زمان : 17 Khordad 1391 - 11:00
شناسه : 52318
بازدید : 5010
مدیر جهاد کشاورزی طبس از رشد 10 درصدی تولید گندم در این شهرستان خبر داد. وقتی حوادث در برابر همت انسان زانو می زند: مدیر جهاد کشاورزی طبس از رشد 10 درصدی تولید گندم در این شهرستان خبر داد. "محمود اسدی" پیش بینی نمود از 34 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم در طبس، مقدار 7500 تن گندم برداشت شود که علي رغم سرما، تگرگ و طوفان در بعضي مناطق شهرستان 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش توليد خواهد داشت.

طبس- سید ابوالفضل حقانی: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار "یزدفردا" با اعلام خبر آغاز برداشت محصول گندم در این شهرستان گفت: این برداشت ازسطح 3400 هکتار مزارع این شهرستان  با بکار گیری 18 دستگاه کمباین  و 15  دستگاه  دروگر ازاواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اوایل مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

"محمود اسدی" پیش بینی نمود از 34 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم در طبس، مقدار 7500 تن گندم برداشت شود که علي رغم سرما، تگرگ و طوفان در بعضي مناطق شهرستان  10 درصد نسبت به سال قبل افزایش توليد خواهد داشت.

وی ارقام گندم کشت شده را  قدس، بکراس روشن، بم (آنفارم 4)، سیستان (آنفارم 9 )، کویر، ارگ و طبسی ذکر کرد و افزود 1092 هکتارازمزارع گندم این شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در سطح 45 هكتار عليه آفت سن گندم و 152 هكتار عليه انواع علف هاي هرز مبارزه انجام شده است.

این مقام مسئول سطح زیرکشت مزارع تحت پوشش طرح خودكفايي گندم و جو درسال زراعی 91 -90  را 3 هزار و پاانصد  هکتاراعلام و افزود  2  شركت فني مهندسي و خدمات مشاوره اي براي نظارت  در سطح مذكور بكارگيري شده اند.
اسدی اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان را بوجاری بذور گندم، توزیع نهاده ها به ویژه انواع کود شیمیایی، بذر و سم برشمرد که دراین راستا مقدار 5/35  تن بذراصلاح شده گندم و مقدار 816 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان  شهرستان توزیع گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس، دیگر اقدامات انجام شده را احداث 1 مورد  مزرعه تحقیقی ترویجی و 1 مورد مزرعه نمايشي مقایسه عملکرد ارقام گندم باهمکاری مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد  به منظور معرفی و شناسایی ارقام مقاوم به شوری و خشکی و ارقام جديد و پر محصول گندم و همچنين احداث 2  مورد مزرعه نمايشي محلول پاشي و تغذيه  و 11 مورد  كلاس آموزشي  در زمينه هاي  مختلف  کاشت داشت و برداشت برشمرد.

شايان ذكر است محصول گندم مقام اول سطح زير كشت محصولات زراعی شهرستان طبس و مقام سوم استان یزد  را به خود اختصاص  داده است.