زمان : 18 Khordad 1391 - 21:46
شناسه : 52407
بازدید : 2087
چه کسی با برنامه وزیر آموزش و پرورش موافق است!؟ چه کسی با برنامه وزیر آموزش و پرورش موافق است!؟ محمد رضا شوالشعراء

چه کسی با برنامه وزیر آموزش و پرورش موافق است!؟
    سنگی را که وزیر آموزش و پرورش در چاه انداخته، صد آدم عاقل می توانند بیرون بیاورند!؟

    در حالیکه بسیاری از مدارس راهنمایی بدلیل حذف کلاس اول راهنمایی امسال با حجم زیادی از کلاس خالی روبرو می باشند، بسیاری از مدارس ابتدائی بدلیل اضاقه شدن کلاس ششم، کمبود کلاس دارند، و این فقط یکی از معجزات طرح یکشبه وزیر آموزش و پرورش می باشد، طرح خام و شتابزده ای که به احتمال زیاد در دولت بعدی کنار گذاشته خواهد شد.
    شبی که وزیر محترم آموزش و پرورش خواب شش ساله کردن دوره ابتدائی را می دید، آیا به نقاط ضعف بزرگ این طرح فکر کرده بوده است!؟ و آیا او نمی دانسته که ساختمان را از پایه می سازنند و هرگونه تغییر پایه ای در ساختمان های نیمه ساز گاه موجب تخریب کامل ساختمان خواهد شد!
    نه مدارس و نه معلمان و نه خانواده ها و نه دانش آموزان هیچکدام منتظر تغییر در نیمه راه تحصیل نبوده اند، و  بسیاری از دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی که امسال باید به کلاس اول راهنمائی بروند و به کلاس ششم، راهنمایی می شوند، دچار مسائل و مشکلات روحی شدیدی خواهند شد، و اما آموزش و پرورش هیچگاه به تبعات این تغییر فکر کرده بوده است!؟
    ذر صورت ایده آل و مورد قبول کارشناسان بودن طرح شش ساله شدن دوره ابتدائی، می بایست که برای نتیجه گیری بهتر، این طرح در مدت دوازده سال و پایه به پایه اجراء می شد، طرحی که اگر خوب و ایده آل هم باشد با این شیوه اجرا بدترین نتیجه را داده و بصورت معضلی برای خانواده ها و آموزش و پرورش در خواهد آمد.
    طراحی و تولید شتاب زده کتاب درسی های سال ششم ابتدائی و معلمانی که نمی دانند چی باید بیامورند، چه نتایجی در برخواهد داشت!؟
    براستی مجلس نهم، که با انتخاب دوباره لاریجانی بعنوان رئیس مجلس، ثابت کرده که قصد پیروی از دولت را ندارد، قبل از شروع سال تحصیلی، جلوی اجرای شتابزده این طرح را خواهد گرفت!؟ و یا اینکه مجلس نهم نیز، مجلسی در راستای مجلس هشتم خواهد بود!؟