي است  و اين هيات فعاليت خود را همزمان با ولادت حضرت علي اصغر(ع) آغاز مي كند این برنامه ها به منظور ایجاد عقبه هویتی و معنوی برای کودکان طراحی گردیده است.
مسئول برگزاري اين گردهمايي  اشاره كرد:هيات حضرت علی اصغر(ع) برنامه هاي  متنوعي را براي كودكان زير 3 سال و مادران آنها ترتيب داده است  كه از جمله اين برنامه ها و طرح ها جشن نام گذاري است كه با توجه به تاكيد اسلام بر نامگذاري صحيح كودكان اين طرح با حضور كارشناسان اجرا خواهد شدو به آموزش آداب نامگذاري  صحيحِ اسلامي پرداخته مي شود  ضمن اينكه  برنامه هاي مشاوره  را نيز براي والدین اين كودكان ترتيب خواهيم داد.
وي در معرفي طرحي ديگر در حوزه كودك  از سوي هيات حضرت علي اصغر(ع) عنوان كرد:طرح صدف نيز ويژه مادران باردار اجرا خواهد شد كه با همكاري یک تيم هيات علمي و اساتيد حوزه و دانشگاه براي مادران باردار كه عضويت هيات را داشته باشند برگزار مي شود همچنين سامانه پيامك  ويژه طرح صدف  نيز راه اندازي خواهد شد .
وي در ادامه  به تاسيس مهد كودك  خانه بچه ها ي بهشت  به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي هيات  اشاره كرد و افزود: اين مهد كودك به زودي فعاليت خود را اغاز خواهد كرد برنامه هاي آموزش ادب و خويشتن داري و ساير گزينه هاي اخلاقي با همكاري اساتيد حوزه و دانشگاه  ارائه خواهد شد  ضمن اينكه يك تيم هيات علمي با اين مهد كودك همكاري دارند.
رویکرد این مهد آموزش هوش اخلاقی و تعلیم آداب و اخلاق صحیح اسلامی به کودکان است، این مهد دارای یک هیأت علمی بوده که شامل تعدادی از اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی می باشند .