زمان : 14 Khordad 1391 - 20:09
شناسه : 52197
بازدید : 4410
مسئول موسسه فتوح اندیشه قم: امام راه میانبر را بلد بود. آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در سوگ خورشید: مسئول موسسه فتوح اندیشه قم: امام راه میانبر را بلد بود. همزمان با فرارسيدن سالروز ارتحال جانسوز بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342 ويژه برنامه هاي متنوع فرهنگي درآستان مبارک حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس برگزار گرديد.

 طبس- سیدابوالفضل حقانی: همزمان با فرارسيدن سالروز ارتحال جانسوز بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد 1342  ويژه برنامه هاي متنوع فرهنگي درآستان مبارک حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) طبس برگزار گرديد.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر"احمد رهدار" استاد حوزه و دانشگاه و مسئول موسسه فتوح اندیشه قم با بیانات خود در خصوص ویژگیهای اخلاقی حضرت امام (ره) و بازگویی  تاریخ، برنده تاریخ را کسی دانست که در اتفاقات تاریخی از هر نوعش هم آرامش دارد و هم به نفعش تمام می شود که این برنده تاریخ، امامان معصوم و رسولان الهی هستند.

 "رهدار" در ادامه به ماجرای نمرود و حضرت ابراهیم (ع) و تبدیل آتش به گلستان و همچنین رفتارهای خائنانه مامون که هر کدام آن به نفع امام رضا(ع) و در محبوبیت بیشتر ایشان تمام می شد، اشاره کرد و گفت: تبعید شدن امام راحل توسط شاه ملعون که امام راضی و آرام آن را پذیرفت و شاه عصبانی و با رفتارهای غضب آلوده اش ماجرا را به نفع امام تمام کرد و چنان شد که بعد از 15 سال بازگشت امام عظیم الشأن به ایران زمانی که در هواپیما از حضرت امام پرسیدند چه حس و حالی دارید، معظم له فرمودند: حس خاصی ندارم و این همان پیروزی آرامش و ایمان است و بازی تاریخ دست کسی است که تحولات دو عالم به نفعش تمام می شود.
مسئول موسسه فتوح اندیشه قم خاطرنشان کرد: کتب و مقالات زیادی توسط آمریکاییها نوشته شد که در آنها به مردم می گفتند؛ امام فرزندان شما را به کشتن می دهد و مردم را تحریک می کردند که دیدیم نه تنها تاثیری نداشت، بلکه وفادارترین خانواده ها به امام خانواده شهدا بوده و هستند.

 این استاد حوزه و دانشگاه به مطلبی از بوژیسکی اشاره که گفت" آقای خمینی در بازی شطرنج سیاسی جهان شرکت نکرد و ایشان بر صفحه شطرنج سیاسی جهان مشتی زد و با قوانین جدید آمد".

 وی افزود: امام یک بازی را در عالم شروع کرد که خارج از میدان جهانی بود و با قاعده های خودش برای مقابله با دشمن رفت، امام و پیام او تا قلب دنیا رفت و ایشان راه میانبر را بلد بود.

 دکتر رهدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که در اولین خطبه نماز جمعه خود پس از فتنه سال 1388 فرمودند" احمقان فکر کردند ایران اوکراین، گرجستان و ... است" گفت: جای امام در دنیا خالیست اما اندیشه های والایش همیشه ماندگار است، افقی که امام و انقلاب برای ما باز کرده غیر قابل مقایسه است، امام از یک ملتی که قرنها استعمار و استبداد بر سرش بود یک ملتی عزیز و شریف با درک بالا ساخته است، امام مرگ را برای ما پوچ کرد و ملتی که به مرگ بخندد دیگر آن ملت را نمی توان شکست داد و ما به شهدای خود افتخار می کنیم که بالاترین مرگ شهادت است.

 "مهدی قاسم زاده" مسئول روابط عمومی آستان مبارک یاد آور شد: اعزام 16 نفر از خدام افتخاري و راهنمايان زائر آستان مبارك به مرقد مطهر حضرت امام (ره) جهت تجديد ميثاق با آرمانهاي بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه فرهنگی رهنما بصورت اینترنتی  از وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) و شركت دسته جمعي خدام افتخاري و كاركنان در قالب يك دسته سينه زن با نوحه سرایی برادر حسین داریوش مداح اهل بیت و عضو مجمع الذکرین آستان مبارک در مراسم ستاد گراميداشت ارتحال حضرت امام خميني (ره) در هيئت ابوالفضلي طبس از دیگر برنامه های آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بود.